• Erla

Tempar/Fertility friend

Allex skrev 2016-02-26 17:44:28 följande:

Tack alla fina tjejer! Skönt att läsa era stödord och kramar. Många kramar tillbaka.

Igår var jag ett vrak. Grät så många gånger att det sved i ögonen. Jag såg ut som om jag fått en höger och vänsterkrok, så svullen i ögonen. Att jag är i slutet på en influensa gjorde inte saken bättre. Var redan mör i kroppen av all feber, hosta, huvudvärk och allt som hör den till. En riktigt tuff period detta. Man ska inte "älta" saker, men det behöver bearbetas och jag och min man pratar jättemycket om detta  - så tråkigt! 

Enligt barnmorskan så tar kroppen hand om detta själv så ett vul behövs inte egentligen. Men man får vara uppmärksam på om blödningen inte avtar - för då måste jag in till akuten samt att vara uppmärksam på allmäntillståndet. 

Jag tar en paus från tråden igen nu ett tag. Måste läka i detta och försöka försonas med det som hänt. Vi får se om jag hoppar på igen och om jag börjar tempa igen. 

Kämpa på tjejer! Det gick att bli gravid - vi blev det efter 20 försök - och vi får se om vi ger det några försök till - framtiden får visa det.

Lycka till och ha det superbäst! Puss!

Så tråkigt att du lämnar oss, men jag vet precis hur du känner (inte för att det hjälper men...). Det är viktigt att ni får sörja och bearbeta det som hänt. Ta hand om er! Kramar!
  • Erla

Har varit lite inaktiv här några dagar, men nu börjar blödningen äntligen avta och jag har laddat upp med äl-test inför denna cykeln. Är mer taggad än någonsin, på något vis. Först och främst vill jag gratta de som fått plus! Sett att det stått lite hälsningar här och var :D så himla härligt att plussen bara väller in!

För det andra tänkte jag höra med er angående äl-testen. Jag har aldrig testat förut och min cykel. Är ganska oregelbunden. Har 14 test i nuläget, men det tar ju inte lång tid att skicka efter fler. Har som tidigast haft äl på cd21 och senast på cd47. När hade ni börjat testa? Kan tänka mig att cykeln kan vara rubbad pga MF.

• Erla

Prövar igen. Har köpt in äl-test inför denna cykeln. Ligger på cd12 idag efter mf och funderar på när jag ska börja testa. Har aldrig haft äl tidigare än cd21. Har 14 test, men kan ju köpa fler om så behövs. När skulle ni börja testa? Kan ju liksom få vänta i 30+ dagar innan äl sker :/

• Erla
    Sajocawa skrev 2016-03-07 18:36:52 följande:
    Här är bild.. Hoppas det syns något, tog typ 10 bilder innan som strecket inte ville synas på..
    Måste ju tillägga att enda anledningen till att jag tog testet är för att hela dagen har jag gått runt och tänkt: det känns verkligen INTE som att jag ska få mens imorgon.. Bara en känsla liksom..
    Ser något svaaaagt. Hoppas verkligen att du är gravid! :D Så nyfiken på hur det ser ut om några dagar!
  • Erla
    Sajocawa skrev 2016-03-07 20:50:18 följande:
    Jag tycker du ska börja testa som om det vore en vanlig månad.. När jag fick missfall i vecka 11 så fick jag ändå äl ca 20 dagar senare (brukar ligga däromkring). Det är väl såklart olika hur kroppen kommer igång igen men man får ju såklart hoppas på det bästa.
    Har du tagit nåt gravtest för att se om det blivit neg än? :/

Tack för svar! Då kanske jag ska börja testa om någon vecka ifall det skulle gå snabbt. Äl på cd21 hörde ju dock till undantaget. Har ju väldans oregelbundna cykler och vanligtvis har äl kommit på cd30+, men som sagt kan det komma undantagscykler :P

Har inte testat, men jag fick knappt positivt när jag testade förra cykeln. Gick över BIM innan jag testade och det blev ett supertunt streck och några dagar senare var det knappt synligt när jag tog ett nytt test, så visste liksom i förväg att jag skulle få MF. Bör vara neg nu så känns bara som att jag slösar på ett test om jag tar ett. 

