• Kajsa75

Utskälld av svärmor!!

Alltså jag blir så trött.... igår hade vi middag och min svärmor - som alltid har mkt åsikter - skällde ut mig för att min 5åring satt med min mobil vid bordet och spelade spel.
    MEN HALLÅ!!! Det är väl helt upp till mig hur jag väljer att uppfostra mitt barn? Jag tycker det är helt okej att han spelar spel vid bordet (han hade ätit klart OCH Det var ett pedagogiskt spel) medan vi sitter och pratar om vuxengrejer.
    Det är inte lätt när man möter den äldre generationen som inte har förstått grejen med internet, datorer och telefoner i allmänhet... :(

• Svar på tråden Utskälld av svärmor!!
  • gbgumman

Däremot lägger jag mig inte i hur andra gör muntligt. Säger inget med andra ord.

• Hugful80

Har barnen ätit klart sitter de inte vid bordet och spelar. De frågar om de får gå från bordet, tackar för sig och dukar av. Därefter kan de sitta i exempelvis vardagsrummet och låna mobilen, efter att de frågat och fått ok från föräldrarna. Att låta barn sitta med mobil vid matbordet är inte ok.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    loveit skrev 2013-11-22 11:38:32 följande:
    Jag läste den här artikeln i veckan: www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article1...

Att forskning visar att barn inte blir bråkigare av spel! Där har du bra argument till din svärmor :)
    Det hör inte till saken. Visst uppförande är inte ok när man sitter vid ett matbord.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Miss P

Men haka upp sig på små skitsaker... Lillen satt ju bara och spelade och när TS och hennes svärmor ändå satt och pratade med varandra och inte med sonen så var det väl inget att störa sig på. Värre hade det varit om de försökt föra ett samtal med pojken och han bara pillat med mobilen...

• whybother
    Mickan76 skrev 2013-11-22 13:28:51 följande:
    Svärmor har ingen rätt att lägga sig i. Dock skulle mina barn aldrig få spela spel vid matbordet även om de ätit upp. Jag vill att mina barn lär sig socialt vett.

• Ano Nymast

Skälla var onödigt.
    Men frågan är ju om svärmor verkligen skällde eller om han bara sa ifrån. Många föräldrar idag accepterar inte minsta lilla tillsägelse till sina små gulleänglar.
    Hade det varit hemma hos mej hade jag talat om att i det här huset spelar vi inte spel vid matbordet. Sen hade barnet fått flytta sig eller lägga undan mobilen. 

• Ano Nymast
    Ano Nymast skrev 2013-11-22 18:56:10 följande:
    Skälla var onödigt.
    Men frågan är ju om svärmor verkligen skällde eller om han bara sa ifrån. Många föräldrar idag accepterar inte minsta lilla tillsägelse till sina små gulleänglar.
    Hade det varit hemma hos mej hade jag talat om att i det här huset spelar vi inte spel vid matbordet. Sen hade barnet fått flytta sig eller lägga undan mobilen. 
    hon...
  • MalinEddie

Jag hade inte sagt något då det är upp till dig att uppfostra ditt barn så som du önskar. Däremot hade jag aldrig accepterat att mina barn satt och spelade spel vid matbordet.

Avskyr CIO-metoder.
  • liv

Vadå generation? Jag hade tyckt att det var extremt otrevligt och jag är då rakt ingen tant. Hon hade inte behövt skälla ut dig men hon har rätt i sak. Mina barn säger tack för maten och frågar om de får gå och leka... Det är inte jättesvårt...

Och det spelar ingen roll hur pedagogiskt spelet är. Det är lika otrevligt ändå. 

• pockemon
    Ano Nymast skrev 2013-11-22 18:56:10 följande:
    Skälla var onödigt.
Svar på tråden Utskälld av svärmor!!