• Erla

Tempar/Fertility friend

201405 skrev 2016-03-10 14:59:46 följande:

Jag är bara lite fundersam, någon mer här som haft mf ganska tidigt? Skulle vara 5+0 idag. När jag fick mf i v 7+2 blödde jag floder, blödde igenom många bindor osv. Nu är det mest när jag torkar mig, klarrött lite slemmigt blod (sorry) men det kommer inte alls så mycket i bindan, hade lätt kunnat ha haft samma under hela dygnet jag bött nu. Kan max ha kommit 1-2 msk i bindan. Mycket mindre än vanlig mens för mig! Och det har inte kommit några klumpar än, dock om jag känner efter är det mycket och slemmigt.

Tor ett grav.test direkt när jag upptäckte att jag börjat blöda igår och då vart det nästan blankt. Men jag har ingen aning om när jag kissade innan dess, fått gå upp mycket på morgonarna och kissat så kan ha vart 1 h eller 4 h.

Ska tilläggas vi hade sex typ 12 på natten inann jag började böda.

Var helt säker på mf men sen började jag ju självklart läsa på fl och så börjar man hoppas :/

Ska posta detta som en egen tråd med tänkte jag

Jag fick MF för ett par veckor sedan och beräknades vara i v.4. Blödde nästan i samma mängd som vid mitt MA i v.13 (embryot dog i v.7). Antingen var mitt MF ovanligt blodigt eller så var jag längre gången än vad jag trodde. Oavsett vad så har de flesta jag pratat med berättat att det oftast liknar en vanlig mens fast lite mer blod. Därför många missar att de varit gravida.

Håller såklart tummarna för att blödningen avtar och att det är en frisk liten knodd där inne :)
  • Erla

Oerfaren när det gäller äl-test, men tycker detta ser ganska starkt ut :S CD14 idag och blödningarna efter MF har äntligen slutat. Har aldrig fått äl tidigare än CD21, men man kanske kan hoppas nu? Vad tror ni, ni som kan detta med äl-test?
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-10 18:40:39 följande:
    Sådär har mina kunnat se ut länge, men kan också innebära äl inom närmsta dagarna. Enda sättet att få veta är att fortsätta testa.
    Då får jag fortsätta testa :) tack för svar!
  • Erla
    201405 skrev 2016-03-10 19:25:30 följande:
    Okej, det ger ju lite hopp för blöder verkligen inte så mycket och har börjat avta lite. Men har ju ändå vart färskt rött.. Jag vet inte vad jag ska tänka/tro men är ganska inställd på mf, har avbokat inskrivningen osv :( börjar dock tänka att om allt inte kommer ut kanske jag måste skrapas?! Det vill jag ju gärna slippa :(
    Så tråkigt att behöva oroa sig! Har både läst och hört att kroppen oftast tar hand om det själv när det är så tidigt i graviditeten. Jag behövde inte skrapas, men det var riktigt jobbigt att gå och vänta alla veckor innan mf sattes igång. Jag tycker du ska ringa gyn, för de kanske ändå kan bekräfta eller åtminstone kontrollera hur det utvecklar sig. Hur är det med symptom och sådär? känner du dig gravid eller har du liksom inte ens börjat hinna känna av det.?
  • Erla
    201405 skrev 2016-03-10 19:59:13 följande:
    Ja sist var det ju inget snack, störtblödde och en klump kom efter bara nån timme. Blödde sen jättemycket i flera dagar. Nu har det gått över ett dygn och börjat avta istället. Känner mig ändå fortfarande gravid, lika känslig och hormonell, svårt och säga om brösten är lika ömma men lite i alla fall. Men sen har jag ju inte mått illa eller något så är ju inte supertydliga symptom :/
    Hmm, ja det är nog bara att avvakta. Tycker du ändå ska ringa gyn och se om de kan kolla. Ta ett test till morgonen också, så får du också se vad testet säger. 
  • Erla

Har haft sen sån sjukt dålig vecka att jag bara vill spy på allt! Fick dessutom reda på, såhär lagom till helgen, att en kompis väntar barn. Ungefär samtidigt som jag skulle haft mitt första. Trodde aldrig detta skulle kännas så jobbigt! 

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-11 14:30:38 följande:

Nu måste jag ställa en dum fråga. Enligt ff är mitt bim på tisdag. Och den räknade ut att jag har 10 dagars lutealfas som förra gången jag hade äl. Men då borde jag kanske vänta med att testa tills måndag eller tisdag? Kan väl inte ens visa något på söndag (äl+9)? Kan det inte också vara så att jag har längre lutealfas?

Jag fick ett jättesvagt positivt test på äl+9 så visst kan man se något, men bäst är nog att vänta lite längre. Det finns ju risk att man får negativt fast man egentligen är gravid annars :)

Håller tummarna för er!! :D
  • Erla

Ska det verkligen se ut såhär? Har testat för om det är några gravhormoner kvar efter MF, men det var blankt. Hade hoppats på att äl-testen skulle bli starkare, men kan det se ut såhär varje dag fram tills äl? Även om jag skulle ha en såndär tråkig, megalång cykel?

• Erla
    SecretlyMe skrev 2016-03-12 18:47:35 följande:
    Testar ikväll

Nä, jag sa till sambon att jag inte ville smaka av bailey'sen vi köpte, utifall jag är gravid. Då kände han att jag lika gärna kunde testa, för han är oxå nyfiken
    Men vad är det jag läser! :D Så spännande! Kommer ju inte kunna slita mig från fl nu ju! Håller tummarna för er ^^
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-12 19:25:52 följande:
    Vilken cd är du på? Kan ju kanske vara att äl kommer senare. De kan bli starkare och sen svagare av att kroppen försöker ägglossa och det inte går. Hoppas äl kommer snart :). Kram :)
    Är bara på CD17 och började testa på CD15. Brukar inte ha tidiga äl alls faktiskt, så ganska ologiskt att jag har bråttom :P Har som tidigast haft på CD21, men hade liksom hoppats på att kroppen skulle få en liten omstart efter MF (MA?). Tyckte bara att det såg så konstigt ut med så starka utslag direkt och flera dagar i rad. Är helt grön gällande äl-test så har ingen aning om något typ.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend