• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Oscarsmamma84

Men skaffa inte barn då. Med den inställningen så gör du barnet en tjänst o inte skaffa dem. O jätte trevlig attityd att alla som har barn är äckliga.

Mitt råd till dig är använd skydd o ändra attityd så ska du se att livet blir lättare.

Från den äckliga småbarnsmamman
  • FrökenLöken
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-06 20:33:30 följande:
    Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 

Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 

Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

Jag tror att världen blir tacksam om du avstår barn och inte sprider dina gener vidare.
  • Marionettdocka

Jag hatar inte barn men gillar inte barn alls, håller med om att vissa förutsätter att man som tjej ska vilja skaffa barn.

Jag dejtar nog och många killar verkar tycka att jag är konstig som absolut inte vill bli bonusmamma eller ha egna barn. (Rätt för dem att tycka att man ska skaffa barn, det är ju inte deras kropp som blir förstörd för övrigt...)

Jag brukar förklara när någon frågan att
    - jag inte vill ha andraplatsen i mitt eget liv
    - jag inte gillar uppmärksamhetskrävande, skrikiga människor vars behov ska gå före, oavsett ålder
    - jag har många fritidsintressen jag vill kunna fortsätta med precis som jag gör nu, inte försumma mitt jobb
    - jag vill kunna ha sex på det sätt jag vill, när jag vill när jag är hemma (eller tja, den punkter tar jag inte upp om kollegor frågar...)
    - jag inte gillar att leka med bilar/dockor, torka snor eller annat
    - jag inte tycker barn är charmiga, söta eller intelligenta
    - jag inte vill förstöra min kropp

• Rocket Mania

Jag tycker inte du är ett dugg konstig och tror många av er som inte vill ha barn faktiskt inbillar er omgivningens förakt.

Vissa är dömande men de flesta av oss har lite mer vett än så.

Sedan tycker jag du verkar rätt osympatisk och otrevlig. 

• sextiotalist

Eftersom du skriver hatar barn, så gissar jag att du är ganska ung och jag säger inte att du kommer ändra dig, men du kommer nog få en mer nyanserad bild som äldre.
    Jag hade själv inte en tanke på barn förrän jag själv oplanerat blev gravid och jag gillar inte barn som fenomen, enstaka individer kan jag tycka om, men barn generellt gör mig stressad och är ganska ointressanta.

Men mitt eget barn älskar jag givetvis.

• Anonym (What?)

Du hatar barn och barnföräldrar är det äckligaste du vet. Ja, du låter ju trevlig... Att du antas vilja skaffa barn är ju för att de flesta vill det. Både män och kvinnor. Det är således en ganska stark norm, och du avviker från den. Det är ju något du får hantera... Att du tycker barnföräldrar är äckliga låter väldigt överdrivet, och väldigt otrevligt. Man kan ju försöka nyansera sig bättre, t.ex.säga att man är helt ointresserad av barn, och prat om barn är således rätt jobbigt att höra på. Tycker du att alla som pratar om saker du inte är intresserad av är äckliga? Jag har kollegor som gärna pratar golf - urtrist enligt mig. Men jag håller god min, byter ämne när jag kan. Men tycker ändå inte de är äckliga...?

• Anonym (hatar barn)
    Oscarsmamma84 skrev 2014-02-06 20:37:03 följande:
    Men skaffa inte barn då. Med den inställningen så gör du barnet en tjänst o inte skaffa dem. O jätte trevlig attityd att alla som har barn är äckliga.
    Mitt råd till dig är använd skydd o ändra attityd så ska du se att livet blir lättare.
    FrökenLöken skrev 2014-02-06 20:37:56 följande:

Jag tror att världen blir tacksam om du avstår barn och inte sprider dina gener vidare.

Naturligtvis skall jag inte skaffa barn, jag skulle aldrig sätta ett liv till världen som jag inte har lust med då jag förmodligen skulle bli en urusel och tjurig mamma. 

Nog får jag sitta och förklara mig ofta varför och får till svar som att jag är "ego och omogen" för att jag inte klarar av att ansvara för en annan människas liv. 

Samt att ptja, alla föräldrar kanske inte är äckliga, men när man hittar föräldrar som slängt använda bebisblöjor i hissen i ens trapphus, sett mammor byta blöjor på sina barn mitt i restauranger där man äter och blir påkörd var och varannan dag i hälsenorna av vagnar. 

Annars har jag ganska bra gener faktiskt, är smart, välutbildad, jobbar hårt, inte kriminell, välbärgad och sympatisk i övrigt, så lite går världen allt miste om när jag inte strösslar gener i kring mig. 

• Oscarsmamma84
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-06 20:48:51 följande:
    Naturligtvis skall jag inte skaffa barn, jag skulle aldrig sätta ett liv till världen som jag inte har lust med då jag förmodligen skulle bli en urusel och tjurig mamma. 

Nog får jag sitta och förklara mig ofta varför och får till svar som att jag är "ego och omogen" för att jag inte klarar av att ansvara för en annan människas liv. 

Samt att ptja, alla föräldrar kanske inte är äckliga, men när man hittar föräldrar som slängt använda bebisblöjor i hissen i ens trapphus, sett mammor byta blöjor på sina barn mitt i restauranger där man äter och blir påkörd var och varannan dag i hälsenorna av vagnar. 

Annars har jag ganska bra gener faktiskt, är smart, välutbildad, jobbar hårt, inte kriminell, välbärgad och sympatisk i övrigt, så lite går världen allt miste om när jag inte strösslar gener i kring mig.  

Det var ju tur det;) nä men allvarligt talat man ska få göra det man vill här i livet i vill man inte skaffa barn så ska man inte o man ska inte behöva förklara sig. Jag älskar min son men begär inte att andra ska göra det. O det du sa om kasta bajsblöjor o sånt e ju bara äckligt. Gör inget av det som du radar upp men visst jag har ett kräkbarn så det äcklar säkert nån när han kräks jämt o ständigt.
  • Queenie70

Man behöver inte vilja skaffa barn. Men om man går omkring och hatar sina medmänniskor (särskilt små och värnlösa medmänniskor) så är det nog nåt som inte står riktigt rätt till i vare sig huvud eller hjärta.

Svar på tråden jag hatar barn.