• Erla

Tempar/Fertility friend

Eleonoratösen skrev 2017-12-08 10:01:00 följande:

Gick ner 40 kilo vilket var lite väl mycket så gått upp lite och nu landat på normalt bmi. Fick alltså mina barn som kraftigt överviktig och på första och andra försöket och trean en "hoppsan". Alltid haft mens men vet ju inte hur ÄL varit under viktraset. Ringde BM och de anser jag ska kontakta privat gyn så ringt dit och väntar på återkopplig. Verkar som om det inte är helt normalt med cykeln så här och spottings så mycket som.jag har. Men jag kommer fortsätta tempa och kanske testa den där salvan du nämnde

Oj! Ja, det kanske är viktnedgången som stört lite då? Hoppas du får återkoppling snart och att du får hjälp :)
  • Erla
    Mimipig skrev 2017-12-12 16:34:14 följande:

Jahapp. Cd29 och väntar fortfarande på ÄL. Eller så blir detta min första ÄL-lösa cykel sen jag började testa, dvs ett år. Men jag har en liten förhoppning om att ÄL var igår, men tyvärr har det varit julfester och glöggkalas tre dar i rad, samt att sonen har börjat nattvandra, så både sömn och alkoholvanorna är störda, så tempen är ju inte pålitlig, även om den gått upp. Ikväll är det julbord med jobbet, så morgondagens temp blir även den diskad. Men så lång cykel! Jag orkar inte.

Tyvärr är det ju vanligt att äl uteblir ca 2 cykler per år om man har standardlånga cykler. Man kan väl säga att av 12 cykler brukar två cykler vara äl-fria tråkigt nog. Ibland kan man undra hur tusan folk lyckas på första försöket. Så jäkla invecklat att bli gravid!
  • Erla
    Elsaida skrev 2017-12-15 10:55:34 följande:

Hej tjejer ?

Längesedan jag skrev här nu men känner att jag behöver eran hjälp.

Fick min son i sep, har sedan dess inte fått tillbaka mensen men hade en liten blödning som jag la in i blrjan på november.

La in de och började tempa efter ett tag då jag var nyfiken på var i cykeln jag befann mig.

Appen hittade en äl, 7/12, som jag följt, och vid 23.00 11/12 Fick jag ett jätte hugg i livmodertrakten, de sved ordentligt efteråt.

Sen sjönk tempen precis som en inplantationsdipp, i går 13/12 Fick jag en blödning som fortfarande pågår, som en mindre mens än vad jag brukar ha, tänkte att detta var ju skit att den kom nu så tidigt, men i dag ökade tempen igen....

Vi planerar ingen graviditet utan ville mest se hur kroppen funkar nu efter fl.

Har dock haft en del symtom på att ev kunna vara gravid, och hade sex vid äl, dock med kondom så känns rätt osannolikt.

Men hur funkar de med nidblödningar?

Och hur kan de te sig?

Hur snabbt efter de kan man testa sig för att säkerställa att de inte är något?

Här är min kurva i går.

Och här är min kurva idag

Jag tycker det ser ut som en alldeles för djup dip för att det ska kunna vara en implantation. Tippar nog mer på mensdip. Alltså, det kan ju ta ett tag innan hormonerna stabiliseras efter en graviditet. Speciellt om du ammar. Men om du nu ändå känner att det kan vara något så skulle jag nog testat närmare 14 dagar efter beräknad äl. Då kan du näst intill utesluta en graviditet. Testar du för tidigt är ju risken stor att det visar negativt just för att hcg inte är högt nog.
  • Erla
    Belinday skrev 2017-12-16 15:58:19 följande:

Varför sätter den inte ut ägglossningen och overline? Är pga jag sov med öppen mun den 14/12 Så den tempen blir inte rättvis? Va kan man klicka i när man tror att tempen inte är helt rätt så att säga ?

Jag tänker att ff avvaktar lite också, för att du inte har tempar tillräckligt många dagar innan du fick positivt på äl-testet. Det gör din kurva mycket osäker eftersom det är mindre att analysera.
  • Erla
    Elsaida skrev 2017-12-17 22:55:30 följande:

Blödningen försvann på dag 3, detta är dagens kurva

Ja, man vet aldrig. Tycker fortfarande att dippen är för djup för en implamtation, men som sagt får tiden utvisa :)
  • Erla
    Elsaida skrev 2017-12-18 13:34:44 följande:

Ja den är djup, så vi får se, har dock haft så djup förut vid graviditet, här är den.

Tack för att du tittar och svarar :)

Oj, ja men då ändrar det kanske på saker och ting :) man har ju sina personliga tecken och en sådär djup dip kan ju vara det. Då när du ju kunna testa ganska snart om det skulle vara en implantationsdip :)
  • Erla
    anli00 skrev 2017-12-18 14:55:25 följande:

Hej tjejer, helt ny på detta med att temps men började när jag fick positivt äl-test denna månad vilket va i lördags och söndags. Sen gick tempen ner till 36,21 och nu har den legat på stadiga 36,62 sen den stegrade. Vid den lägsta tempen va d öl eller va d direkt efter?

Oftast sker äl på den dag tempen är som lågast. När tempen ökar har äl redan skett.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2017-12-21 12:44:12 följande:

Vet inte om det är någon kvar här från när jag var aktiv i mars, men jag ville berätta att vår lilla Melanie föddes den 24/7 i vecka 26. Allt har gått förvånansvärt bra, och efter 3 månader på sjukhus är vi äntligen hemma! :)

Jag vill också önska er alla en riktigt god jul och gott nytt år!

Härligt att höra Malin!! Minns att du skrev att ert barn kom mycket för tidigt. Vår dotter föddes 13/8, en vecka för tidigt :P vet att du skulle haft efter mig egentligen ^^ vi hade väl varit med i tråden ungefär lika länge, du och jag?
  • Erla
    Malin 845 skrev 2017-12-22 23:47:44 följande:

Det var inte så tidigt din dotter kom då ;). Hon skulle fötts 29/10, så hon kom tre månader gör tidigt :). Ja jag tror att vi var i tråden lika länge. Finns en Facebook grupp om du vill vara med i den?:)

Nä haha :) alldeles lagom. Men jätteskönt för er att det gått så bra trots att hon hade superbråttom ut ^^

Ja! Jag har allt tänkt på den faktiskt skickar pm till dig :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2017-12-22 23:47:44 följande:

Det var inte så tidigt din dotter kom då ;). Hon skulle fötts 29/10, så hon kom tre månader gör tidigt :). Ja jag tror att vi var i tråden lika länge. Finns en Facebook grupp om du vill vara med i den?:)

Hmmm, jag kommer inte in på din profil. Står att sidan inte finns.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend