• savannasmamma

ivf triangeln (danmark)

hejsan!
    idag startar vi vårt första försök av ivf fast vi har valt att göra det i Danmark.. är här fler på denna sidan som gör det i Danmark kanske tom på tringeln?? hade varit jätteroligt att följas åt..

vi bor utanför Vellinge och har en dotter på 5... hon kom på vanligt sätt.. men sen dess har det varit 4 missfall och en massa utredningar och besvikelser på svenska kliniker osv.. därav är vi nu över sundet!!

hoppas att träffa ngn man kan byta erfarenheter med och "hålla" i hand längs vägen..
    / Annicka

• Svar på tråden ivf triangeln (danmark)
  • johansson79

Mina äggblåsor hade inte växt något men hade fått fler alla var mellan 5-10mm så nu har jag fått höja dosen till 300 och ska göra ett nytt vul på måndag :/ är orolig att de inte växt till måndag heller :( Hur stora var dina äggblåsor?

• johansson79

Imorgon är det äntligen dags att åka till Danmark 😊 På söndag blir det äp och på tisdag Et 😊 Hur är det med er andra?

• Retrogirl01

Hur har äggplocket gått och hur mår du? Jag kommer inte ihåg hur stora äggblåsorna var. Åker till Köpenhamn imorgon om allt går som det ska.

• Retrogirl01

Hur många ägg fick du? Tyckte du ingreppet var jobbigt? Du går unna dig att ta det lugnt nu tills tisdag! Skönt att det gick bra! Vi får hålla tummarna för et!

• johansson79

Kliniken ringde nyss av 8 ägg vart 2 befruktade så idag får jag 2 tillbaka ett 2 cell och ett 4 cell :) hoppas detta får vägen nu eftersom det inte blev några till frysen!

• anno81

Hejsan.
    Tänkte hoppa in I er tråd här. har nu provat på 4 inseminationer (med ett missfall) utan att det har gått vägen. Som tur är har mitt sjukhus ett samarbete med triangeln. ( vi har ett barn sen innan). meningen är att jag ska till min läkare nu till påsk och förmodligen börja med synarelan igen. Hur går det sen till när äggen är klara? kan man bli ditkallad när som helst? Hur har ni lost det med jobbet I så fall?
    Tacksam för svar.

• jemaso

Hej! Skall också ev göra ivf i Danmark. Undrar därför hur ni har gjort med de danska recepten för att få dem på högkostnadsskyddet här hemma?

• anno81
    jemaso skrev 2014-05-06 23:03:30 följande:
    Hej! Skall också ev göra ivf i Danmark. Undrar därför hur ni har gjort med de danska recepten för att få dem på högkostnadsskyddet här hemma?
    Jag gjorde alla undersökningar här I sverige och fick då också ut recepten på medicinen här oxå. Gjorde mitt äggplock igår.10 fina ägg. När ska du börja?
  • 157269

Hejsan. Ni som gör ivf i Danmark hur gör ni med högkostnadsskyddet? Jag bor i Malmö men jag går ingen hjälp av nån läkare här? Vill nämligen också göra ivf i Danmark triangeln tacksam för svar

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)