• anno81

ivf triangeln (danmark)

Hejsan.
    Tänkte hoppa in I er tråd här. har nu provat på 4 inseminationer (med ett missfall) utan att det har gått vägen. Som tur är har mitt sjukhus ett samarbete med triangeln. ( vi har ett barn sen innan). meningen är att jag ska till min läkare nu till påsk och förmodligen börja med synarelan igen. Hur går det sen till när äggen är klara? kan man bli ditkallad när som helst? Hur har ni lost det med jobbet I så fall?
    Tacksam för svar.

• anno81
    jemaso skrev 2014-05-06 23:03:30 följande:
    Hej! Skall också ev göra ivf i Danmark. Undrar därför hur ni har gjort med de danska recepten för att få dem på högkostnadsskyddet här hemma?
    Jag gjorde alla undersökningar här I sverige och fick då också ut recepten på medicinen här oxå. Gjorde mitt äggplock igår.10 fina ägg. När ska du börja?
  • anno81

Hejsan. Jag tyckte trianglen var toppen. Såg inte ut som en klinik utan mer som ett hus med små rum. Personalen var toppen o tog väl hand om mig. Jag valde att sätta in 2 ägg. Ifall inte båda skulle ta sig så skulle kanske det ena göra det. Vi lyckades på första försöket ! Nu sitter jag här i soffan o är så himla tacksam för all hjälp som vi fick + att vi väntar tvillingar. Lycka till!

• anno81

Jag gjorde det med min man. Gör du alla prover i Sverige eller i Danmark? Vi gjorde det mesta i Sverige men Danmark godkände ej vissa prover så de fick vi ta om i Danmark o betala för.

• anno81

Det var hiv proven som var tvungna att tas om. Kommer ej ihåg vad vi betalade men tror det låg på runt 1000kr. Sen hade min läkare glömt skriva ut en medicin som jag skulle ta efter själva Ivf o den kostade runt 500kr.

• anno81

Jag fick ta någon tablett en viss tid efter Ivf samt vaggisar. Hjälper väl till att ge ett mer lyckat Ivf försök.

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)