Beklagar sorgen. Inget kul att gå igenom :( 

• Erla
    Loppan84 skrev 2016-03-07 21:28:00 följande:

Jag fick äl på cd18 månaden efter MF (och blev gravid igen) så börja testa :)

Hur brukar dina cykler vara vanligtvis? När brukar du ha äl?

Hoppas ju på att jag liksom ska få en relativt normal cykel så vi kan försöka snart igen :)

Hur går det med dig förresten? Vilken vecka är du i nu?
  • Erla
    Sajocawa skrev 2016-03-07 21:35:46 följande:

Kroppen brukar ju kicka igång rätt så bra efter ett missfall så tror inte du får någon megalång cykel..

Jag hade visserligen rester kvar i livmodern när jag fick min första ägglossning efter mf och fick därför en ny "mens" som varade typ en vecka när alla rester kom ut.. Men efter den mensen kom faktiskt äl på cd 15. Har aldrig äl så tidigt men antagligen för att kroppen "startades om" efter missfallet. Så se till att inte missa äl heller även om du är van vid sena ägglossningar.. :)

Ja jag har hört att det kan bli så att cykeln liksom rättas till. Det gjorde den inte efter mitt MA, men den kanske gör det denna gången. Tror dock inte att det blir så tidigt som cd15 eftersom tempen leker berg och dalbana med indikation på stigande temp snarare än fallande :/

Usch vad jobbigt det blir när det är så utdraget som det blir vid MA. Hoppas det går vägen för oss nästa gång!

Fick bekräftat sist att alla rester var ute, men denna gången har jag inte gjort något vul alls. Var så pass tidigt och med tanke på mina enorma blödningar för den vecka jag var i så bör kroppen ha skött det.

Kanske kan börja om ett par dagar ifall att och köra varannan dag tills en stegring syns?
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-03-07 22:56:31 följande:

De andra månaderna jag har tempat har äl kommit allt mellan cd15-cd24 eller inte alls (2 gånger). Men var vanligast runt cd20 ungefär.

Ah men då var det ändå inom det du brukar ha :) håller tummarna för extra tidigt, men hoppas verkligen inte på för mycket eftersom jag har så fruktansvärt oregelbundet.
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-03-07 22:58:53 följande:

Men de två sista månaderna tog jag rosenrot fick tidig äl båda månaderna (16 och 18). Så det rekommenderar jag för att få äl tidigt. Det tog ju också sajocawa denna månaden tror jag?

Ja jag har funderat på det faktiskt, men har för mig att slemhinnan blir tjockare med det också för att hjälpa ägget att fästa och jag är rädd att jag blir mer mottaglig för dåliga ägg då. Låter kanske ologiskt, men vid detta missfallet undersökte jag möjligheten om jag kanske är överfertil och att kroppen förbereder så bra att även dåliga ägg fästs. Jag kanske är helt ute och cyklar? Tänkte liksom att det kanske var dumt att öka fertiliteten då :P (fan vad dumt det låter!!)
  • Erla
    Sajocawa skrev 2016-03-08 07:29:28 följande:

Har aldrig läst att slemhinnan skulle påverkas direkt, men har å andra sidan inte läst jättemycket. Det stämmer i alla fall att jag knaprade rosenrot denna månad, enbart för att stabilisera äl eftersom den bara kommer senare och senare varje månad. Förra månaden fick jag äl på cd 24. Den här månaden hade jag känningar tidigt i cykeln och äl kom "redan" på cd 18.

Jag får läsa på lite mer om det så får jag se om det är ett alternativ. Verkar ju för övrigt inte ha svårt att bli gravid, men kortare cykler hade ju inte varit dumt :P
Svar på tråden Tempar/Fertility friend