Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

zizuna skrev 2014-01-06 09:09:04 följande:
    Hej
    igår 00.58 började jag få massor med sammandragningar men ej regelbundet. Detta höll på till 04.30 srn somnade jag av ren utmattning och är lite orolig att det ändå höll i sig så många timmar och att jag helt plötsligt va (lös) i magen. Okej att han får gärna komma ut innan bf men helst ej innan vecka 36.
    kan allt detta va efter han borrat neråt förgår som jag fick nu så himla mycket sammandragningar?
    Tack för alla svaren :)
    Hej

Låter som du har det tufft. Man ska ju sova på nätterna,inte ha en djungeltrumma i magen...;)  Jag skulle nog ringa barnmorskan imorgon bitti och be om en tid. Låter som lite väl mycket sammandragningar. Samtidigt så får man väl tidigare och mer sammandragningar om man fött tidigare..så det kan ju vara helt enkelt så att din kropp övar inför fl . Passa på och vila nu! 
  • Patricia4

Hej

Idag har jag fattat mod till mig och ska ringa till barnmorskan och boka tid. Är lätt illamående såhär på morgonkivsten och behöver inte tro hela tiden att jag får missfall...:/ 
    Hur mås det där hemma i stugorna? 

• Patricia4
    plopp76 skrev 2014-01-07 08:18:18 följande:
    God morgon!

Jag mår lite så där illa som åksjuka mest hela tiden. Men det är nog väldigt lindrigt ändå som det verkar, andra har det nog jobbigare :)

Jag ska ringa IVF-kliniken idag och boka av vår tid nästa vecka. Det känns lite pirrigt! Men ska bli kul att höra vad dom säger med.

Heja dig Patricia! Kram!

Tänk vad glada även de måste bli:)
    Ni har ju VUL snart, är så avis. Får se vad bm säger o vi får se vår lilla ärta snart.
    Mitt illamående är också som åksjuka, ganska lindrig ändå. Har inte börjat kräkas förrän vecka 9 med tidigare barn. på ett sätt längtar jag efter kräkningarna, då är allt som det ska. Helt sjukt...vem vill kräkas:))
    Annars har jag yrsel och är förstoppad, svullen och är sugen på nåt hela tiden. Hur kommer jag se ut när allt är klart??
  • Patricia4

Har slutat träna på gymet, kan ju inte ta det lugnt. Går promenader varje dag, minst 5 km som tyvärr inte syns på vågen alls. Har redan gått upp tre kg och försöker att äta nyttigt men har svårt på kvällarna då jag är sugen. Med minsta sonen tålde jag inte sött så gick bara upp 8kg (och ner 14kg  på förlossningen!!)   Nu verkar jag tyvärr inte ha några problem alls med choklad eller godis....Drömmer Hallå valrossen, kan ju folk ropa till mig i sommar :..!

Ha en bra dag ni med !

• Patricia4
    Scarlett01 skrev 2014-01-07 09:43:01 följande:
    BM ringde nyss med svar på KUB (fick ju vänta på svar eftersom de tappat bort mina prover)
    Vi fick låg risk inte för att jag varit orolig egentligen, men skönt ändå! Vi fick 1:8000 på Downs, och 1:20 000 på de två andra avvikelserna Bra start på dagen

Underbart, jättehärligt Skrattande. Grattis!
  • Patricia4

Välkommen MinM, kul med fler i tråden!

Varning för ett gnäll inlägg: Blev mäkta irriterad på barnmorskan och de besked hon gav mig. Tydligen görs vare sig KUB eller moderkaksprov i Sörmland. Vi över 35 erbjuds NUPP eller/och fostervattenprov. Blir så irriterad över att det inte är samma överallt i sverige. Har dessutom jättedåliga erfarenheter av vårt landsting sedan förut och nu detta. Min senaste förlossning var katastrof och eftervården  likaså. Usch vill typ flytta från den här stan NU.Hörde knappt va hon sa och sen bad hon om ursäkt för att hon är ny på MVC ...tydligen jobbat på förlossningen förut. Gissa vem jag fick som bm? Ja just det. Hon är säkert bra, men vår kontakt började inte så bra.

Sen när jag blir upprörd så blir jag verkligen UPPRÖRD Demon. Typ PMS gånger 100. Kan knappt lugna ner mig på direkten .Sen blir jag gråtfärdig. herregud vad fjantig man känner sig. Vet ju inte ens om jag vill ha KUB. Men när nån säger att jag inte får det blir jag galen...Skrikandes

Nej hem och dra täcket över sig. Fick tid till nästa fredag och jag känner att det knappt värt att gå dit Rynkar på näsan

Säg, överreagerar jag? är det hormornerna som spökar??

• Patricia4
    mwiksten skrev 2014-01-07 13:52:59 följande:
    I västmanlands län är det också bara fostervattensprov som gäller. Sen har jag ingen tidigare erfarenhet härifrån då jag bara bott i Västerås 1,5 år. Barnmorskan jag har på spec.mödravård är jättebra iaf :) Gynläkaren jag träffade inför fvp blev jag inte så förtjust i. Får se i morgon efter fvp vad jag tycker....  Hade jag kunnat göra kub så hade jag gjort det innan jag bestämt mig för fvp, men nu hade jag ju inget val. Lite tråkigt tycker jag.

Ja vi bor ju grannar i tydligen den snåla delen av Sverige..
    Tycker det är upprörande att du inte hade ngt annat val...fostervattenprov är ju inte så "bara" att göra. Det är säkert ingen fara men jag är spruträdd så för mig hade moderkaksprov varit att föredra...

Håller tummar och tår för att det går bra, uppdatera oss sen om din upplevelse. Lycka till imorrn!
  • Patricia4
    Snorpan7801 skrev 2014-01-07 14:19:01 följande:

Är så glad just nu smile1.gif fick svar på moderkaksprovet och allt såg bra ut!!! Äntligen kanske man kan få njuta av att vara gravid nu smile1.gif

Underbart!! Njut nu!!
  • Patricia4
    Kaa76 skrev 2014-01-07 19:28:23 följande:
    Tack! Min mamma blödde av och till hela sina graviditeter, men jag har aldrig blött innan utan att det blivit missfall, är svårt att slappna av så länge det är så här, Längtar tills jag gått så långt att jag kan känna barnet, är liksom lättare att veta att allt är ok då :/ 
    Nu har jag inte blött något mer sedan igår kväll, hoppas det inte blir mer nu för detta börjar bli rätt jobbigt. 
    Hej

Jobbigt med blödningarna, hoppas det ger sig snart! Säger som Scarlett: du borde få oftare kontroller med tanke på dina missfall, men det funkar väl inte så antar jag. Håller tummarna att pyret stannar!
  • Patricia4
    jenny gr skrev 2014-01-07 15:54:02 följande:

Hej, är xå ny i tråden, är 38 & väntar mitt 3:e barn. Har 2 sen tidigare med en annan man. 2 killar, 11 & 7 år plus 2 bonuskillar, 10 & 7 år. Är super gravid, BF 1:a feb. Hade glömt hur jobbig sista månaden är, man är så otymplig, klumpig & andfådd! Samt sover dåligt. Samtidigt som man vet att det inte är så långt kvar tills man får hålla sitt lilla knyte i famnen. Kul att få höra om andra i snarlika åldrar! Någon som bor i Sthlm?

Välkommen! Snart dags alltså! Åh vad kul, snart har du en bebis :)) vet ni om det är en tjej eller kille? Blir det en tjej har ju hon en hel del storebröder som kommer försvara henne, för all del lillbrorsan med:)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35