Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-08 10:34:12 följande:
Osympatisk? Jag väljer bort barn för att jag inte skulle klara av att ha ett barn, jag skulle inte klara av de krav som ställs på en mamma, jag tycker inte att det är osympatiskt att jag vet att jag inte skulle klara av att ta hand om ett barn, jag antar snarare att jag gör det eventuella tänkta barnet en chans att slippa ha en förälder som inte vill ha andra platsen i sitt liv. Jag inser mina begränsningar tillskillnad mot många som faktiskt skaffar barn och inte alls klarar av att ta hand om dessa, det finns barn i världen det är riktigt synd om så det är verkligen tur att jag gjort mitt val i god tid, synd att fler föräldrar inte gjort det.
Jag sympatiserar verkligen med de barn som har föräldrar som aldrig bryr sig, som blir slagna hemma, utsatta för övergrepp, de barn som lever i fattiga familjer och utanförskap samt barn som lever med missbrukare till föräldrar. De finns de människor som är bra mycket värre än denna (jag) trångsynta fjortis som iaf har hjärna nog att inte skada en annan människa.
Anledningen till att jag tyckte att du verkade osympatisk och trångsynt fjortis var för det första det du skrev i din TS samt dina argument i början. Men det du skrev nu var vettigt, och jag är inte sämre än att jag ber om ursäkt och inser att jag hade fel när du lägger fram saken på ett mognare sett.