• Erla

Tempar/Fertility friend

Skrutt 83 skrev 2017-03-16 07:13:55 följande:

Fortsatt hög temp, börjar bli riktigt förväntasfull inför morgonens test men så rädd att bli besviken...

Vad tror ni tjejer, ser det lovande ut??

Det ser absolut fint ut :) skiljer denna grafen sig från tidigare grafer? Det är det intressanta ^^
  • Erla
    Skrutt 83 skrev 2017-03-18 07:27:51 följande:

Fortsatt hög temp, så hög som den varit vid graviditet tidigare.. men tvärblankt på testen. Bara ge upp och ladda för nytt försök

Äl+10 är alldeles för tidigt för att avgöra om det gått vägen eller inte. Ge inte upp än :)
  • Erla
    Estor skrev 2017-03-24 07:43:32 följande:

Trodde jag aldrig!!

Plussade precis bim-3, ska ut ikväll så ville va säker att de inte va något, men så fel ja hade..

Har varit förkyld sen äl dock så kurvan kanske är fel.. Men nu blir man ändå nojjig över en icke stigande temp.

Men Grattis!!! :) tempen kan variera och behöver absolut inte stiga mer. Den ligger fint där. FF rekommenderar att sluta tempa när man får positivt. Vet att det är svårt. Tempade i typ 3 veckor efter pluset eller nått sånt :P ville se om det liksom höll sig kvar. Det var på något vis skönt att ha koll på det. Om du oroar dig tycker jag att du ska sluta tempa och lita på testet :)
  • Erla
    Estor skrev 2017-03-24 17:30:38 följande:

Tack för ditt svar. Har ju läst typ överallt att det alltid stiger så fint upp ;)

Det behöver det inte göra :) någonstans måste det ju stanna liksom och det räcker att det ligger över coverline ^^
  • Erla
    royce skrev 2017-04-05 20:56:09 följande:

tack för svar! :) vet du hur stort tidsintervall man ska hålla sig till? tycker ändå att jag tar rätt så regelbundet, kanske diffar +/- 1 - 1,5 timmar som mest.

Har för mig att ff accepterar diffar på 30 eller 40 min. Utöver det tidsspannet räknar det som opålitligt :)
  • Erla
    Sajo25 skrev 2017-04-06 08:09:44 följande:

En fråga angående implantationsdipp... vilken dag efter äl är det vanligast att den kommer?

Tror vanligast är mellan äl+7-9 :)
  • Erla
    typ89 skrev 2017-04-06 19:42:31 följande:

Kan äl ha varit senare? La till en temp som jag inte trodde jag kunde räkna och då flyttade äl från cd 13 till 15. Men cd 29 idag har varken mens eller plus kommit. Finns det nåt på min kurva som tyder på att ägget aldrig släppte kanske ? Massa frågor...

Ser ut som att äl skett där på cd15. Sekret tyder också på det. Möjligtvis om äl kan ha skett cd17 där temp saknas?

Antingen det eller att hcg fortfarande är för lågt. Har för mig att hcg fördubblas varannan dag och att man normalt kan ha mellan 1-5 i hcg innan ägget fäster. Vet att jag gjorde en mall som jag kunde utgå ifrån om jag inte skulle få plus på äl+14 :P (kontrollfreak).

Men tänk dig att ägget fäst där på äl+9, som tempen stiger lite extra. Om du normalt hade 3 i hcg, har du då 6hcg på äl+11, 12hcg på äl+13, 24 på äl+15. Då skulle du få plus först på äl+16 med test som mäter från 25 :) Ibland får man ha is i magen, även om man helst skulle vilja veta direkt om man lyckats eller inte.
  • Erla
    typ89 skrev 2017-04-06 20:48:27 följande:

Ah. Sant, har inte tänkt på att det inte börjar bli hcg förens ägget fäst. Hehe ja är väl lite sån med. Vill veta helst dagen efter äl synd att det inte är möjligt. Kanske testar imorgon med men sen får det nog vara ett par dagar. Var bortrest dag 17 så tempade inte då. Vill inte avslöja att vi försöker men lite surt nu ju.

vilken dag är du på? Har du tempat länge? :)

Jag förstår helt känslan :) håller tummarna för att det är plus som är lite seg bara ^^

Jag har tempat i ca 2 år och är för tillfället gravid så tempar inte just nu :) har hängt i denna gruppen sedan min tempningsstart så hoppar in här ibland för att kolla läget.
  • Erla
    Sajo25 skrev 2017-04-07 07:12:06 följande:

Så här typ? :) hoppas på höjning i morgon då :)

Oj vilken dipp! Håller tummarna för att det bådar gott ^^ spännande att se morgondagens temp då!!
  • Erla
    Estor skrev 2017-04-08 11:22:32 följande:

Någon som vet hur tempen ger sig vid MA?

Tempade inte då jag fick reda på mitt ma för 1,5 år sedan, men tempen bör ju ligga som vid vanlig grav då kroppen ju tror att den är gravid fastän fostret dött. Vet att kurvan efter att blödningen satt igång var totalt ur fas med högre tempar än normalt igenom nästan hela kurvan.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend