Tempar/Fertility friend
Gjorde ett cb med men det blev bara en ring. Ska man ligga ändå?
Gjorde ett cb med men det blev bara en ring. Ska man ligga ändå?
Ni som smörjer med ProgesterAll - när i cykeln börjar ni? En kompis gjorde mig uppmärksam på att dagen-efter-piller innehållet ett gulkroppshormon. Innebär det att Progesteron (som ju också är ett gulkroppshormon) inte bara kan störa ÄL utan även hindra ägget från att fästa om man smörjer för tidigt?
Herregud, äntligen! 20:e gången gillt:) hoppas den vill stanna bara
Tack:) gjorde man?
Okej, idag sattes äl ut så det stämde nog. Japp, jag har gratisversionen.
Eftersom jag har börjat tempa (och redan ställt en del frågor här) så tänkte jag att jag hoppar in i den här tråden, om det är ok? Än så länge använder jag en vanlig febertermometer men om det inte tar sig den här gången ska jag skaffa en bättre termometer :) Var lite orolig för att tempen sjönk lite idag men så länge den håller sig över coverline är det väl okej hoppas jag. Blir så nojig över att jag inte skulle ha haft nån äl, men ff verkar ju säker :) Så här ser kurvan ut än så länge:
Okej, idag sattes äl ut så det stämde nog. Japp, jag har gratisversionen.
Eftersom jag har börjat tempa (och redan ställt en del frågor här) så tänkte jag att jag hoppar in i den här tråden, om det är ok? Än så länge använder jag en vanlig febertermometer men om det inte tar sig den här gången ska jag skaffa en bättre termometer :) Var lite orolig för att tempen sjönk lite idag men så länge den håller sig över coverline är det väl okej hoppas jag. Blir så nojig över att jag inte skulle ha haft nån äl, men ff verkar ju säker :) Så här ser kurvan ut än så länge:
Hej alla tempproffs!!! Verkar som min kropp inte riktigt vill ägglossa denna månad har haft äl smärta i en vecka nu =O men har ju en man som jobbar på annan ort så har inte sexat sen i lördags tror ni att det är för sent att sexa ikväll? Fick en temphöjning idag men de gånger jag haft äl har tempen gått upp till över 36,4 nu ligger den bara på 36,25.
Det var inte riktigt så jag menade :) Bara det att hon behöver inte nojja över att att de inte fick till det morgonen vid temperaturhöjningen eftersom onsdagen isf låg mycket bättre till tidsmässigt. Temperaturen höjs pga att progestronet ökar, det sker efter äl, vilket brukar innebära att det oftast är försent när man fått en tydlig höjning. Men det är klart att det finns undantag. Man vet ju aldrig exakt när vad sker och om en enskild temperaturhöjning är en naturlig variation eller indikation på hormonförändring :)
Jo det är det visserligen. Men som jag har nog uppfattat det som att det är liten chans iaf. Äl måste ju ske, progestronet hinna öka och så ska ju det infalla så att man lyckas ta tempen innan dessa timmar gått ut. Jag har iaf alltid gått på det att man inte kan använda tempning för att förutsäga äl (förutom i framtida cykler), utan bara för att bekräfta. Men jag kan givetvis ha fel. Kollade runt lite på nätet för att se om jag hittade stöd för det enda eller det andra, men det verkar vara delade meningar överlag. Jag antar också att allas äl, hormonföröndringar och temperatur- skillnader inte är exakt lika heller. Jag menar, allas ägg kan ju knappast bli obrukbara exakt 24 h efter släppet?
Hur som helst så lär det ju aldrig skada med ett extra ligg ;) Däremot tycker jag inte att hon, i just det fallet jag svarade, behöver känna sig stressad över att de inte fick till det den morgonen. Då onsdagen ändå låg nära i tid om äl skett innan temperaturhöjningen :)
Jag brukar ligga kring 36,3 eller 36,4 i temp och efter ÄL kring 37,0 men i morse hade jag 36,7... hur ska jag tolka det? Som att jag haft äl eller som att det är på g?