• Erla

Tempar/Fertility friend

Skywalker skrev 2017-01-09 20:28:27 följande:

Tack! Hm de frågade inte om vilken dag jag var i cykeln... Men anser de att vi behöver titta närmare på nåt kunde de skriva remiss till landstinget sa de (men tror vi måste ha försökt lite längre då). Kom att tänka på en sak - borde jag undvika att smörja med progesterall inför proverna?

Lycka till imorgon!

Ja, du bör inte smörja med progesterall eller ta eventuella tillskott som kan påverka äl osv. Annars blir inte proverna tillförlitliga :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2017-01-10 12:43:38 följande:

Ja verkligen :)

Det är hcg man får som gör att mogna ägg släpper, så nu kommer ju båda äggen att släppa :)

Hur går det för dig då? <3

Men så spännande! Dubbla chanser för er nu då ^^ låter lovande <3
  • Erla
    Mila skrev 2017-01-13 16:58:37 följande:

Visst måste det vara omöjligt att ha äl när gravtest fortfarande ser ut såhär? Har ont i höger äggstock, och har haft det sen igår. Kan ju bero på om det är en cysta dock. Nu kom det även en stor äggviteaktiga flytning med lite brunt i..

Svagaste är från idag..

Jag har för mig att äl kan ske redan vid 50 i hcg :) det skulle ju kunna vara positiva test när man får äl efter en graviditet då så jag tror absolut att det är möjligt!
  • Erla
    mamalolo skrev 2017-01-13 13:07:54 följande:

Ja, jag börjar förstå det nu...Bell13:s implantationsdipp var den första jag sett som inte var indikator på graviditet. Trodde dippen nästan garanterade graviditet. Lär mig nytt varje dag.

Jag ser inte heller någon större skillnad på mina kurvor. Men har bara en graviditetskurva att jämföra med.

Jag har haft flera icke-gravid-kurvor med dippar :) fick lära mig att inte ta ut glödjen i förskott. Slänger upp min gravidgraf och en graf med dip som inte resultersde i graviditet :)

• Erla
    Mila skrev 2017-01-13 20:25:12 följande:

Önskar jag visste vad jag hade i hcg! Så kanske jag skulle veta mer.. :/

Men innerst inne tror jag ändå det är en cysta. Känns som att det skulle vara otroligt att jag skulle få äl redan. Är ju bara 15 dagar sedan och om jag nu skulle ha under 50 i hcg så borde ju ägget börjat växa för bara någon några dagar sedan.?

Aja bara vänta att se :)

Finns ju de som återgår till vanlig rytm direkt efter mf, men med tanke på styrka på testen skulle jag absolut säga att äl är möjligt :) förstår att du tvivlar dock.
  • Erla
    Livetsgång skrev 2017-01-17 08:48:41 följande:

Jag blir orolig är det inte LITE förtidigt att få MAXIMAL på monitorn redan?

Mins senaste mens CD 1-5  (7-11 Januari)På CD 7 Östrogen HÖG monitor (13 Januari)

Har haft HÖG CD7 till CD10

Idag CD 11 MAXIMAL (17 Januari)

Lite tidigt, men det gör ju inget :) ligg som attan nu!! Din kurva såg ju vacker ut också så äl när som typ :)
  • Erla
    Mimipig skrev 2017-01-17 10:07:08 följande:

Hej! Jag hoppar in här i tråden och hoppas att ni har överseende med att jag inte har lika mycket kunskap som ni i den här frågan. Jag har nyligen börjat tempa med FF eftersom jag misstänker att jag inte har någon ägglossning alls. Jag har PCO på ena äggstocken och jag tog ut min spiral i oktober. Jag har testat med ägglossningsstickor med goda marginaler mellan varje mens, men de har aldrig gett utslag. Nu testar jag både morgon och kväll, men utan något resultat. Anledningen till att jag börjar me FF är eftersom jag vill se den där temperaturhöjningen som indikerar att jag faktiskt har ägglossning. Så till min fråga: om jag inte får någon ägglossning ? utebli då temperaturhöjningen? Har jag förstått det rätt? 

Tempen kan höjas något, men det blir inte den där tydliga ökningen.
  • Erla
    Hallonfrossa skrev 2017-01-17 18:29:51 följande:

Haha ja du det kan man verkligen bli :)

Har dock lång folikelfas, tycker jag så det är trist, får äl väldigt sent i månaden så för min del är det en jäkla väntan :-/

Provat munkpeppar? :) har också megalång follikelfas men fick äl på cd 15 när jag käkade munkpeppar ^^ blev också gravid, men det behöver inte bero på munkpepparn.
  • Erla
    Hallonfrossa skrev 2017-01-17 18:49:49 följande:

Nej det har jag faktiskt inte :)

Men tack för tips, är jag inte gravid denna månaden ska jag testa :)

Tar man det genom hela cykeln?

Gör så :)

Nej, du tar dem fram till äl. Jag slutade när jag såg stegring på äl-test, ett par dagar innan äl skedde.
  • Erla
    Hallonfrossa skrev 2017-01-18 10:48:36 följande:

Dagens temp steg en aning :)

Wow vilken graf! Tänkte precis att du borde ta ett test så såg jag att du gjort det. Der definitivt ett streck så nu håller jag tummarna för fin ökning ^^
Svar på tråden Tempar/Fertility friend