Inlägg från: Anonym (hatar barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Anonym (hatar barn)
    Oscarsmamma84 skrev 2014-02-06 20:37:03 följande:
    Men skaffa inte barn då. Med den inställningen så gör du barnet en tjänst o inte skaffa dem. O jätte trevlig attityd att alla som har barn är äckliga.
    Mitt råd till dig är använd skydd o ändra attityd så ska du se att livet blir lättare.
    FrökenLöken skrev 2014-02-06 20:37:56 följande:

Jag tror att världen blir tacksam om du avstår barn och inte sprider dina gener vidare.

Naturligtvis skall jag inte skaffa barn, jag skulle aldrig sätta ett liv till världen som jag inte har lust med då jag förmodligen skulle bli en urusel och tjurig mamma. 

Nog får jag sitta och förklara mig ofta varför och får till svar som att jag är "ego och omogen" för att jag inte klarar av att ansvara för en annan människas liv. 

Samt att ptja, alla föräldrar kanske inte är äckliga, men när man hittar föräldrar som slängt använda bebisblöjor i hissen i ens trapphus, sett mammor byta blöjor på sina barn mitt i restauranger där man äter och blir påkörd var och varannan dag i hälsenorna av vagnar. 

Annars har jag ganska bra gener faktiskt, är smart, välutbildad, jobbar hårt, inte kriminell, välbärgad och sympatisk i övrigt, så lite går världen allt miste om när jag inte strösslar gener i kring mig. 

• Anonym (hatar barn)
    Sthlm27 skrev 2014-02-07 01:06:11 följande:
    Även dina kära föräldrar har en gång varit "äckliga-barn-föräldrar" ... Fast de kanske kände som du...? Fick du för lite kärlek som barn?
    Under de två år mina föräldrar levde fick jag förmodligen mycket kärlek, men du vet, alla som förtjänar att leva får inte det eftersom det finns rattfyllon på vägarna. Fler frågor på det?

Och jag hoppas inte att du har barn :) 
  • Anonym (hatar barn)
    Dixie skrev 2014-02-06 21:46:38 följande:

Ja, det känns ju konstigt, vad kan man ha för utbyte av FL.......
    Modernmom skrev 2014-02-06 21:34:01 följande:
    En som hatar barn och det första man gör är att bli medlem på familjeliv... Njae, jag vet inte jag.
    Jaha, visste inte att man var tvungen att älska barn eller ha barn för att få vara medlem på familjeliv.se.
    Här finns ju information om hälsa, jobb, sex m.m men det kanske man måste ha familj med barn för att få ta del av också? Foten i munnen 
    Attans jag som lyckades ha både hälsa, jobb och en jävla massa sex utan barn........... 

• Anonym (hatar barn)
    Isbit skrev 2014-02-07 16:52:26 följande:

TS: Vad är barnföräldrar?

Det heter väl kort o gott föräldrar eller??

Hört att det finns vissa som kallar sig för hundföräldrar tillexempel. Ville bara göra skillnad på barn och hundar så ingen blir förvirrad. 
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-07 17:02:56 följande:
    Jag hatar också barn och har gjort det sedan jag själv var barn. Jag tål inte ungar då de är skrikiga, krävande, högljudda. Jag vill ha lugn och ro och slippa utsättas för dessa små gaphalsar, men så får man inte tycka för då är man bitter och okvinnlig. Är ingen ungdom utan 30+.
    Exakt, de är överallt. Man får aldrig någon lugn och ro.

Ett exempel som får mig att spy på föräldrar; EN restaurang och förbjuda barn (vilket man förstår för de finns 500 andra restauranger att gå på med barn) men då blir det ett jävla liv på alla mammor och pappor som MÅSTE GÅ TILL DEN RESTAURANGEN OCH DET ÄR OHUMANT ATT FÖRBJUDA BARN och alla jätte upprörda mammor går ut och gråter i tidningen om denna elaka krögare som förstörde deras liv.

