Oscarsmamma84 skrev 2014-02-06 20:37:03 följande:
Men skaffa inte barn då. Med den inställningen så gör du barnet en tjänst o inte skaffa dem. O jätte trevlig attityd att alla som har barn är äckliga.
Mitt råd till dig är använd skydd o ändra attityd så ska du se att livet blir lättare.
FrökenLöken skrev 2014-02-06 20:37:56 följande:
Jag tror att världen blir tacksam om du avstår barn och inte sprider dina gener vidare.
Naturligtvis skall jag inte skaffa barn, jag skulle aldrig sätta ett liv till världen som jag inte har lust med då jag förmodligen skulle bli en urusel och tjurig mamma.
Nog får jag sitta och förklara mig ofta varför och får till svar som att jag är "ego och omogen" för att jag inte klarar av att ansvara för en annan människas liv.
Samt att ptja, alla föräldrar kanske inte är äckliga, men när man hittar föräldrar som slängt använda bebisblöjor i hissen i ens trapphus, sett mammor byta blöjor på sina barn mitt i restauranger där man äter och blir påkörd var och varannan dag i hälsenorna av vagnar.
Annars har jag ganska bra gener faktiskt, är smart, välutbildad, jobbar hårt, inte kriminell, välbärgad och sympatisk i övrigt, så lite går världen allt miste om när jag inte strösslar gener i kring mig.