• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2015-08-19 10:06:31 följande:

Stabil temp, eller?

Jodå, det är okej. Har marktjänsten hemma, så sambon är borta sön-tors, så lite trött just nu. Grabben har sovit helt okej, men vaknar tidigt och själv sover jag oroligt (hormonellt!?). Märker att jag blir med illamående när sömnen blir lidande. :-/

Jo, det kan man kalla det Tredje dagen nu med 37,1 i temp. "Flat temperatures" kan man säga

Hoppas du får sova bättre i natt!
  • Iskristall
    Sajocawa skrev 2015-08-19 10:35:13 följande:

Cd 38/ Äl+5 ... :) och dagarna går såååå segt

Jag ligger också på äl+5 idag Lycka till, till oss!
  • Iskristall

Åh allex! Det är så jobbigt att behöva känna så här som vi alla gör när gång efter gång misslyckas! Snart kommer hoppet och viljan och jävlar anamma att komma tillbaka! Nästa gång!!! Kram

Munkpeppar, alltså jag vet inte...jag åt det under en längre tid en sommar. Och sen en kortare sväng senare. Har aldrig märkt någon effekt alls, nada. Men till mensen nu senast så insåg jag att jag hade kvar munkpeppar i en burk. Så utan att ha tänkt mig nån effekt utan mera "kan ju inte bara slänga dem, jag testar fram till äl" Så jag har faktiskt nu tagit en munkpeppar om dagen fram till äl bekräftades. Och jag fick ju äl på cd16, kan det vara munkpepparns förtjänst? Månaden innan kom äl på dag 21 och jättedåligt med äl-sekret, till skillnad mot denna månad! Gångerna innan äl på dag 18 och 19. Så jag vet inte längre vad jag ska tro om munkpeppar, tidigare har jag avskrivit det helt

Jag har funderat på Q10, det har jag inte testat. Känns som jag provat allt haha

Annars kör på med ny plan. Ny plan ny krafter! Hejja!

Kram

• Iskristall

Allex: Tror jag börjar med Q10, bättre kvalitet på ägg kan ju inte skada vid ivf om det inte skulle ta sig innan då Har ju några månader kvar innan den karusellen kan dra igång.

Kul med nya i tråden! Välkomna!

Erla: Det där med att man troligtvis inte har äl om man har längre cykel verkar man höra ofta av de som jobbar med sån tycker jag. Min gyn tyckte det var tveksamt om jag hade äl när jag berättade om mina cykler som närmade sig 40 dagar. Och läkaren som gjorde vår utredning verkade också tänka så, även om hen inte sa det rakt ut.

Erla, angående din kurva tror jag en av anledningarna att FF inte satt ut äl på dag 38 är att du haft så många dagar där med fertilt sekret efter dag 38 och inget före.

• Iskristall
    TheRealMe skrev 2015-08-19 22:52:52 följande:

Tempar ni under mensen?

Jag tempar också vid mensen. Ibland slarvar/unnar jag mig "sovmorgon" nån dag eller två under mensen och under helger som inte ligger kritiskt vid äl eller BIM. Men nu för tiden brukar jag vakna ändå av mig själv även på helger o semestern och då blir det temp
  • Iskristall

Erla: sorry jag som såg fel Tänkte att de gröna rutorna var sekret, det brukar bli grönt. Ser nu att det är dagar. Dags att skaffa glasögon

• Iskristall

Erla: jag får aldrig färgade dagar så jag tänkte att det måste vara sekretet, och tittade inte nogrannare efter. Detta beror nog på att jag kör gratis varianten. Kör du betal variant av FF?

Erla: Det brukar vara fasen innan äl, follikelfasen, som varierar i längd när man har oregelbunden äl. Fasen efter, lutealfasen brukar vara mer eller mindre konstant på 12-16 dagar, vanligast är ju 14 dagar eftersom gulegroppen som bildas efter äl har en levnadstid på ca 14 dagar. Har man mycket kortare lutealfas är det mest troligtvis pga att man har liten progesteronproduktion. Och detta kan göra att ägget har svårt eller inte kan fästa.

Recursive: För mig är det olika när tempen dippar inför mens. Ibland dagen innan, ibland samma dag och nån gång dagen efter.

• Iskristall
    Erla skrev 2015-08-20 17:07:39 följande:

Jaha!! Men då är det inte konstigt att du kopplade till sekret :P jag tror att man fick VIP-versionen i början och om man vill fortsätta så får man betala efter en viss period. Jag har inte betalat något i alla fall :P

Då förstår jag. Ska bli spännande att se hur mina faser ser ut. Om det inte tagit sig denna gången så verkar det ju som att jag kanske inte har en alltför kort lutealfas. Var ju rädd för sånt eftersom jag fått till mig att allt är åt h*lvete när cykeln är såhär.

Ja så kan det vara angående betalversion/icke betalversion Det var så länge sedan jag skaffade FF att jag inte kommer ihåg, 2 år sen. Jag är på 25:e eller 26:e cykeln som jag tempar :-/

Ska bli spännande att följa dig och se hur din cykel slutar!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend