• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Allex skrev 2015-08-05 19:27:44 följande:

Rapport: massor av fin älsekret kommer in söderifrån. Iomed detta älsekret finns även risk för uppblåshet och en del knip i de nedre regionerna. Tyvärr, i norr, har en kallfront dragit fram och då påverkat halsen så den är öm. Det finns därmed risk för halsont. Därför har en varning, klass 1, utfärdats - varning för förhöjd temp (om det nu utvecklas till en halsinfektion och därefter feber).

*hihihi*

Haha! Allex-gumman du är för rolig du! Ser fram emot kommande väderleksrapporter!
  • Iskristall

Symetrical du var lite nyfiken på min kurva här om dagen när jag sa att den var stabilare än förra. Så här kommer mina första 7dagar Inte så mycket att hänga i julgranen än dock

• Iskristall
    Symetrical skrev 2015-08-06 07:19:29 följande:

Ser ut att gå åt rätt håll i alla fall, dvs ner.

Haha vill inte att tempen ska sjunka mer! Jag vill att den ska hålla sig runt den här tempen. Och göra ett litet dyk inför äl, men det är det för tidigt för än! Men tji fick jag tempen tog ett rejält skutt upp idag grrr visste att jag inte skulle ha postat kurvan, klart det blir strul då haha

Pugs: Hejja hejja!
  • Iskristall

Jag har läst att ägget lever max 24 timmar. Men jag tror ni gjort allt ni kan Allex! Krya på dig!

• Iskristall

Cd10 idag och tror ni inte att jag finner ew, ägglossningsflytningar! Trodde det var flera dagar för tidigt (kanske tom vecka förtidigr) fick bara en känsla av att jag skulle kolla. Vad förvånad jag blev haha Får väl ta och börja med äl tester snart då också.

• Iskristall
    Symetrical skrev 2015-08-08 09:21:51 följande:

Spännande!

Jag är en av de som alltid har äl-flytningar i minst en vecka innan nedsläpp, så för mig sa inte dem så mycket. :-P

Men kanske lika bra att ta första testet nu i dagarna då..?

Förra månaden hade jag ju nästan inget ew alls, det försvann ju helt ett par dagar innan äl?! Min kropp kan man aldrig lita på haha Så jag ska inte ropa hej än, men det känns positivt!
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-08-08 10:38:48 följande:

Tack för erat engagemang Igår kväll blev det som sagt feber så jag discardade tempen jag tog igår morse. Kände att jag inte kunde lita på den. Jag la mig redan 20:30 igår...sov (lite oroligt) men gick upp 10:30!!!! Herregud - sömn is the shit! Jag mår mycket bättre. Tempen var samma som igår. Hade massor av älsekret vid torkning, men sen kollade jag med fingrarna och det fanns INTE ett spår av älsekret, BARA klibbigt vitt kladd! Iomed det så borde man kunna säga att äl har skett. Och i det här klibbiga sekretet dör väl spermierna direkt....typ, och inte kommer de nånstans...kan ej simma i det kladdet. Det borde betyda att äl var igår.....eller? Lite fundersam på all sekret jag hittade dock..... Äl kanske var igårkväll/natt. Innan jag la mig hittade jag oxå massor av älsekret. Och jag la mig tidigt..... Kanske älsläpp natten som var.....?

Klurig ägglossning denna gång! Att en förkylning med feber kom PRECIS vid äl! Otroligt!

Ja, klurigt minst sagt. Jag tror vi ändå kan konstatera att du haft äl nu vid det här laget iallafall. Jag tror du börjat bilda ej fertilt sekret nu för att äl varit! Jobbigt med tempen om du har feber samtidigt, men vi får se vad tempen i fortsättningen säger och se när FF sätter ut äl.
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-08-08 10:40:50 följande:

Ojoj..spännande. Ta tester du...det kan vara bra att luta sig emot...tester, sekretkoll, tempning......värsta projektet

Ja det är verkligen värsta projektet haha Man vill ju göra allt för att pinpointa äl Speciellt när man inte är regelbunden så värst heller!

Oj det där med febern har jag inte tänkt på! De borde väl inte stendö ändå? De kanske blev lite slöa bara?! :-/
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-08-08 10:57:09 följande:

Allt skrivs ner..jämförs mef förra cykler....det analyseras.... Ja, och speciellt när den är oregelbunden, man försöker hitta likheter ändå...flr att på nåt sätt hitta en röd tråd och eventuellt kunna förutspå.... :-P

Ja dessa röda trådar man försöker hitta! Nu iom att sambon är dålig så vill vi försöka hitta de perfekta dagarna för mys då han inte orkar mysa när som helst och hela tiden just nu tyvärr
Svar på tråden Tempar/Fertility friend