• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Åh stort grattis Symetrical! Härligt gumman vad roligt!

• Iskristall

För mig kom mensen här i morse. Ny månad, få se om vi får till nåt mys som ev kan resultera i nåt den här månaden.

• Iskristall
    Symetrical skrev 2015-07-30 13:44:24 följande:

Tack goding!

Men var inte det lite väl tidigt med men nu..!? När hade du äl enligt ff?

Blir 12 dagars lutealfas med mens idag. Lite tidigt då jag snittat på 14 dagars lutealfas generellt men känns ok. Förväntade mig mens på lördag.

Har du några symtom?
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2015-07-30 15:38:37 följande:

Aha, okej! Men då är det ju helt okej.

Lika bra att få mensen ju, så att ni får börja om.

Jo, men inte så mycket som inför mens, skulle jag säga.

De är liksom lite annorlunda. Har molvärk, men inte sån där hemsk mensvärk.

Lite illamående, svullen mage och yrsel som vanligt inför mens.

Det som skiljer mest är att jag inte har någon pms alls, utan känner mig jättelugn och harmonisk (samma som när jag var gravid med sonen, tror inte att jag vart arg en enda gång på alla de månaderna!)

Sen har jag väldigt bra luktsinne, det ilar i tänderna (skumt värre!) och underlivet är mycket trängre och svullnare än det brukar vara mellan äl och mens.

Och så det där med att jag inte är särskilt trött, insomnian till trots!

Låter som du haft en bra graviditet tidigare! Nu hoppas vi på en till!
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-07-31 00:43:19 följande:

Ny månad! Bara att ta nya tag - hoppas det går bättre nu. Vi är ju påväg mot höst och då kan det kännas som nystart....så nya fräscha tag nu tjejen!

Ja, precis! Och en månad närmare ivf för oss Det känns som om det är det som kommer behövas för oss för att få till det där plusset. Men jag hoppas förstås att det tar sig spontant innan förstås.
  • Iskristall
    Emmsie skrev 2015-07-31 09:58:15 följande:

Man blir ju lika besviken varje gång mensen kommer. När skulle ni få påbörja IVF?

Vi har inte fått nåt datum. Men väntetiden är satt till att vara 6-9 månader så i årskiftet eller efter.

Lycka till! Min temp var också väldigt "fast" den här månaden inga stora tempskillnader i lutealfasen, typ inga
  • Iskristall

Ja, mycket trevligt gäng det här! Kan inte annat än hålla med!

Min nya kurva har börjat stabilare än förra. Jag vet ju inte om vi lyckas/kan få till nåt den här månaden heller. Men jag följer min kurva och letar äl ändå framöver. Allt för tidigt än, men jag kommer inte kunna låta bli Vi får ta en dag i taget. Alltid så här i början på cykeln är man så positiv och har så stora förhoppningar...så tråkigt bara att det hittills alltid slutat i besvikelse. MEN nu, än är jag bara positiv!

• Iskristall
    Symetrical skrev 2015-08-03 19:57:14 följande:

Hur ser kurvan ut nu då?

Och vilken dag är du på?

Hoppas verkligen att ni kan få till det den här cykeln kring äl. Finns det någon särskild anledning som kan sätta käppar i hjulet, eller?

Jag är bara på cd6 i morgon, så jag väntar lite med att posta kurva. Jag vill liksom inte jinxa kurvan så den börjar strula haha

Ja det finns anledningar som antagligen sätter käppar i hjulet tyvärr. Det har med min sambo och operationer att göra. Vill inte gå in närmare på det i en öppen tråd. Men men.
  • Iskristall
    Idilia skrev 2015-08-04 12:13:51 följande:

Kurvan ser ju bra ut hittills :)

Tempar du alltid bara efter äl?
  • Iskristall
    Idilia skrev 2015-08-04 17:53:53 följande:

:) nej, jag har bara precis bytt app. Förut använde jag en annan. Så det är de dagar jag hunnit lägga till.

Aha ja, då förstår jag!
    Emmsie skrev 2015-08-04 18:45:16 följande:

Mens idag. Blev ordentligt förvarnad redan igår med spottings och tempdyk så den största besvikelsen har redan lagt sig. Börjar så smått fundera på att lägga ner bebisverkstaden till årsskiftet om det inte tagit sig tills dess. Vill inte riskera att bitterheten över alla misslyckade försök tar över alla bra känslor i familjen.

Vi påbörjar försök 4 nu i alla fall, så får vi ta resten som det kommer.

Nä, vad tråkigt!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend