• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • isisisis

Det är som att hänga på en husvagnssajt fast du varken har bil eller husvagn,men du gillar papperstallrikar!

• Anonym (jag med)
    isisisis skrev 2014-02-15 08:40:39 följande:
    Husdjur intresserar,det finns en lång rad olika kategorier.Men sajtens inriktning är ändå på familjeliv och barn. Barnlösa vill ha barn,inte sant.

Förstår du inte ordet "frivilligt" i "frivilligt barnlösa"? Nästan hela allmänna avdelningen handlar om andra saker än barn, varför är det så hemskt om vi hänger där? Samma sak med sex- och samlevnadsforumet.
  • Anonym (jag med)
    isisisis skrev 2014-02-15 08:43:12 följande:
    Det är som att hänga på en husvagnssajt fast du varken har bil eller husvagn,men du gillar papperstallrikar!

Finns det avdelningar om papperstallrikar på husvagnssajter?
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Sorglig) skrev 2014-02-14 18:47:27 följande:
    De barn du skulle ha fått OM du skulle skaffa ska vara djupt tacksamma o lyckliga över att slippa att ha dig som förälder. En människa som använder uttrycket hata när det gäller människor och framför allt om barn är ingen snäll människa. Barnen kan inte hjälpa att de finns till.
    Med det du skrev så har ju du helt klart sämre attityd än mig. Du känner inte mig och hade jag skaffat barn hade förmodligen de haft det bättre än vad många barn har
  • Anonym (hatar barn)
    isisisis skrev 2014-02-14 19:07:49 följande:
    varför hänger du här då? familjeliv heter denna sajt!
    Om du öppnade dina ögon skulle du se att det finns fler trådar som är anpassade för oss andra också. Sex och samlevnad hört talas som det tillexempel? Inget man måste ha barn för att få njuta av.
  • Anonym (hatar barn)
    saltgurka skrev 2014-02-14 21:38:04 följande:
    För att barn är meningen med livet, och att det just nu råder en kvinnofrigörelse där alla ska göra uppror mot etablerade uppfattningar ändrar inte på den saken.
    Hjälp vad tragiskt att behöva känna så. 
  • Anonym (hatar barn)

Jag vill bara att alla moralkärringar som skriver här och hoppar på mig personligen för att jag uttryckte mig illa inte är ett dugg bättre själva, vissa av er skriver riktigt hemska saker och ni är förmodligen föräldrar, hoppas inte att ni lär era barn att säga till folk hur de skall bete sig när de är elaka själva.

Jag hänger på familjeliv och vem som helst får hänga på familjeliv, det handlar inte bara om barn här. Om ni provat ha sex, jobba och ha husdjur & hem (det kan man ha utan barn har jag märkt) så finns det massa fina forum för det och ingenting säger att man inte får vara här utan barn.

Som någon annan skrev ni hoppar på mig för att jag hatar barn och föräldrar som inte beter sig i samhället, men många forum där föräldrar/personer skriver att de hatar sin svärmor, sin partners barn som han har med någon annan, som hatar homosexuella som får adoptera m.m där får man "styrkekramar" men skriver man att man hatar barn blir man lynchad. Tänk er för, ni verkar inte så smarta många av er här.

• Anonym (vill inte heller)

Idag var jag en tur på stan och min motvilja mot att ha egna barn bara förstärks. Det är ganska skönt...jag kommer aldrig att ändra mig angående att jag skulle vilja ha barn i mitt liv. Skrikiga barn, trotsiga ungar, barn som inte gör som föräldrarna säger, som skriker och tjuter. Mysigt sätt att tillbringa helgen på! Eller så inte. Nej, istället för att släpa på små skrikande tyranner så får jag handla min mat i fred, jag får komma hem till mitt eget hem i lugn och ro, göra precis vad jag vill hela helgen utan att vara tvungen att sätta varenda vaken minut av helgen på någon unge. På natten får jag sova i fred och jag kan därför vara uppe så länge jag vill. Jag får sova tills jag vaknar och jag får ägna dagen åt precis det jag önskar. Livet är underbart utan barn! Njuter...! Skrattande

• Baby Firefly
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 11:45:25 följande:
    Idag var jag en tur på stan och min motvilja mot att ha egna barn bara förstärks. Det är ganska skönt...jag kommer aldrig att ändra mig angående att jag skulle vilja ha barn i mitt liv. Skrikiga barn, trotsiga ungar, barn som inte gör som föräldrarna säger, som skriker och tjuter. Mysigt sätt att tillbringa helgen på! Eller så inte. Nej, istället för att släpa på små skrikande tyranner så får jag handla min mat i fred, jag får komma hem till mitt eget hem i lugn och ro, göra precis vad jag vill hela helgen utan att vara tvungen att sätta varenda vaken minut av helgen på någon unge. På natten får jag sova i fred och jag kan därför vara uppe så länge jag vill. Jag får sova tills jag vaknar och jag får ägna dagen åt precis det jag önskar. Livet är underbart utan barn! Njuter...! Skrattande
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 11:45:25 följande:
    Jag håller fullständigt med dig. Helt underbart! Spontanbokade dessutom en resa till Barcelona bara sådär igår med vänner :) Frihet!
Svar på tråden jag hatar barn.