• savannasmamma

ivf triangeln (danmark)

hejsan!
    idag startar vi vårt första försök av ivf fast vi har valt att göra det i Danmark.. är här fler på denna sidan som gör det i Danmark kanske tom på tringeln?? hade varit jätteroligt att följas åt..

vi bor utanför Vellinge och har en dotter på 5... hon kom på vanligt sätt.. men sen dess har det varit 4 missfall och en massa utredningar och besvikelser på svenska kliniker osv.. därav är vi nu över sundet!!

hoppas att träffa ngn man kan byta erfarenheter med och "hålla" i hand längs vägen..
    / Annicka

• Svar på tråden ivf triangeln (danmark)
  • savannasmamma

Härligt johansson79!! Då är karusellen snart i rullning!! Håller tummar och tår. Ska in imorgon och ta ett blodprov.

• johansson79

Ikväll börjar jag med menopur! Känner mig lite nervös för sprutan men det går nog bra :) Skönt att det är i rullning nu :)

• savannasmamma

tyckte med det var jobbigt med sprutorna.. första dagen tog min sambo den på mig.. men det gjorde hundra ggr mer ont än när jag gjorde det själv så det var bara att bita ihop=) lycka till!!

• johansson79

Det gick bra med sprutan är lite öm nu bara, va inte alls så farlig som ja trodde 😛

• Retrogirl01

Savanna: Så kuuuul...GRATTIS!! Åh jag blir så glad när jag hör att det funkar för någon, det ger hopp till mig själv. Jag ska på nytt VUL i Kphmn på onsdag och då får vi se vilken dag läkaren väljer till återsättning. Längtar till onsdag. :)

Johansson: Ska du också till Kphmn nu i veckan som kommer? Skönt att vara igång. Hoppas du mår bra nu några dagar efter sprutstarten!

• johansson79

Jag är på sprut dag 4 idag och ska börja med orgalutran imorgon! På tisdag är det dag för ul igen så till helgen blir det nog till Danmark 😊

• johansson79

Hur många dagar odlades era ägg innan tillbaka sättning? ?? Funderar på hur många hotell dagar jag ska boka! Har planerat att åka ner dagen före äp och sedan vara kvar till återföringen 😊

• savannasmamma

Vad spännande! Dom odlade mina ägg 5 dagar till blasto. Fick besked idag att alla hcg nivåer går ner så vi kan bara vänta ut missfallet nu.. Trist men dagens sanning. Mår du bra av sprutorna?? Håller verkligen tummarna för er!!

• johansson79

Jag känner inte av sprutorna alls, imorgon bitti ska jag ta första orgalutran sprutan men är osäker på om jag ska ta den i benet eller i magen! Hur gjorde ni? beklagar savannasmamma 😢💜

• Retrogirl01

Riktigt tråkigt Savanna.. hoppas ni orkar ta nya tag igen!

Johansson: Jag tog Orgalutranen i magen. Jag fick utslag när jag tog den som kliade frenetiskt och svullnade upp, men det är tydligen helt normalt och vanligt. Om du får det så vet du att det inte är något konstigt. Jag hade nog åkt hem dagen efter återsättning. Lite lugnare så. Kanske är vi i Kphmn samtidigt till helgen då.

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)