Mimipig skrev 2017-02-19 23:00:13 följande:
Tankar om ÄL-stickor. Jag har aldrig fått ett teststreck som är lika starkt som kontrollstrecket, och jag ser tre möjligheter: 1. Jag har ingen ÄL? 2. Jag har pco och det ger felaktiga svar? 3. Jag har sån snabbt lh-stegring att jag missat den?
Jag ser att många av er sparar stickorna, skriver datum och jämför strecken. I mitt instruktionspapper står attman inte ska läsa av efter än fem min och att man inte ska jämföra streckens styrka på olika stickor. Vad anser ni om det? Nu tänkte jag nämligen testa som en galning för att se om jag kan hitta en ÄL och få ett ordentligt streck, tänkte också spara, tejpa och jämföra streck - men är det lönt? Eller är det ett särskilt märke som man ska ha?
Jag har haft som du, svårt att få riktigt starkt på stickorna. Sparade stickorna och jämförde över tid och oftast när jag hade starka streck men inte helt positiva sköt tempen i taket efter ett par dagar och då kunde jag se att jag hade haft äl trots att stickorna aldrig visade positivt. Här lägger jag in ett exempel :) hoppas bilderna är åt rätt håll.