• Erla

Tempar/Fertility friend

Allex skrev 2017-12-23 21:15:20 följande:

Vi försöker denna månad, trots slut på Letrozol. Känns som om jag fick äl ändå om man baserat det på sekret och molvärk som jag brukar ha vid äl Men....har tempat för lite kring mens... Jag tror jag hade äl ca cykeldag 14 eller 15 och inte alls såsom FF tror..... Jag baserar det på sekret och ägglossningskänslor... Brukar ha ägglossning kring cd15/16. Men vad tror ni?

Har "tyvärr" haft ömma bröst ända sedan någon dag innan mens denna cykel, så det bara förvirrar, det hjälper inte alls att pinnpointa äl heller.... Känns mest som om hormonerna skulle vara i obalans. För inte kan de ömma (jätteömma) brösten tyda på att jag är gravid!? Från förra cykeln då.....!? Har ju haft mens, ägglossning samt en temp som ser ut som en "vanlig" cykel... Right?

Konstigare saker har ju hänt, men jag själv skulle nog vara inställd på att mensen var just mens :/
  • Erla
    Natttis skrev 2017-12-31 12:44:54 följande:

Det käns så dåligt att jag får en dip i tempen för tidigt. Det käns som att det är något fel på mig.

Det känns som om det inget blir denna gången heller.

Det är jättevanligt att få dippar 3-4 dagar efter äl :) beror på att östrogenet möter progesteronet vad jag förstått. Alldeles förtidigt att säga att det inte gått vägen. Jag hade sådana dippar rätt ofta och har blivit gravid tre gånger (dock långt emellan varje graviditet, men det berodde inte på dessa dippar).
  • Erla
    Mimipig skrev 2018-01-09 08:02:23 följande:

Så idag på BIM bekräftade ett digitalt också. 15 månader av försök, varav en avbruten graviditet pga trisomi. Ååååh, må det gå väl den här gången. Och må det smitta er andra i gruppen!

Men vad roligt!! Grattis! Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gång :D
  • Erla
    Mimipig skrev 2018-01-09 09:32:24 följande:

Tack! Hur har det gått för dig? Kram!

Fick en dotter i augusti :) inte riktigt dags för syskon än, men vi är inne på försök till sommaren eller hösten mest för att undvika sommarkaoset. Det vill vi inte uppleva igen :P
  • Erla
    Mimipig skrev 2018-01-09 11:53:07 följande:

Åh, så var det ja! Grattis igen till dottern! Detta blir andra och sista barnet för mig. Det känns lite speciellt att veta att detta (ta i trä!) blir sista gången jag gör det här. Jag vet ju mer vad jag har att vänta och kanske kan njuta mer av processen (ok, efter nipt och mkp och allt det där) så åtminstone de sista sex månaderna, med det onda och goda. Nu vet man ju vad det är man kämpar för.

Tack :)

Ja, det lär vara lite speciellt att veta att det inte ska bli fler barn. Hoppas verkligen det går vägen för er och att du ändå kan njuta hela graviditeten :) förstår att det är nojigt.
  • Erla
    Belinday skrev 2018-01-18 15:46:12 följande:

Hej på er . Någon som vet vf den inte sätter ägglossningen ? Va sjuk med feber så ja tempade inte de dagarna . Men nu borde den satt ut ägglossningen tycker jag efter som de gått flera dagar från pos. Ägglossningtest. :)

Ff kommer behöva fler tempar innan den kan sätta ut.
  • Erla
    becca90 skrev 2018-01-22 09:54:22 följande:

Ni som är experter!! Varför går tempen upp på bim +1? Får alltid mensen 21a.

Du får räkna ut hur lång lutealfas du har. Något verkar variera om du alltid får mens den 21:a varje månad. Med den fina kurvan hade jag dock vågat mig på ett gravtest ^^
  • Erla
    Allex skrev 2018-01-27 09:59:06 följande:

Min man och jag tänkte ge upp förra cykeln. Har då försökt i över 3,5 år. Men vi tänkte...ett sista, sista försök. Så på ca 37:e försöket..... Min graf var hög fastän det är bim idag. Så.... jag tänkte, kan vara värt att testa och se:

Det är ett svagt streck. Jag hade upp tills igår halvvattnigt Sekret vilket jag brukar ha innan bim och sen 2-3 dagar innan brukar det bli rosa. Igår ändrades sekretet till tjockt, kladdigt och vitt.

Min graf:

Känner nada ibrösten, inte det minsta öm.... Det småkniper där nere.

Det är ju så tidigt detta..... Var gravid för 2 år sen och i slutet på vecka 10 blev det missfall. Jag är 44 år och ja....just nu har jag haft det så stressig på jobbet och ska utredas snart .... Så - med det sagt så är jag såklart orolig för att det inte ska gå vägen. Jag kan inte göra något åt det heller, bara hänga med kroppen.

Håll ALLA tummar ni har! Kram på er!

Åh grattis Alex!!! Nu håller jag allt som går att hålla för er! Jag tror att jag och du kom in i tråden ungefär samtidigt och jag minns när du blev gravid då. Nu hoppas jag att du snart också sitter med en liten parvel i famnen ^^
  • Erla
    Neptun skrev 2018-01-30 05:49:27 följande:

Jag är på Bim -9 och den störtdyker nu! Betyder det inget annat än att mensen kommer komma tidigt? Har lite oregelbunden cykel men inte så det digfar på 9

För vissa dippar den vanligen några dagar efter äl, för andra dippar den för att ett ägg fäster. Ibland kan det nog hända att något rubbar cykeln och mensen kommer tidigare. Kan också vara så att du inte alls haft äl än och att du därmed har en skum kurva. Orsakerna kan vara många :) jag hoppas på implantationsdip ^^ håller tummarna!
  • Erla
    stragge skrev 2018-01-30 17:49:43 följande:

Alltså va är detta ?? Varför är den så hoppig? :/ tar tempen samma tid + - 1 timme, sovit ordentligt så tänker att de inte kan va de som är felet i alla fall..

Kan vara så att du är en av dem som behöver tempa exakt samma tid. +- 1timme kan vara orsaken till att temperaturen skiljer sig så mycket.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend