• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Anonym (jag med)
    Knota skrev 2014-02-18 13:10:46 följande:
    Alla barn är iofs inte på det viset.

Nej men många och det räcker med att man klagar på barn som skriker och lever rövare för att föräldrar ska bli förbannade och gapa om att "barn är såna och måste få vara barn", samma föräldrar som tycker att det är så hemskt att generalisera om barn för "barn är lika olika varann som vuxna", mycket inkonsekvent enligt min åsikt.
  • Knota
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-18 13:19:03 följande:

Nej men många och det räcker med att man klagar på barn som skriker och lever rövare för att föräldrar ska bli förbannade och gapa om att "barn är såna och måste få vara barn", samma föräldrar som tycker att det är så hemskt att generalisera om barn för "barn är lika olika varann som vuxna", mycket inkonsekvent enligt min åsikt.
    Lite högre tröskel får man ha för barn, de är som sagt barn och inte lika mogna. Barn är också väldigt olika varandra, en del är ganska dryga, och en del är riktigt trevliga.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (sorgligt) skrev 2014-02-18 13:18:24 följande:
    Nu är inte jag en av dem som hejar på när folk skriver så där hatfullt och onyanserat om sina svärmödrar heller, och jag har själv en väldigt bra relation med min, så jag har aldrig förstått de trådarna i allmänhet iaf.
    Men där är faktiskt en stor skillnad mot hur man uttalar sig i den här tråden. Och det är att man riktar sitt missnöje mot EN person, som man man faktiskt känner och har erfarenhet av. Jag har iaf aldrig sett en tråd där man riktar ett allmänt hat mot alla kvinnor som har gifta (eller i förhållande) söner eftersom de då blivit svärmödrar och då måste vara hemska, äckliga människor plötsligt...

Och de som klagar på barn som tillåts skrika och få utbrott offentligt riktar sig också mot enskilda personer. Barn som är lugna och väluppfostrade och pratar i normal samtalston är det ingen som har något emot, det är attityden att barn ska få bete sig hur som helst bara för att de är barn och ingen får säga något om det som jag och andra stör sig på.
  • Anonym (sorgligt)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-18 12:16:27 följande:
    Snälla du. Man blir inte ifrågasatt man blir hånad och får höra saker som "Ja du borde ta och växa upp och skaffa barn", "det kommer bli synd om dig när du är gammal, skaffar du inga barn kommer ingen ta hand om dig."

Det är inte bara "jaha, du vill inte skaffa barn. varför inte?" eller varför inte tala om alla som bara vräker ur sig att man kommer ändra sig o de tänkte likadant och de skaffade barn ändå och nu är världen så mycket bättre.

Många föräldrar ser ner på mig, precis lika mycket som jag ser ner på dem.

sen tycker jag absolut att pensionärer kan vara äckliga dem med. invandrare också, men inte för att de är invandrare utan av samma anledning som jag tycker en "utvandrare" och en "svensk" är äckliga. Baserar inte fördommar på hudfärg eller religion. Sen så har min tråd inget med invandrare att göra, men jag anar en liten uns av "jag är inte rasist men.." i dig och dina åsikter . Fy
    Hur i hela världen fick du in att jag skulle vara rasist?!
    Och nä, du baserar inte dina fördomar på hudfärg eller religion, du baserar dina på huruvida man är yngre än en viss ålder, och huruvida man fött barn. Jag ser inte hur det är bättre?

Att du blir hånad tycker jag är tragiskt däremot! Att folk blir förvånade och nyfikna kan jag förstå, men hån och elakheter är ju givetvis inte ok!
    Kanske hade jag bara tur att aldrig stöta på någon som uttalade sig så när jag sa att jag inte ville ha barn. Eller så har du haft otur. Oavsett så är det ju såklart inte för någon att se ner på dig eller någon annan som inte vill ha barn!
  • Anonym (jag med)
    Knota skrev 2014-02-18 13:22:07 följande:
    Lite högre tröskel får man ha för barn, de är som sagt barn och inte lika mogna. Barn är också väldigt olika varandra, en del är ganska dryga, och en del är riktigt trevliga.

Det är det här som jag tycker är inkonsekvent, att man inte får tycka illa om barns beteende för att det är fördomsfullt och barn är individer, samtidigt som man ska ha högre tolerans för barn än för vuxna som grupp för att de är just barn.
  • Knota
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-18 13:24:27 följande:

Det är det här som jag tycker är inkonsekvent, att man inte får tycka illa om barns beteende för att det är fördomsfullt och barn är individer, samtidigt som man ska ha högre tolerans för barn än för vuxna som grupp för att de är just barn.
    Du tycker alltså illa om alla barn, oavsett hur detta barnet beter sig för tillfället? Även om det sitter helt tyst och kanske inte ens märker det?
  • Anonym (Pinsamt)

Ni borde inte ge TS mer utrymme, hon/han skriver ju bara för att "hen" (hen - för att få in lite PK mitt i allt) behöver uppmärksamhet. Titta igenom alla dennes kommentarer, på vilken nivå de ligger. 

• Anonym (jag med)

Om jag skulle springa omkring och gallskrika i affärer och på restauranger eller i kollektivtrafiken skulle de flesta ogilla mig, men om ett barn gör samma sak är man en hemsk känslokall människa om man ogillar barnet.

• Anonym (jag med)

Vad jag vill säga är att det är fel att det finns dubbla standarder för när ett barn och en vuxen beter sig störande. Det om något är diskriminering baserad på grupp.

• Anonym (Pinsamt)
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-18 13:33:27 följande:

Du blandar ihop mig med ts, jag har aldrig använt ordet barnföräldrar. Jag har inte skrivit att alla barn och föräldrar är på ett visst sätt men många är tyvärr det och många föräldrar kräver att de ska få frikort för att låta ungarna terrorisera omgivningen för att "barn är barn" och "det är så svårt att vara förälder". Jag kan tillägga att jag ogillar individer som gapar och skriker och far omkring oavsett ålder, men de allra flesta som beter sig så råkar vara barn.
    Nja många överförfriskade (alkohol), drogpåverkade, fotbollshuliganer och psykfall, brukar oxå bete sig så där ;)
    Jag tror som du att vi blivit för slappa med folk i allmänhet. Vad krävs egentligen av individer för att få vara del av ett sofistikerat samhälle. Jag har barn och ja SKÄMS ihjäl mig när hon inte uppför sig sig (hon är 2,5). Självklart uppför sig på ett sätt man SKA kunna kräva. Jag går ut från affären, lämnar restaurangen, för att visa att jag inte har mer rättighet till det officiella utrymmet än andra betalande. Det visar även dottern att Oj det här var inte okej, nu fick vi inte vara med längre.
Svar på tråden jag hatar barn.