Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-18 12:16:27 följande:
Snälla du. Man blir inte ifrågasatt man blir hånad och får höra saker som "Ja du borde ta och växa upp och skaffa barn", "det kommer bli synd om dig när du är gammal, skaffar du inga barn kommer ingen ta hand om dig."
Det är inte bara "jaha, du vill inte skaffa barn. varför inte?" eller varför inte tala om alla som bara vräker ur sig att man kommer ändra sig o de tänkte likadant och de skaffade barn ändå och nu är världen så mycket bättre.
Många föräldrar ser ner på mig, precis lika mycket som jag ser ner på dem.
sen tycker jag absolut att pensionärer kan vara äckliga dem med. invandrare också, men inte för att de är invandrare utan av samma anledning som jag tycker en "utvandrare" och en "svensk" är äckliga. Baserar inte fördommar på hudfärg eller religion. Sen så har min tråd inget med invandrare att göra, men jag anar en liten uns av "jag är inte rasist men.." i dig och dina åsikter . Fy
Hur i hela världen fick du in att jag skulle vara rasist?!
Och nä, du baserar inte dina fördomar på hudfärg eller religion, du baserar dina på huruvida man är yngre än en viss ålder, och huruvida man fött barn. Jag ser inte hur det är bättre?
Att du blir hånad tycker jag är tragiskt däremot! Att folk blir förvånade och nyfikna kan jag förstå, men hån och elakheter är ju givetvis inte ok!
Kanske hade jag bara tur att aldrig stöta på någon som uttalade sig så när jag sa att jag inte ville ha barn. Eller så har du haft otur. Oavsett så är det ju såklart inte för någon att se ner på dig eller någon annan som inte vill ha barn!