Inlägg från: Baby Firefly |Visa alla inlägg
  • Baby Firefly

jag hatar barn.

Hat är ett väldigt starkt ord. Jag hatar inte alla barn, bara vissa, men jag tycker inte om något barn heller. Inte på något sätt. 

Barn är för mig fruktansvärt ointressanta och i 9 fall av 10 även jävligt irriterande. Och nej, dom här känslorna kommer inte att försvinna och bytas ut mot någon barnlängtan. Alla gillar inte barn helt enkelt. 

• Baby Firefly
    Isbit skrev 2014-02-07 18:29:18 följande:
    Nej men om man hatar barn så mkt att man tycker dom är avskyvärda o inte borde finnas så finns ju inte människan heller.
    Fast säg en enda grej som skulle vara dåligt med att människan skulle dö ut.
  • Baby Firefly
    Isbit skrev 2014-02-07 18:31:57 följande:
    Ja inte sitter jag o önskar att världen ska gå åt helvete iaf.
    Chansen att världen ska gå åt helvete skulle vara väldigt liten om det inte fanns några människor. Så ju färre desto bättre. 
  • Baby Firefly
    Isbit skrev 2014-02-07 18:37:12 följande:
    Självklart ska alla som inte vill ha barn slippa. Dessutom slippa att ens bli ifrågasatt men jag blir lite brydd på folk som pratar om barn som totalt världelösa, korkade, skrikiga....

Det är många som känner så om barn. Jag är en av dem. Jag förstår inte varför det är en konstigare åsikt än någon annan. 
  • Baby Firefly
    Isbit skrev 2014-02-07 18:43:47 följande:
    Då tycker du att du själv en gång i tiden var världelös inte borde ha fötts, äcklig skrikig unge som bara skrek o inte lyssnade på föräldrarna?
    Alla har vi varit vidriga små jävlar som sprider oljud och drivit omgivningen till vansinne. Tyvärr så får man ju inte välja själv om man vill födas eller inte. 
  • Baby Firefly
    Isbit skrev 2014-02-07 19:04:32 följande:
    Känns som om ni bara träffat bråkiga barn. Men det är väl dom som utmärker sig.
    För mig är alla barn sjukt jobbiga. Jag får inte ut ett skit av att prata med eller vara i närheten av ett barn. 
  • Baby Firefly
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 11:45:25 följande:
    Idag var jag en tur på stan och min motvilja mot att ha egna barn bara förstärks. Det är ganska skönt...jag kommer aldrig att ändra mig angående att jag skulle vilja ha barn i mitt liv. Skrikiga barn, trotsiga ungar, barn som inte gör som föräldrarna säger, som skriker och tjuter. Mysigt sätt att tillbringa helgen på! Eller så inte. Nej, istället för att släpa på små skrikande tyranner så får jag handla min mat i fred, jag får komma hem till mitt eget hem i lugn och ro, göra precis vad jag vill hela helgen utan att vara tvungen att sätta varenda vaken minut av helgen på någon unge. På natten får jag sova i fred och jag kan därför vara uppe så länge jag vill. Jag får sova tills jag vaknar och jag får ägna dagen åt precis det jag önskar. Livet är underbart utan barn! Njuter...! Skrattande
  • Baby Firefly
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 12:06:05 följande:
    Härligt! Skål Visst är det underbart med frihet?

Jag får rena klaustrofobikänslan av att tänka tanken på att tvingas in ett inrutat familjeliv med väldigt begränsat utrymme för spontanitet. Där varje dag är den andra lik med de samma rutinerna dag ut och dag in och i det lyssna på skrik och tjat och själv bli likadan till sist. Ryser!
    Samma här! Jag skulle bli helt förstörd som människa om jag skulle behöva leva det livet som för många är det enda rätta. Jag vill inte ha ansvar för någon annan än mig själv. Jag vill ha så få gråsuggor i mitt liv som möjligt. Ett barn är enligt mig den största gråsuggan man kan ha i sitt liv. 
  • Baby Firefly
    saltgurka skrev 2014-02-15 15:41:07 följande:
    Nya feministtrenden för kvinnor: ogilla barn för det gör dig friare.

*plockar fram popcorn*
    Vad jag tycker om barn har inget alls att göra med feminism. Det är en smaksak. 
  • Baby Firefly
    LillGris skrev 2014-02-15 17:25:39 följande:

Saltgurka har en ful vana; att spotta ut "feministjävel" till alla kvinnor som inte gör "det kvinnor bör" dvs skaffa barn och vara hemmafruar.
    haha och jag anser att karlars syfte här i livet är att slicka fitta, öppna dörrar och rensa avlopp. :-P
  • Baby Firefly
    LillGris skrev 2014-02-15 18:27:39 följande:

Håller med! Fast som rörmokare är jag tydligen den stora avloppsrensaren här hemma :/
    Bra kvinna reder sig själv Karlar är bara till för nöjes skull.
  • Baby Firefly
    LillGris skrev 2014-02-15 19:01:52 följande:

They sure are! Hmmmmm. Fick plötslig lust att åka hem och utnyttja karlstackarn :)
    Do it
  • Baby Firefly
    Anonym (Irriterande) skrev 2014-02-16 00:51:08 följande:
    Fy vad det hade vart synd om dina barn ifall du hade fått ett. Vilken TUR att du inte vill ha barn, blir så glad av att höra det, man skulle inte kunna må bra i din omgivning så mycket hat som du hyser.. Att kalla folk som valt att skaffa barn för äckliga dvs att föräldrar är äckliga! De var valt att bli föräldrar, då ska DU inte ha något emot det för det är deras val och att inte skaffa barn är DITT val. Hur skulle det ha vart om man kallade dig äcklig för att du inte skaffar barn? Hur skulle du känna dig? Och att hata ett hjälplöst barn som än har mycket att kära i livet! hur tänkte du där? Din omogenhet tyder på att du inte har mycket till vett i skallen. Jag undrar om du hatar barn för att du inte kan få ett eget och du är avundsjuk?! Kan ju hända.. Hursomhelst så gör hat inte dig till en bättre människa du kan bli en snällare människa. Att skaffa barn leder till att man blir en bättre medmänniska för då lär man sig om hur livet är. Du borde respektera föräldrar som valt att skaffa barn så som du borde bli respekterad för ditt val att inte skaffa barn.

Vad är det som gör att vissa av er breeders tror att man är avundsjuk på er avkomma för att man inte är förtjust övht?
Svar på tråden jag hatar barn.