Elsaida skrev 2017-12-15 10:55:34 följande:
Hej tjejer ?
Längesedan jag skrev här nu men känner att jag behöver eran hjälp.
Fick min son i sep, har sedan dess inte fått tillbaka mensen men hade en liten blödning som jag la in i blrjan på november.
La in de och började tempa efter ett tag då jag var nyfiken på var i cykeln jag befann mig.
Appen hittade en äl, 7/12, som jag följt, och vid 23.00 11/12 Fick jag ett jätte hugg i livmodertrakten, de sved ordentligt efteråt.
Sen sjönk tempen precis som en inplantationsdipp, i går 13/12 Fick jag en blödning som fortfarande pågår, som en mindre mens än vad jag brukar ha, tänkte att detta var ju skit att den kom nu så tidigt, men i dag ökade tempen igen....
Vi planerar ingen graviditet utan ville mest se hur kroppen funkar nu efter fl.
Har dock haft en del symtom på att ev kunna vara gravid, och hade sex vid äl, dock med kondom så känns rätt osannolikt.
Men hur funkar de med nidblödningar?
Och hur kan de te sig?
Hur snabbt efter de kan man testa sig för att säkerställa att de inte är något?
Här är min kurva i går.
Och här är min kurva idag
Jag tycker det ser ut som en alldeles för djup dip för att det ska kunna vara en implantation. Tippar nog mer på mensdip. Alltså, det kan ju ta ett tag innan hormonerna stabiliseras efter en graviditet. Speciellt om du ammar. Men om du nu ändå känner att det kan vara något så skulle jag nog testat närmare 14 dagar efter beräknad äl. Då kan du näst intill utesluta en graviditet. Testar du för tidigt är ju risken stor att det visar negativt just för att hcg inte är högt nog.