• MinNatalie

Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan

Idag ringde personalen från förskolan och berättade att min dotter ramlat från 1,5 meters höjd, på asfalten och slagit i bakhuvudet. När dom hittade henne låg hon och skakade och kort därefter började hon kräkas. Vi kom direkt och körde henne omgående till akuten då hon varken kunde stå, gå eller komunicera. Hon kunde knappt hålla ögonen öppna och kräktes ca var 20:de minut och sov om vartannat. Hon har fått en rejäl hjärnskakning och varit helt utslagen sedan dess. Nu ligger vi inne på barnakuten med dropp för observation och ev. Vill dom röntga hjärnan för att utesluta blödningar.

Nu till frågan, är det ok att personalen inte haft bättre tillsyn här? Dom vet att hon är en tjej som gillar att klättra högt och det är inte första gången hon ramlat från en hög höjd på förskolan. Vi har bett dom vara extra uppmärksamma på grund av detta, och idag hände denna olycka som kunde slutat mycket värre. Bör tilläggas att jag hört 2 versioner om händelseförloppet från personalen. Ett, ingen var där och såg när hon ramlade utan andra barn fick hämta dom till platsen! Två, en av personalen var där men hann inte reagera. Jag vet inte hur lång tid det kan ta för ett barn att klättra upp på en 1,5 meter hög häck men i vilket fall tycker jag att personalen har brustit i sin tillsyn. Min dotter har just fyllt 5 år.

• Svar på tråden Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan
  • moruri

Men herregud :o!!!!
    Att de inte ringer en ambulans på en gång om hon ligger och skakar och spyr???? Jag hade varit flyförbannad som förälder!!!!

• puss

oj kära nån. jag önskar dig och din lilla flicka allt gott. hoppas hon mår bra.

*puss puss puss puss*
  • Lilja7

Jo det tycker jag definitivt du ska ta upp med personalen. Dels skulle de ha ringt en ambulans direkt. Det kunde ha varit en hjärnblödning. Sen tycker jag de borde informerat om att ditt barn blivit bitet tidigare. Självklart får man en chock o mår jättedåligt som förälder om man hämtar sitt barn och ser detta.

• moruri

Som många sagt innan är det självklart att olyckor händer, men i det här fallet känns det så uppenbart att de brist i sitt handlande, även om ditt barn är 5år så att falla från 2 meter höjd och slå i huvudet i asfalt???? Sedan är barnet "borta" och spyr, nej fyfan, blir bara mer arg när jag läser, jag hade definitivt inte känt mig trygg i att lämna mitt barn i denna personals händer igen. Självklart skulle man ringt ambulans på en gång och efter det ringt och underrätta er i vad som hänt.

• emelielj

Oj vad folk går på hårt på ts!
    Jag förstör henne helt och tycker der finns flera brister hos personalen tex varför ringde dom inte ambulans när dom märkte att flickan skakade, inte ville prata osv och varför det finns olika historier till mamman och pappan. Självklart ska inte förskolan åtalas för något men man vill väl veta hur dom tänkte här?

Sen att häcken finns där som går att klättra i är också nåt att fundera på om det är nödvändigt?

Jag kan bara tänka mig, jag blir helt utom mig när min son skadas mer än vanligt.
    Hade inte heller tryggt lämnat mitt barn där.
    Barnen fick hämta en i personalen? Nää.
    Tillsynen vet jag inte om den kan förbättras (?) men agerandet efter olyckan tycker jag kan det.
    Hoppas din dotter mår bättre!

• Linnez

Har de inte hjälm på barnen när de är ute? Hade hon det skulle kanske det inte gjort nått alls mer än att hon blivit lite ledsen. Nu på vintern har de hjälm på barnen när de är ute, isplättar överallt. Där min dotter går.

De skulle ha ringt ambulans med detsamma, där har de brustit och det ska ni verkligen ta upp med dem! 

• Duckan

Linnez, hjälm hade de endast när de åkte pulka på dotterns fsk. Aldrig hört om en där barnen har det på sig hela dagarna.

• Tobby
    Duckan skrev 2013-12-06 15:03:53 följande:

Linnez, hjälm hade de endast när de åkte pulka på dotterns fsk. Aldrig hört om en där barnen har det på sig hela dagarna.

Hjälm får inte användas om dom klättrar
  • Prodin

Jag har på nära håll upplevt att ett litet barn dött på förskolan. 

Olyckor händer, och flest händer i hemmet eller under föräldrars ansvar. 

baravara.blogg.no - För att min visdom behöver spridas
Svar på tråden Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan