Ölandstoka skrev 2017-07-12 14:07:50 följande:
Hej allihopa, vad kul med många graviditeter såhär på sommaren, grattis till er!
Tänkte om man kunde hoppa in här. Har suktat efter den här trevliga tråden länge men har en sambo som inte varit helt redo men nu äntligen är det dags! Har tempat i några år och har lärt mig så mycket från den här tråden!
Har många orosmoln inför att försöka. Är 33, har aldrig varit gravid, alltid haft oregelbunden mens (har lätt pco) och är även lite orolig över att jag har väldigt sparsam mens, använder sällan annat än trosskydd. Funderar om slemhinnan är tillräckligt tjock.. Har varit hos gyn för det och han sa att det såg bra ut men jag har svårt att ta till mig sånt ibland.
Är iaf på äl +12 och har fått spottings och tempdipp idag så försök ett misslyckades tyvärr.
Påminner om mina cykler :) har också sparsam mens och behövde bara använda trosskydd. Har inte pco, men oregelbundna och långa cykler. Allt mellan 35 och 50 dagar, oftast runt 40. Enligt gyn var det inget fel, varken hornonellt eller i övrigt, på mig och jag skulle inte oroa mig. Tog 2,5 år att få till den här graviditeten (v35 nu) och innan dess blev jag gravid två gånger som inte utvecklades. Det går ju, men det kan ta tid, även om man anses vara helt normal och frisk. Det behöver dock inte vara så för dig :) kan ju gå hur fort som helst!
Vill tipsa om munkpeppar! Det hjälpte mig att korta ner mina cykler till 27 dagar! Fick äl på cd15 istället för att vänta tills efter cd25. Helt plötsligt blev chanserna fler ^^ tror jag tog munkpeppar i två cykler innan jag blev gravid med denna bebisen :) Ska helt klart använda det nästa gång också.