Mila skrev 2017-02-12 13:55:22 följande:
Lite äckelvarning.
Sen igår äl+6 har jag fått gått på toa och gjort nr 2 flera gånger. Inte diarré eller så, utan bara massor som vill ut. Jag får ont när jag hostar nere i livmodern så jag vill skrika till. Sen när jag var på bio och sedan tog en drink så hade jag en sån molvärk så jag knappt kunde sitta still. Är likadant idag.
När jag nu sist var gravid så fick jag liknade känsla, det liksom gör ont i magen och flyttar runt. Känns ena stunden som magkatarr, sedan flyttar det sig till livmodern. Ena sidan, bak i ryggen och massa flytningar. Skit jobbigt!
MEN jag vet att det är alldeles för tidigt att ha symptom även om det skulle ta sig. Men konstigt att känna likadant, som jag gjorde då.
Låter spännande. Både första gången jag blev gravid och denna gången har jag haft exakt likadant som du. Det drar liksom till när jag hostar eller nyser. Får ibland hålla för magen. Inte för att det hjälper men :P
Har också upplevt att nr2 ökat i mängd, men det först efter v.7-8 någon gång. Innan det var jag bara förstoppad :/
Håller tummarna för att det gått vägen denna gång ^^