• Erla

Tempar/Fertility friend

Freya18 skrev 2017-02-21 23:12:00 följande:

Jag såg precis på RFSU:s hemsida att deras stickor mäter 25 mlU/ml. Jag känner mig lurad för på Billiga Tester står det att RFSU stickor mäter 50 mlU/ml. :/ Lite vilseledande..

Det är rfsus egna info som gäller, men med tanke på hur sega de är på att få plus skulle det inte förvåna mig om det var högre.

Börja tempa så får du koll på denna cykeln :) alla kroppar reagerar ju så olika på mf och ma så det är omöjligt att bedöma om äl skett, kommer snart eller dröjer några veckor till.
  • Erla
    Livetsgång skrev 2017-02-22 10:22:10 följande:

Intressant kurva jag har och nu på ÄL+7 eller 8 för NC flyttade min ÄL med en dag fram bara.Upptäckte nu även lite lite blodflytning på toapappret, knappt märkbart men absolut så det syntes på papper. Ska jag trycka in detta som spotting eller?Tempen höjdes iallafall åter imorse från en liten dipp under gårdagens temp 

Bådar ju gott med dip, tempökning och en liten blodfärgad flytning :) kan absolut bli så när ägget fäster. Ska bli superspännande att följa ^^
  • Erla
    Freya18 skrev 2017-02-22 11:18:18 följande:

Tack för ditt svar! Jag har återbesök till Kvinnokliniken på tisdag, så då kan jag fråga läkaren. Idag visade Predictor Early exakt lika svagt som dom senaste dagarna. Jag hoppas att kroppen återgår till det normala snart, men jag förstår att det kan ta veckor.Tack för ditt svar! Jag följer rfsu:s egna information. Det borde stämma, annars är det ju konstigt.

Jag och maken kör på som vanligt varannan eller var tredje dag och hoppas på att pricka in ägglossningen någon dag. På mig märks det tydligt när jag har det. Den här månaden fick jag alla känningar av ÄL, men inga flytningar. Så därför tror jag att ÄL aldrig skedde. Jag skulle bli stressad av att tempa varje dag och sen skulle jag missa en dag här och där. Men tack för tipset ändå! :)

Ah jag förstår att det kan bli stressigt. Hoppas på äl snart för er :) ni bör ju pricka om ni kör så som du skrev.
  • Erla
    Livetsgång skrev 2017-02-23 09:01:06 följande:

Ingen extremökning men ändå liten ökning :)

Hade förmodlingen vad jag kan tänka mig igår implantationsblödning då jag fick lite ljusrosa flytning på pappret som sen på kveällen blev lite mer ljusbrun på kvällen och försvann.

Idag har jag ilningar i höger bäcken som känns ner mot ljumsken och även ilning vid "Fiffi"

Håller tummarna stenhårt!!!
  • Erla
    Livetsgång skrev 2017-02-23 10:53:04 följande:
    Tusen tack :) Har rätt kännbara ilningar från höger bäcken just nu som sträcker sig ner till ljumsken och överdelen av "Fiffi" och runt där nedre delen av livmodern är :)

Bim ska enligt kalender va 28-29 Februari så är ju ca 6 dagar till.
    låter ju mycket lovande ^^ hoppas det gått vägen denna gång :D
  • Erla
    babytjejen skrev 2017-02-23 20:42:54 följande:

Försökt i nästan två år nu....varit så stressad o känna mig instängd. Var ett tag sedan som det kändes som VI...så har bestämt att vi ska sluta med temp o tester...är ganska regelbunden så vet ju ändå när vi ska köra men ta det lite som dag för dag ett tag nu...försöka ta bort all fokus på bebis...

Tänk att det ska behöva ta sån tid :( vet ju hur det känns då det tog 2,5 år för oss att komma till vad som verkar vara en lyckad graviditet (än så länge). Hoppas det snart blir er tur <3
  • Erla
    Balkanskt skrev 2017-02-25 07:41:51 följande:

Kolla kolla! Trefasisk kurva! vet att det inte behöver betyda något men det ser ju lite hoppfullt ut! Har aldrig haft en sån kurva förut. Bim på måndag. Brösten känns som ballonger med tydliga blodådror, får jag iofs varje månad men jag inbillar mig till Max nu

Oh my! hur lång lutealfas brukar du ha och när hade du tänkt testa?? jag hade aldrig klarat mig från att testa med en sån fin kurva :D
  • Erla
    Balkanskt skrev 2017-02-25 12:02:33 följande:

28/2 är bim, så på tisdag blir det va?! :) det är inte lönt jag testar innan, har alltid fått vänta några dagar efter bim för att få positivt. Har ju varit gravid 4 ggr tidigare så jag vet hur jag funkar blir mensen några dagar sen så testat jag då.

Ah :) blir mensen sen är det ju ett finfint tecken redan där ju ^^ håller tummarna!
  • Erla
    mamalolo skrev 2017-02-26 11:01:49 följande:

Kopierar min fråga från NC-tråden:

Är det några här i tråden som smörjer/smörja med ProgesterAll? Upplever ni att er temp höjs av det? Förlängs lutealfasen? Jag är på BIM idag (ÄL+10) och fick högre temp än någonsin (37,2). Dock toknegativt test. Tror inte alls att jag är gravid men frågan är om jag borde sluta smörja nu för att mensen ska komma eller fortsätta till ÄL+12 åtminstone? Jag smörjer ju för att försöka förlänga lutealfasen. Tidigare cykler har tempen gått ner och mensen kommit på ÄL+10 trots ProgesterAll.

Jag smörjde med progesterAll under några cykler och upplevde inte att tempen under lutealfasen blev högre. Tycker dock att tempen blev mer jämn, framförallt under hela nästkommande cykler. Smörjde också för att förlänga och valde att smörja tills mensen dök upp. Att du inte fått plus på äl+10 är inte konstigt. Jag skulle absolut inte sluta smörja för ett negativt test så tidigt. Det vanligaste är ju trots allt att plusa först på äl+14. På äl+10 kanske inte ens ägget har fäst liksom.
  • Erla
    Lillatjejen1992 skrev 2017-02-26 16:01:58 följande:

Positiva äl test 3 dagar i rad (?!)

Fattar ingenting.. är det bra eller dåligt?

Hur är tempen? Och hur brukar äl-testen bete sig? :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend