• Erla

Tempar/Fertility friend

royce skrev 2017-04-22 20:56:01 följande:

Hmmm, det här var ju intressant! Idag streckade ff ut min ÄL till cd 8?! Jag har börjat testa med stickor på cd10 så om det stämmer vet jag inte, brukar vanligtvis ha ÄL kring cd17 men i och med att jag börjat med munkpeppar (lila rutorna) denna cykel tänkte jag att det är lika att börja testa tidigare. Tempen brukar också ligga över 36,40 efter ÄL men än har den inte riktigt kommit över det ännu... Ska fortsätta testa med ÄL-stickor och fortsätter med munkpeppar, minst till cd 18. Får se om det kommer en LH-stegring eller om min ÄL har varit _extremt_ tidig! I så fall lyckades vi i alla fall pricka in sexet rätt bra! :D

Vill inte noja dig eller Så, men munkpeppar ska man sluta med innan äl. Fortsätt absolut inte med dem om du får positivt på stickorna! Munkpeppar kan störa befruktningen och det har inte gjorts tillräcklig forskning på det för att kunna utesluta fosterskador.

Fortsätt till tydlig stegring på äl-stickor och sluta ta dem då :)
  • Erla
    royce skrev 2017-04-23 12:07:56 följande:

Nej, jag vet, men tack ändå! :) Det är just det att jag hunnit äta mp flera dagar efter det som FF menar är min ÄL, men jag litar inte på det...Det är alldeles för tidigt. Börjar känna av vad jag tror är ÄL-värk idag så kanske det blir positivt imorgon eller i övermorgon.

Jo, jag fick uppfattningen av att äl möjligen inte varit än :) tänkte mer på att du skrev att du tänkte ta munkpeppar till åtminstone cd18, men då kan äl redan ha skett tänkte jag ^^
  • Erla
    royce skrev 2017-04-23 14:35:52 följande:

Ja, haha, menar förutsatt att ÄL inte visar sig före dess :D om stickorna ger utslag före cd18 så slutar jag med mp också :) om de inte ger utslag får jag lita på FF ;)

Låter som en plan ^^ håller tummarna för att äl är på g!
  • Erla
    Zora skrev 2017-05-11 06:29:37 följande:

Äl +10 och grafen ser ut så här:

Sen tog jag visst ett test idag också. Kan ni se nåt?

Jag ser! Så spännande! Har dock svårt att avgöra om det är rosa eller inte. Hur ser det ut i verkligheten?
  • Erla
    Zora skrev 2017-05-11 07:15:44 följande:

Ja jag vet inte riktigt.. ser lite lite rosa ut men svårt att säga. Ååh hjälp!!

Ser ju lite för starkt ut för att vara sol tycker jag, så vill verkligen säga grattis :) ta ett test till imorgon och bunkra upp med ett digitalt. Bör ju synas på det digitala då strecket är så starkt :)
  • Erla
    Zora skrev 2017-05-12 06:08:12 följande:

Tagit ett nytt test nu, men det känns väääldigt svagt och inte starkare än igår.. så vet inte vad jag ska tro.

En jämförelse bild. Nya testet har inte torkat än

Inte konstigt att det är svagt :) det är ju så tidigt. Vet att jag tänkte likadant när jag blev gravid och testen inte ökade markant från ena dagen till den andra. Har för mig att testen stod still i styrka ett par dagar. Håller tummarna för starkare imorgon ^^
  • Erla
    Zora skrev 2017-05-13 08:43:20 följande:

Ingen tvekan längre!!! :) Tack alla som redan gratulerat!

Lägger in grafen också, men Äl stämmer inte på den. Äl ska vara 2 dagar senare än vad som visas (kan man ändra Äl manuellt någonstans?) Tar jag bort det positiva Äl testet sätter FF Äl på CD 25...

Tjoho!!! Stort grattis!
  • Erla
    Skrutt 83 skrev 2017-05-13 08:37:31 följande:

Här vet jag inte vad jag ska tro.. tydligt men svagt plus på cb men negativt på testlagret och PE, är på äl+9 idag. Hade jag bara tagit cb hade jag varit övertygad om att jag var gravid men nu är jag rädd att det bara är spök, men blått och syns i alla vinklar och från håll. Syns tydligare i verkligheten än på bild. Tempen fortsatt hög.

Vad tror ni, vågar man hoppas att cb bara är känsligare eller är det klassiskt cb spök?

Det är ju något där och är det blått så bådar det ju gott ^^ håller tummarna för att det blir en plusmånad denna månaden!
  • Erla
    Sajo25 skrev 2017-05-13 23:30:08 följande:

Negativt igår och i förrgår, BIM idag! Hade inga fler tester hemma och fick mig inte till något apotek men är det kört nu? Tycker att det är konstigt att tempen gick upp i morse? Hade dessutom "före-mensen-ilska i torsdags med ömmande bröst och mensvärk men som nu har försvunnit?

Det är inte kört förrän mensen kommer :) det vanliga är ju att plussa först efter BIM (äl+14). Det beror helt på när ägget fäst och hur mycket hcg du vanligtvis har i kroppen när ägget fäster. Håller tummarna för att mensen uteblir och att du får ett fint plus snart ^^
  • Erla
    Erla skrev 2017-05-14 08:35:56 följande:

Det är inte kört förrän mensen kommer :) det vanliga är ju att plussa först efter BIM (äl+14). Det beror helt på när ägget fäst och hur mycket hcg du vanligtvis har i kroppen när ägget fäster. Håller tummarna för att mensen uteblir och att du får ett fint plus snart ^^

Oj, menade såklart BIM (äl+15). Testen utgår ifrån standardiserade cykler med 14 dagars lutealfas. Vi med kortare lutealfas än så kan inte gå efter vår BIM då det kan vara alldeles för tidigt att testa på äl+10 exempelvis, även om det skulle vara BIM :) hoppas ni förstår vad jag menar.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend