Tempar/Fertility friend
Äl+12 och två streck dök upp idag också. Denna gången ser jag att det är ett tunt, ljusrosa streck så nu pustar jag ut lite :P
Äl+12 och två streck dök upp idag också. Denna gången ser jag att det är ett tunt, ljusrosa streck så nu pustar jag ut lite :P
Hej tjejer. Saknar er!
Jag kommer fortsätta med paus och bara checkar läget här inne då och då. Jag har bestämt paus på obestämd tid just nu så vi kommer inte försöka bli gravida. Det gör ont att se andra lyckas, och den typen av avundsjuka är inte bra för mig eller för andra. Har bara under en vecka fått veta att en gammal klasskompis väntar enäggstvillingar, en "ttcsister" på Instagram väntar barn samt alla ni andra som lyckats här inne. Jag är helt nedbruten. Missunnar ingen, kommer aldrig göra. Men vi är uppe i 2 års försök utan ett enda plus utan hjälp från vården där ALLT hänger på mig att gå ner i vikt för att få hjälp. "Varför inte vi?" är en ständig fråga och undran. "De lyckas ju, både efter få och många försök, så vad gör vi för fel? Varför får inte vi vår högsta dröm inslagen?".
Jag tänker inte skämmas över mina känslor. Men just pga detta och hur jävla ont det gör i mig kommer jag inte vara här inne och skriva. Checkar som sagt in ibland och kollar läget. Jag behöver en paus och lägga fokus på annat. Aldrig mått så dåligt över den här grejen. Efter två år är det inte roligt att tempa, ältesta, knulla på beställning och analysera falska symtom och sen blöda en hel jävla vecka för hundrasjuttioelfte gången.
Kram på er, och lycka till mina fina tjejer. Ni vet att jag älskar er allihopa och ni är värda era plus, era embryon, era bebisar. Det vet ni. Puss <3
Så tråkigt, men förstår dig. Dina känslor måste du ju få ha och det är absolut inget du ska skämmas över! Kommer sakna dig.
Säger som Loppan, njut av pausen och sexet :)
Kunde inte hålla mig. Vaknade imorse o kände mig illamående o alldeles varm i kroppen. Kanske är influensan som är på väg men jag tog ett test iaf. Ser ni något?
Åh jag vågar verkligen inte hoppas!! Efter då lång tid o längtan. Har ett dygn på jobbet framför mig, o har beställt CB plus och predictor. Som jag kan ta tidigast på onsdag morgon! Jättenervös!!
Detta är försök nummer 18! Jag har fått diagnosen Pco sedan för något år sedan. Jag har barn sedan innan med en annan man o då tog det nästan två år att få till en graviditet, då blev det tvillingar på naturlig väg.
Denna månaden testade jag att prova bidrottninggele så ska bli spännande om den fungerade ;)
Ja vi får se om det är positivt eller inte :)
Bidrottninggelen sägs påverka ägglossningen positivt :) dock kom min ägglossning senare denna cykel. Vet ej om det var Gelén som gjorde det eller ej ;)
Hej alla trogna tempare
Tar mig i kragen och skriver till er fast jag följt er sen ett tag tillbaka i smyg.
Hoppas jag kan få lite feedback från er erfarna här inne.
Enligt ff hade jag äl den 3:e februari och det var då dag 11 i min cykel. Jag har fortfarande inte fått min mens och tempen fortsätter vara hög. Idag testade jag för första gången denna cykeln men till min stora besvikelse var det helt blankt =( känner mig helt förstörd och detta innebär ju också att jag skulle ha en lutealfas på mer än 19 dagar?! är det ens möjligt? Förra månaden skulle jag haft en lutealfas på 21 dagar?! Men den cykeln kan jag inte lita på då jag var sjuk under den perioden ff satte ut äl.. dock höll sig tempen hög fram till mensen kom.
Tror ni ff kan ha fel? Kan jag haft äl senare än den visar?
Hoppas ni kan ge mig nå logiska svar, känner mig så förvirrad och ledsen över det här...
Glömde att gratulera alla som plussat :) verkar vara en turmånad för många!
Här är är grafen också då, såg ju lovande ut i mina ögon..... ska kanske tillägga att jag hade rosa flytningar/spottings igår, vilket jag inte har haft förut.
Ser ju ut som att ff satt ut äl rätt. Kan ju vara så att du är låghormonare och därför plussar senare. Hade själv spottings när jag var gravid sist och fick det även idag så det ser ju jag som ett tecken för att man är gravid. Spottings kan ju dock också tyda på att mens är på g.
Har tyvärr inget bra svar så lämnar över till någon som är mer kunnig än jag :)
Tack för att du tog en titt :) hoppas ju verkligen att det är fallet men tror inte att chansen är så stor efter så pass många dagar. Förstår bara inte det här med den långa lutealfasen :/
stort grattis till ditt plus :D
Jag kommer nog inte klara av att vänta att testa tills imorgon. fick sms om att mina tester finns att hämta ut. CB plus och predictor. Så nu gör jag allt i min makt att försöka hålla mig tills jag slutar vid 12 så kanske jag kan testa med predictor. Vad tror ni?
Spännande!! :D Här sitter jag på mitt sista test och har fått tre till på posten idag. Vill så gärna se en fin stegring!
Testa på tycker jag! speciellt om du tycker att det är svårt att hålla dig. Det är ju bara jobbigt att veta att det ligger test och väntar :P