• savannasmamma

ivf triangeln (danmark)

hejsan!
    idag startar vi vårt första försök av ivf fast vi har valt att göra det i Danmark.. är här fler på denna sidan som gör det i Danmark kanske tom på tringeln?? hade varit jätteroligt att följas åt..

vi bor utanför Vellinge och har en dotter på 5... hon kom på vanligt sätt.. men sen dess har det varit 4 missfall och en massa utredningar och besvikelser på svenska kliniker osv.. därav är vi nu över sundet!!

hoppas att träffa ngn man kan byta erfarenheter med och "hålla" i hand längs vägen..
    / Annicka

• Svar på tråden ivf triangeln (danmark)
  • tungmetall

Johansson79: Vi började med sprutorna samma dag då! Började också med menopur 27/2. Vi kör dock i karlstad/örebro. Hur mår du av menopuren??

• johansson79

Jag känner inte av menopuren alls något tröttare kanske annars ingenting :) känner du något? Vi kanske åker ner samtidigt då :)

• tungmetall

Okej skönt att inte känna av ngt. Jag har humörsvängningar dom jag inte själv hänger med på. Satt i soffan förut o började nästan gråta, men har ingen aning om varför. Men jag antar att det bara är början ;p

Vad ska du ta mer än menopur? Vi kör på cetrotide from imorn, ovitrelle 36 timmar innan äplock och sen lutinus.

• tungmetall

Okej okej. Är det första ivfen för dig? Det är första för oss.

• johansson79

Yes det är första ivf för oss och jag är så förväntansfull :) har längtat så mycket och nu är det snart äntligen dags för äp :)

• johansson79

Var på mitt andra vul idag, jag hade 9 blåsor vad doktorn kunde se men de va bara 9mm så blir att höja menopur dosen från 150ei till 225 :/ på torsdag ska jag på nytt vul hoppas äggblåserna växt på sig! Just nu känner jag mig lite deppig :( är så rädd att något ska gå fel :o

• Retrogirl01

Johansson- det kommer säkert att gå bra. Nu när de ökar dosen så markant kommer de att växa till sig. Det var likadant för mig. Nu får vi ha positiva tankar!!

• Retrogirl01

Hur gick det på ditt andra VUL igår?

Jag är också lite deppig, var ju på mitt andra ocså i onsdags. Inte alls positivt besked. Ingen äggblåsa som växt till sig och livmoderslemhinnan alldelles för tunn. Läkaren tror att jag inte kommer att få ägglossning denna månaden. Skittråkigt och jobbigt att eventuellt behöva vänta en månad till. Har fått ny tid på måndag men chansen att n ågot hänt tills dess är liten.

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)