• savannasmamma

ivf triangeln (danmark)

hejsan!
    idag startar vi vårt första försök av ivf fast vi har valt att göra det i Danmark.. är här fler på denna sidan som gör det i Danmark kanske tom på tringeln?? hade varit jätteroligt att följas åt..

vi bor utanför Vellinge och har en dotter på 5... hon kom på vanligt sätt.. men sen dess har det varit 4 missfall och en massa utredningar och besvikelser på svenska kliniker osv.. därav är vi nu över sundet!!

hoppas att träffa ngn man kan byta erfarenheter med och "hålla" i hand längs vägen..
    / Annicka

• Svar på tråden ivf triangeln (danmark)
  • savannasmamma

Hej!! Ja det stämmer idag fredag är jag inne på ruvdag 4 Fick in satt en fin blastocyste 5 dagars. Tyvärr var där ingenting som blev till frysen så man får väl hålla tummar och tår till att detta ska fungera! Då väntar du bara in mensen sen är du redo att köra!!? Spännande.. Det är verkligen en resa utan dess like..

• Retrogirl01

Mensen kom igår!! Äntligen... Blir en tur till Köpenhamn imorgon för VUL. Skönt att veta att det blir FET om två veckor.

• Retrogirl01

Var på ultraljud i måndags, rutinkoll bara för att se att allt såg ok ut. Det gjorde det, så har nytt VUL i Kphmn nästa onsdag. Blir FET i normal cykel denna gången, dock med ägglossningsspruta. Så hoppas det blir nästa fre/lör och att ägget klarar upptiningen.

Johansson: har mensen kommit än?
    Savanna: Ska du testa innan testdagen eller du klarar att vänta? Jag tror jag testade dag 9 eller 10 efter insättning förra gången.

• johansson79

Nä min mens lyser fortfarande med sin frånvaro, har haft känningar i flera dagar men ännu ingen :(

• savannasmamma

Retrogirl Jag smygtastade i måndags då bar jag på ruvdag 7 med 5 dagars blasto. Köpte ett digitalt clearblue vilket jag kände var dumt direkt jag kom hem och läste för dom var inte så bra vid tidig test. Men det visade1-2 veckors gravid!!!! Gissa om jag blev glad. Dock vet jag ju att det kan bli missfall men att bara ha blivit gravid är ett jättesteg för oss:)) Vad spännande med fet. Vi fick ju inga ägg till frysen

• johansson79
    savannasmamma skrev 2014-02-26 20:03:39 följande:
    Retrogirl Jag smygtastade i måndags då bar jag på ruvdag 7 med 5 dagars blasto. Köpte ett digitalt clearblue vilket jag kände var dumt direkt jag kom hem och läste för dom var inte så bra vid tidig test. Men det visade1-2 veckors gravid!!!! Gissa om jag blev glad. Dock vet jag ju att det kan bli missfall men att bara ha blivit gravid är ett jättesteg för oss:)) Vad spännande med fet. Vi fick ju inga ägg till frysen

Åh jätte Grattis 👍
  • johansson79

Min mens kom äntligen nu ikväll :) hoppas min läkare här i sverige kan göra ett ul på mig imorrn annars blir det en tåg trip till danmark :) wehoo!

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)