Eller låta ungarna stå och snora över lösgodiset med sina baciller på händerna och äta och plocka och föräldrarna bryr sig inte. Jag vill inte bli sjuk för att mammor och pappor inte orkar uppfostra sina barn. 
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-07 17:15:58 följande:

Ja, som kvinna måste man älska graviditetskrämpor och förlossningssmärta och ha barn som sitt stora intresse, annars är man ett monster.
    Precis, älskar man inte barn är det tur för världen att man inte sprider sina hemska gener vidare. Ja ush för oss alla. Men att säga "Jag HATAR katter" ÄR HELT OK. Då är du inget monster, utan klassas som "ej-djurvän" eller i bästa fall "ingen kattmänniska men älskar hundar". Wääähwääh 

Men snoriga små köttklumpar som skriker och stökar ska älskas av alla.
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (.) skrev 2014-02-07 17:43:20 följande:
    Jag gillade inte heller barn och var helt säker på att jag inte ville ha några. Är tjej för övrigt. Den biologiska klockan slog till när jag var runt 30 och nu sitter jag med en bebis som är det bästa som har hänt mig. Något säger mig att du är ganska ung.
    Det är fruktansvärt fult att påstå att jag är ung och detta är en fas, men ja 30 år är väl ändå ungt, för det är vad ja är.
    Det kanske är en fas men vem vill bli mamma när man är 45 år och fasen eventuellt går över då?
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (happ) skrev 2014-02-07 19:16:58 följande:
    Du uttrycker dig på ett sätt som är mer utmärkande för unga människor, det är kanske det som gör att även jag trodde du var närmare 20 än 30. Om du slutar att vara så skränig i skrift och uttrycker dig lite mer balanserat så ska du se att du också blir bemött som den vuxna människa du eventuellt är. 

Sen är du i din fulla rätt att avstå från att skaffa barn och jag är ganska övertygad om att vi hade ogillat varandra även om jag inte hade varit en äcklig förälder... 
    Okej? "jag är ganska övertygad om att vi hade ogillat varandra även om ja inte hade varit en äcklig förälder" ja men den inställningen så förvånar det mig inte, det var väl inte speciellt vuxet det heller?  Blir lite oroad över att någon som skall vara vuxen och förälder har sådan attityd mot andra människor samtidigt som den sitter och pekar med sitt finger mot hur en annan (jag borde bete mig i mitt språk tex)
    Peka inte finger så länge du inte själv har rena fingrar. (lär ditt barn det också) Hur gammal är du själv? 15år? 
    :)
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (happ) skrev 2014-02-07 19:45:31 följande:
    Anledningen att jag tror att vi inte hade blivit bästisar oavsett är att jag inte omger mig med människor som har för vana att kalla människor de inte känner för äckliga. 

Så du behöver inte oroa dig för mina barns välfärd, jag försöker lära dem att ha ett öppet sinne gentemot andra människor (och inte som du, döma ut större delen av befolkningen för att de är föräldrar). 
    Nej men det står jag fast vid. 
    Å andra sidan har jag andra fina kvaliteter, jag volontär jobbar i Afrika en gång per år och jobbar med hemlösa två helger i månaden, så skäms inte över att ogilla föräldrar och deras beteende mot människor. 

Som jag nämnde tidigare, föräldrar kastar blöjor i hissen, kastar blöjor i sopor i trapphus som de låter stå i flera dagar, byter blöjor på barnen i restauranger bland andra gäster, kör på folk med barnvagnar, ställer sig mitt framför dörrarna i kollektivtrafiken så man inte kommer av, ser föräldrar hålla dörrpar öppna på tunnelbanan för att komma med (livsfarligt), börjar bråka på bussar om att folk som var där innan skall flytta sig för att de skall på med sin barnvagn, låter barnen springa runt och skrika på restauranger och affärer, låter barn stoppa händerna i godisgrejer, anmäler julkalendrar hit och dit för att de säger "jävlar" och slår sönder saker på ett museeum (normalt?), föräldrar som låter barn sparka på andra människor utan att göra ett skit för "nej mitt barn gör aldrig någonting, lilla xx skulle aldrig slå någon" 

Listan är lång och detta är väl endast saker man kan göra som förälder i guess. Uhhrr : >
Svar på tråden jag hatar barn.