• LillGris

jag hatar barn.

Vet du ts? Jag tycker det är toppen. Det är så många som saknar självinsikt och skaffar barn "för att". Och visst, det kan bli bra, men det kan lika gärna bli dåligt. Med resultatet ouppfostrade ungar som får kuta fritt. Du vet ju att du inte vill ha barn, det är ju toppen, då vet du ju vad du inte vill med ditt liv :) för mig var barn ett självklart val, för andra är det tvärtom, och båda är lika bra. Det skulle aldrig falla mig in att ifrågasätta eller försöka "övertyga" någon som inte har barnlängtan. Är väl verkligen inte min business hur andra väljer att leva sitt liv. Så länge man är lycklig och inte skadar andra är allt gott. Synd bara att jag kategoriseras som äcklig bara för att jag valt att skaffa barn, men liksom - det kan jag leva med. Hoppas du får ett jättefint liv, med många spännande upplevelser!

• LillGris
    Baby Firefly skrev 2014-02-15 17:13:26 följande:
    Vad jag tycker om barn har inget alls att göra med feminism. Det är en smaksak. 

Saltgurka har en ful vana; att spotta ut "feministjävel" till alla kvinnor som inte gör "det kvinnor bör" dvs skaffa barn och vara hemmafruar.
  • LillGris
    Baby Firefly skrev 2014-02-15 17:30:23 följande:
    haha och jag anser att karlars syfte här i livet är att slicka fitta, öppna dörrar och rensa avlopp. :-P

Håller med! Fast som rörmokare är jag tydligen den stora avloppsrensaren här hemma :/
  • LillGris
    Baby Firefly skrev 2014-02-15 18:30:49 följande:
    Bra kvinna reder sig själv Karlar är bara till för nöjes skull.

They sure are! Hmmmmm. Fick plötslig lust att åka hem och utnyttja karlstackarn :)
  • LillGris
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-15 19:05:24 följande:
    Ush vilken ful människa :( 

Ja det är trist. Jag har i ett flertal trådar blivit utnämnd till "jävla pk-feminist" för att min sambo är hemma med barnen mer än vad jag är. Det är tråkigt med folk som tar könsrollerna på så stort allvar, de som t ex ifrågasätter dig för att du som kvinna inte vill ha barn. Eller mig som kvinna som inte älskar att vara hemma med spädbarn mer än nödvändigt.
  • LillGris
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-15 19:49:02 följande:
    Ush, sådana människor är aldrig roliga att stöta på. Jag vet precis vad du menar. 

Tråkigt att vissa har svårt att acceptera att vi lever i ett fritt land där man som individ får bestämma över sig själv och sitt eget liv.

De är övervintrare och kommer nig dö ut inom ett par generationer hoppas jag. Sen kan vi alla, barnfamiljer, singlar, ensamstående och barnfria leva som vi vill. Ska bli skönt.
  • LillGris
    Baby Firefly skrev 2014-02-16 08:45:37 följande:
    Vad är det som gör att vissa av er breeders tror att man är avundsjuk på er avkomma för att man inte är förtjust övht?

Jag tror det är nån slags försvarsmekanism. Det är ju samma med allt. Om du köpt en ny bil och jag säger att det skulle jag aldrig göra för det är en ren förlustaffär så är det inte otippat om du fräser "det är bara för att du är avundsjuk!" (Obs, inte du personligen såklart). Tror det handlar om att när någon väljer att inte skaffa barn så tar vissa det som personlig kritik mot ens val att skaffa barn. Öhhhh om du fattar vad jag menar :p jag är dock inte sån vill jag påpeka. Jag antar att de som väljer bort barn gör det av en orsak, att de inte vill ha några. Och vill man inte ha barn är man knappast avundsjuk på de som har.
Svar på tråden jag hatar barn.