• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Anonym (vill inte heller)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-15 12:01:43 följande:
    Jag håller fullständigt med dig. Helt underbart! Spontanbokade dessutom en resa till Barcelona bara sådär igår med vänner :) Frihet!
    Härligt! Skål Visst är det underbart med frihet?

Jag får rena klaustrofobikänslan av att tänka tanken på att tvingas in ett inrutat familjeliv med väldigt begränsat utrymme för spontanitet. Där varje dag är den andra lik med de samma rutinerna dag ut och dag in och i det lyssna på skrik och tjat och själv bli likadan till sist. Ryser!
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 12:06:05 följande:

Jag får rena klaustrofobikänslan av att tänka tanken på att tvingas in ett inrutat familjeliv med väldigt begränsat utrymme för spontanitet. Där varje dag är den andra lik med de samma rutinerna dag ut och dag in och i det lyssna på skrik och tjat och själv bli likadan till sist. Ryser!
    Verkligen! :) 

Samma här faktiskt, tycker det är väldigt konstigt att folk påstår att det du beskriver ovan är meningen med livet, kanske för vissa men inte för alla. 
    Menar vi lever inte på 1600 - talet längre där man var tvungen att föda barn för att barnen skulle kunna hjälpa till med gården. 
    Vi lever i en tid då vi kan göra vad vi vill :D 
  • Baby Firefly
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 12:06:05 följande:

Samma här! Jag skulle bli helt förstörd som människa om jag skulle behöva leva det livet som för många är det enda rätta. Jag vill inte ha ansvar för någon annan än mig själv. Jag vill ha så få gråsuggor i mitt liv som möjligt. Ett barn är enligt mig den största gråsuggan man kan ha i sitt liv. 
  • LillGris

Vet du ts? Jag tycker det är toppen. Det är så många som saknar självinsikt och skaffar barn "för att". Och visst, det kan bli bra, men det kan lika gärna bli dåligt. Med resultatet ouppfostrade ungar som får kuta fritt. Du vet ju att du inte vill ha barn, det är ju toppen, då vet du ju vad du inte vill med ditt liv :) för mig var barn ett självklart val, för andra är det tvärtom, och båda är lika bra. Det skulle aldrig falla mig in att ifrågasätta eller försöka "övertyga" någon som inte har barnlängtan. Är väl verkligen inte min business hur andra väljer att leva sitt liv. Så länge man är lycklig och inte skadar andra är allt gott. Synd bara att jag kategoriseras som äcklig bara för att jag valt att skaffa barn, men liksom - det kan jag leva med. Hoppas du får ett jättefint liv, med många spännande upplevelser!

• saltgurka

Nya feministtrenden för kvinnor: ogilla barn för det gör dig friare.

*plockar fram popcorn*

• Anonym (hatar barn)
    saltgurka skrev 2014-02-15 15:41:07 följande:

*plockar fram popcorn*
    Oj. Du verkar osmart
  • Baby Firefly
    saltgurka skrev 2014-02-15 15:41:07 följande:

*plockar fram popcorn*
    Vad jag tycker om barn har inget alls att göra med feminism. Det är en smaksak. 
  • LillGris
    Baby Firefly skrev 2014-02-15 17:13:26 följande:
    Vad jag tycker om barn har inget alls att göra med feminism. Det är en smaksak. 

Saltgurka har en ful vana; att spotta ut "feministjävel" till alla kvinnor som inte gör "det kvinnor bör" dvs skaffa barn och vara hemmafruar.
  • Baby Firefly
    LillGris skrev 2014-02-15 17:25:39 följande:

Saltgurka har en ful vana; att spotta ut "feministjävel" till alla kvinnor som inte gör "det kvinnor bör" dvs skaffa barn och vara hemmafruar.
    haha och jag anser att karlars syfte här i livet är att slicka fitta, öppna dörrar och rensa avlopp. :-P
  • LillGris
    Baby Firefly skrev 2014-02-15 17:30:23 följande:
    haha och jag anser att karlars syfte här i livet är att slicka fitta, öppna dörrar och rensa avlopp. :-P

Håller med! Fast som rörmokare är jag tydligen den stora avloppsrensaren här hemma :/
Svar på tråden jag hatar barn.