Gravidtråd för oss som är över 35
Var och tittade på barnvagnar idag och tycker att Brio go verkar vara ett bra val. Någon som har några synpunkter eller erfarenheter av denna vagn så tar jag gärna emot dessa innan vi slår till.
Var och tittade på barnvagnar idag och tycker att Brio go verkar vara ett bra val. Någon som har några synpunkter eller erfarenheter av denna vagn så tar jag gärna emot dessa innan vi slår till.
Kaa: Skönt att bebis mår bra! Hoppas du slipper fler blödningar, låter otäckt med så mkt blod :(
Imorgon ska jag träffa läkare , eftersom jag hade vaginos tidigare och känner av besvär . Livrädd för ett vul samtidigt som jag vill se om det finns nåt därinne.
Har varit extremt orolig denna vecka då det är samma vecka som förra MA:t . Har känt efter gravidsymtom och tänkt att nej nu är de borta så fort jag mått bra.. Men hallå, illamående och extremt trött varje dag.. Räcker inte det? Och ett jäkla humör :) blir galen av det här...! Men slutar det med en söt bebis tar jag allt :))
Jag har haft förstoppningen från helvetet, fick åka in akut i torsdags kväll för lavemang, och det var ju en upplevelse i sig... :-/ Nu frossar jag i frukt, katrinplommon, fikonmarmelad och kokosmjölk, plus underhållsdos Laktulos på barnmorskans rekommendation. Funkar toppen men fy sjutton vad jobbigt det var! Trodde jag skulle spricka!
Lite rädd att det värsta är kvar, det ska (kan) tydligen vara som värst i vecka 10 (är i vecka 6 nu) men äter mina katrinplommon som en snäll flicka och håller tummarna!
Började läsa boken "Vänta barn" som vi fick hos barnmorskan och shit, vad jag längtar till vissa av de där faserna av fosterutvecklingen!!! Blev alldeles tårögd. Första gången sedan plusset som jag börjar fatta att det är något litet därinne. En mikrobäbis, liksom!
Hej Ploppen:)
Låter skönt att vara mammaledig länge. Jag tror att vår bebis kan vara hemma 1,5 till 2 år men att jag efter amning jobbar obekvämt 60%.
Ska till läkare nu kl 11. Får se om vi får vul. Läste i en tråd att det inte var helt hundra att man såg hjärtat än. Det var nån som har varit i början av 7+ och såg inget men envecka senare syntes hjärtat ticka. Vi är på 7+ 4 om vi räknar MA som mensens sista dag. Funderar på om det vore smartast att skippa vul för sen kommer jag bara noija..:( och vänta så att man får helt säkert besked..
Hur skulle ni göra?
Tack för era svar. Behöver ta odling ändå men ska låta läkaren bestämma om ett ev vul eller inte. Uppdaterar sen :)
Vi har sett en liten bebis med hjärtslag :))
Läkaren tyckte allt såg bra ut, alla värden bra ingen infektion eller nåt. En liten brun flytning som hon inte såg ut att påverka graviditeten:)
Vet att det inte är ngn garanti men ett litet steg åt rätt riktning:)) yippii!!!!
... Kul i en timme. Nu blöder jag:(( hoppas det bara var vul som retade livmoderhalsen. Men liten klump i halsen har jag fått ..:/
Här är det nog ett missfall på gång. Har blött hela natten och har molande värk:(
Orkar inte gå igenom det här en gång till, det är så grymt. Sambon åkte till jobbet som vanligt och jag känner mig så sviken.
Tror inte jag kommer våga försöka igen heller ..,
Hej tjejer
Pratade med gyn och de sa att det finns inget de kan göra. Bara avvakta. Jag har inskrivningstid ( grymt) på fredag och kommer att gå dit så får hon kolla om det finns nåt kvar. Misströstar nåt enormt även om jag tror magondan beror på förstoppning, har mega problem och det gör ont. Fostret är inte ute än iaf. Men brösten ömmar knappt längre. Tack för er peppning, behöver dem extra mycket idag då sambon är dum..
Sessan: kul att höra att det går bra för dig:)) håller med din läkare om att du borde börja glädjas mer nu, även om oron är kvar tills du håller din baby.
Vi hade citycrossen till sonen, älskar citykorgarna till nyfödda.
Nja det går inte bra. På dagen hade jag jättelite bruna flytningar och hade förhoppningar men nu på kvällen har jag fått nya röda blödningar. Inte så att jag behöver byta binda men tillräckligt för att vara livrädd. Inga klumpar än.
Man hoppas ju in i det sista .
Fan vad allt känns hopplöst. Vi såg ju hjärtat slå!!! Hur kan det vända så fort!?
Och sambon har inte tid med mig. Så fort han kom hem började jobbtelefonen ringa. Sen skulle han och barnen äta och nu är han o skjutsar dottern. Känner mig så ensam även om han är snäll o tar hand om barnen ... Har ont i magen med men tror mest det är tarmarna. Har varit hopplöst idag med dem. Har IBS och har varit förstoppad av o till i flera veckor. Tog lactulos men det har bara gjort magen mer upprörd...
Har sjukskrivit mig. Förra gången fick jag missfallet på jobbet och det tänker jag inte göra igen.
Förlåt ett gnäll inlägg... Men det är hemskt jobbigt nu.
Tack tjejer ni är bäst!
Så var resan över för denna gång. Hoppet förvandlades till förtvivlan. Lilla hinnsäcken kom ut med ett litet embryo på dryga centimetern. Kan inte förstå att man kan se ett så litet hjärta ticka?
Det gör mest ont i mitt hjärta när jag återigen får ge upp drömmen om en bebis 2014 .
Sambon tycker precis som jag att det är obegripligt hur vi kastades från att se lilla hjärtat till detta misär. Så snabbt kan det ta slut. ..
Med dessa ord lämnar jag gruppen. Vill tacka så mkt för ert stöd.
Var rädda om era magar och jag önskar er alla friska härliga bebisar. Massor av kramar!
Tack för alla grattis
Hon vägde 3700 och 52 lång.
Jag känner mig lite som överkörd av ett tåg efter det intensiva värkarbetet och sedan snittet i magen. Det gör väldigt ont i magen efter ett snitt, men man får ordentlig smärtlindring så länge man är kvar på bb. Bra att komma igång upp och stå och gå så snart som möjligt efteråt så blir man mjukare och mer smärtlindrad
Lycka till nu alla som har sitt kvar! Man vinner ju hur som helst högsta vinsten!
Ja det är en mäktig upplevelse! Njut av din baby nu!
Vi kämpar på, har relativt lätt att bli gravid men får missfall gång på gång:(
Önskar dig och andra i tråden en jättefin sommar ! Kram
Stort grattis Sessan! Har väntar på din uppdatering :))
Jag föddes med samma fel och har inte märkt av några problem senare i livet. Njut av din lilla tjej, det där är tillfälligt bekymmer:)
Kram! Måste va skönt att inte vara höggravid längre i denna värme:)