• savannasmamma

ivf triangeln (danmark)

hejsan!
    idag startar vi vårt första försök av ivf fast vi har valt att göra det i Danmark.. är här fler på denna sidan som gör det i Danmark kanske tom på tringeln?? hade varit jätteroligt att följas åt..

vi bor utanför Vellinge och har en dotter på 5... hon kom på vanligt sätt.. men sen dess har det varit 4 missfall och en massa utredningar och besvikelser på svenska kliniker osv.. därav är vi nu över sundet!!

hoppas att träffa ngn man kan byta erfarenheter med och "hålla" i hand längs vägen..
    / Annicka

• Svar på tråden ivf triangeln (danmark)
  • Längtan74

Hoppar på här för jag är nyfiken på vad ni tycker om Triangeln ? Jag står och ska välja klinik. Är ensamstående,då min partner lämnat mig mitt i utredningen här hemma i Sverige och nu hann jag fylla 40

• Längtan74

Hoppar på här för jag är nyfiken på vad ni tycker om Triangeln ? Jag står och ska välja klinik. Är ensamstående,då min partner lämnat mig mitt i utredningen här hemma i Sverige och nu hann jag fylla 40

• anno81

Hejsan. Jag tyckte trianglen var toppen. Såg inte ut som en klinik utan mer som ett hus med små rum. Personalen var toppen o tog väl hand om mig. Jag valde att sätta in 2 ägg. Ifall inte båda skulle ta sig så skulle kanske det ena göra det. Vi lyckades på första försöket ! Nu sitter jag här i soffan o är så himla tacksam för all hjälp som vi fick + att vi väntar tvillingar. Lycka till!

• Längtan74

Grattis! Vad kulGlad Kanske finns hopp trots allt,fast det inte alltid känns så.Är du ensam eller har du partner? Jag har börjat med att göra proverna som krävs...evig väntan innan svar kommer.Jag står och väljer på Trianglen och stork

• anno81

Jag gjorde det med min man. Gör du alla prover i Sverige eller i Danmark? Vi gjorde det mesta i Sverige men Danmark godkände ej vissa prover så de fick vi ta om i Danmark o betala för.

• Längtan74

Har gjort de här hemma.Åh hoppas de godtar svaren,känns som man får strida för allt.Jaja får skicka dit svaren och se

• Längtan74

Vilka prover var det de inte godkände ? kommer du ihåg det?
    Vad kostade de att göra där?

• anno81

Det var hiv proven som var tvungna att tas om. Kommer ej ihåg vad vi betalade men tror det låg på runt 1000kr. Sen hade min läkare glömt skriva ut en medicin som jag skulle ta efter själva Ivf o den kostade runt 500kr.

• Längtan74

Jaha,va konstigt att inte det blev godkänt? Medicin efter IVF,nu hänger jag inte med....

• anno81

Jag fick ta någon tablett en viss tid efter Ivf samt vaggisar. Hjälper väl till att ge ett mer lyckat Ivf försök.

• Längtan74
    anno81 skrev 2014-11-05 20:08:18 följande:

Jag fick ta någon tablett en viss tid efter Ivf samt vaggisar. Hjälper väl till att ge ett mer lyckat Ivf försök.

Ok,får väl bli varse om det när jag kommit så långt
    Väntar fortfarande på mina prover Gråter
    Känns som allt bara är en evig väntan
  • Charlot1974x
    Hej,
    Jag skulle gärna vilja sälla mig till er skara :)
    Har precis bokat tripp till Köpenhamn för IVF vid Triangeln.
    Är jättepepp men vet inte hur jag ska göra med medicinering, blir väldigt dyrt utan högkostnadsskydd... 
    Vore väldigt tacksam om ni har tips på läkare/gynekolog i södra Sverige (eller vet vem jag kan kontakta) som kan tänka sig att hjälpa med mediciner. Tack på förhand!
    Allt gott,
    Charlotta
  • Charlot1974x

Vill också gärna ha kontakt med andra i samma situation - hade varit roligt att följas åt :)

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)