• savannasmamma

ivf triangeln (danmark)

hejsan!
    idag startar vi vårt första försök av ivf fast vi har valt att göra det i Danmark.. är här fler på denna sidan som gör det i Danmark kanske tom på tringeln?? hade varit jätteroligt att följas åt..

vi bor utanför Vellinge och har en dotter på 5... hon kom på vanligt sätt.. men sen dess har det varit 4 missfall och en massa utredningar och besvikelser på svenska kliniker osv.. därav är vi nu över sundet!!

hoppas att träffa ngn man kan byta erfarenheter med och "hålla" i hand längs vägen..
    / Annicka

• Svar på tråden ivf triangeln (danmark)
  • savannasmamma

Retrogirl- ja det känns lite.. Men börjar märka på mitt humör nu att jag är väldigt lättretlig.. Jag exploderar hemma.. Sista menopur sprutan ikväll. Sen blir det ägglossbibgssprutan imorgon kväll 23:30.. Ska ta pregnyl.

Ja tycker det är skönt att man inte måste bestämma sig nu.. Men börjar bli nervös för plocket.. Hur upplevde du det? Håller tummarna för dina 2-dagars det behövs ju faktiskt bara ett ägg för att lyckas.. Intalar mig det..

Johansson79- välkommen hit!! Tycker det är fantastiskt roligt och kunna dela detta med ngn och höra om andra som håller till i Danmark. Dom flesta är ju dock i Sverige och håller på.. Jag har bara positiva saker att säga om triangeln och dess personal. Vi har blivit jättebra bemötta.. Och dom har alltid varit jätte trevliga i telefon.. Däremot har vi ju blivit ganska illa behandlade insverige så därav att vi befinner oss i Danmark istället.. Var i Sverige bor du?? Det ligger ju ganska centralt ändå inte så långt utanför Köpenhamn centrum. Gå in och sök på trivago.se och se om du får upp ngt bra. Ska du köra långa eller korta protokollet??

• johansson79

Härligt att höra :) Vi vart oxå illa bemötta i sverige, läkaren ställde massa frågor som inte hade med saken att göra och när jag tittade frågande på henne sa hon" ja om jag ska hjälpa er med behandling vill jag veta att barnet får det bra och tryggt" Både ja o gubben mådde jätte dåligt över va hon sa, vi kände oss värdelösa och som att vi inte dög till att bli föräldrar :( På den kliniken sätter jag inte min fot igen vill jag lova!!! Jag bor utanför Linköping i Östergötland :) Vad har du valt för hotell? Vad kostar det per natt? Hur långt ligger triangeln? Om det blir lång eller kort får ja reda på till helgen :)

• savannasmamma

Johansson79- ja det är så tråkigt.. Det är lite mer frispråkigt i Danmark.. Vi sökte Ivf hjälp i Malmö för 2 år sen.. Men blev hemskickade för att dom tyckte vi visst det kunde klara det själv.. ( vi skulle ju betalt det själva) när jag ringde tillbaka för ungefär ett år sen sa dom att vi aldrig varit där.. Mmm valet var inte så svårt.. Vi bor bara precis utanför Malmö så har bara 1 timme in till kliniken så bor inte över.. Men Köpenhamn måste krylla av hotell det är lätt att ta buss från centrum till hellerup där det ligger.. Har ingen aning om vad det kostar där.. Åker ni då ner för äggplock och stannar tills insättning??

• johansson79

Ja vi stannar under hela tiden =) vi har drygt 50 mil enkel resa så på tok för långt för att pendla :( Jag längtar verkligen! Fast lite nervös för äp :/

• savannasmamma

Det har gått bra:)

Äggplock var i fredags.. Det gjorde inte ont.. Men har haft lite ont i magen 2 dagar nu.. Men det är normalt säger dom som vet:))

11 ägg och 6 sol nu är befruktade så nu väntar vi bara med att kunna åka in och sätta in:)

• Retrogirl01

Jag har inte varit aktiv på några dagar nu.
    Savanna- så roligt att äggplocket gick bra! Och härligt med många ägg. Blir det femdagarsodling eller två? I så fall kanske ni är i DK idag och sätter tillbaka? Håller tummarna för fin befruktning.

Johansson79- jag väntar också på att mensen ska komma igång. Gjorde ju äggplock i början på januari och uppenbarligen måste min cykel ha blivit rubbad. Skulle egentligen fått mens i torsdags men fortfarande ingen tillstymmelse till att den är på väg. Tråkigt för man går bara och väntar. När den väl kommer igång så blir det förhoppningsvis återsättning i början på mars. Vi kanske befinner oss i Kphmn samtidigt. Känner inte heller till så många hotell i Köpenhamn. Beror på hur centralt ni vill bo.

• savannasmamma

Det är helt underbart att kunnas följas åt och att vi är på samma klinik:))

Dom ringde idag igen 5 st ägg med 8 celler som dom kommer odla vidare så insättning håll tummarna att ngn blir blasto är på tis eller onsdag. Dag 5 eller 6. Fanns även 1 6 cellig ägg..

Känns ganska sjukt att där ligger ägg som är befruktade på andra sidan sundet.. Det är en spännande process. Hoppas på ngt till frysen med så man slipper ta alla sprutor igen. Hade inga biverkningar men tycker det är lite jobbigt med sprutor:((

Jag tror ni kommer tycka väldigt mycket om triangeln. Har inte ångrat en sekund att det blev Danmark!!

Kram på er

• Retrogirl01

Läste i en annan tråd att du nu är ruvare Savannah!!! Kul och grattis. Vi får hålla alla tummar och tår att det tar sig.
    När är din testdag? Fick du något till frysen?

Jag har varit så inställd på att få mens så att jag kan sätta in nytt ägg att jag blev en hel vecka fel i tiden. Trodde jag skulle ha mens för en vecka sedan och upptäckte att jag inte ska ha den förrän idag. :( Dock inte kommit än. En av de få gånger man verkligen ser fram emot att få mens! Ha ha...

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)