Anonym (happ) skrev 2014-02-07 19:45:31 följande:
Anledningen att jag tror att vi inte hade blivit bästisar oavsett är att jag inte omger mig med människor som har för vana att kalla människor de inte känner för äckliga.
Så du behöver inte oroa dig för mina barns välfärd, jag försöker lära dem att ha ett öppet sinne gentemot andra människor (och inte som du, döma ut större delen av befolkningen för att de är föräldrar).
Nej men det står jag fast vid.
Å andra sidan har jag andra fina kvaliteter, jag volontär jobbar i Afrika en gång per år och jobbar med hemlösa två helger i månaden, så skäms inte över att ogilla föräldrar och deras beteende mot människor.
Som jag nämnde tidigare, föräldrar kastar blöjor i hissen, kastar blöjor i sopor i trapphus som de låter stå i flera dagar, byter blöjor på barnen i restauranger bland andra gäster, kör på folk med barnvagnar, ställer sig mitt framför dörrarna i kollektivtrafiken så man inte kommer av, ser föräldrar hålla dörrpar öppna på tunnelbanan för att komma med (livsfarligt), börjar bråka på bussar om att folk som var där innan skall flytta sig för att de skall på med sin barnvagn, låter barnen springa runt och skrika på restauranger och affärer, låter barn stoppa händerna i godisgrejer, anmäler julkalendrar hit och dit för att de säger "jävlar" och slår sönder saker på ett museeum (normalt?), föräldrar som låter barn sparka på andra människor utan att göra ett skit för "nej mitt barn gör aldrig någonting, lilla xx skulle aldrig slå någon"
Listan är lång och detta är väl endast saker man kan göra som förälder i guess. Uhhrr : >