Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Scarlett01 skrev 2013-11-17 16:23:27 följande:

Finnig, fett hår, illamående som kommer och går, trött, ont i brösten... Lite bitsk tydligen, sambon skrattar åt mig och säger åt mig att sluta vara så gravid :-P

Har mått bättre helt enkelt smile5.gif Men bara att gilla läget smile1.gif

Haha garvar lite ... Finnig och fett hår.. Like it!! Min sambo vågar knappt säga nåt då jag är lite snäsig...:/ och nåde om jag hinner bli hungrig...;) jag sa till honom att jag nästan saknar det där måste sexet som var innan man plussade... Nu rör vi knappt varann...:(

Ni andra vågar ni ha sex som vanligt nu i början?
  • Patricia4
    Blifyra skrev 2013-11-18 10:30:17 följande:

Hur mår du Patricia4? så otroligt jobbigt med blödningar. Jag har haft lite blödningar och färgade flytningar hela denna graviditet. Hittills mår bebisen bra, 13+4 idag. 

Tack jag mår bra, ny vul nästa fredag och det känns som en evighet dit. Jag tror och hoppas allt är bra. Skönt att höra att det går att ha färgade flytningar och att bebis mår bra ändå. Läkaren fastställde att jag hade bakteriell vaginos och har fått vagitorier som har hjälpt bra. Inga färgade flytningar eller blödningar ännu:)

Wow vecka 13 :) börjar magen synas nu??
  • Patricia4
    Lindan101 skrev 2013-11-18 18:27:04 följande:

Hej alla, tänkte mig in hit nu, fick plus på stickan idag! Känner mig helt skakig och tror nästan inte att det är santDrömmer

Yippii!!!!! Välkommen hit!!! Stort grattis, så kul vännen! Hur känns det? Vad sa sambon???
  • Patricia4
    Fiamedbarn skrev 2013-11-18 19:03:16 följande:

Hej! Jag är 42 och väntar mitt andra barn efter två missfall på ett år. Misströstar att det ska funka denna gång men vill verkligen hoppas på det bästa! Är i vecka 5 så det är väldigt nytt smile1.gif Har en fyraåring sen tidigare.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Välkommen till oss. Vet hur det är med oron. Kämpar själv med det hela tiden, men vi måste våga för att lyckas! Nu hoppas vi att den lilla blir kvar :))
  • Patricia4
    Lindan101 skrev 2013-11-18 20:38:35 följande:

Tack ni båda smile1.gif känns super! Maken reagerade med chock snarare än lycka, är faktiskt lite arg på honom... Hoppas han hämtar sig snart!!

Patricia, hur mår du?

Kram!

Blev han chockad, stackarn! Inte lätt att stå brevid :)

Jag är sjukt orolig hela tiden vilket får mig att tröttna på mig själv och alltihop. Känner efter hela tiden liksom ..:(

Känns som mitt MA gjort mig så osäker, sen är det den här känslan att " vilja för mycket" som gör att man är bombsäker på att det kommer att gå åt helvete ...

Igår berättade jag för min pappa ( som är rätt krävande person) . Hans reaktion var som väntat inte trevligt, men blev ledsen ändå. Han mer eller mindre skällde ut mig och undrade " hur fan det kommer sig att 50 åringar (är 38) skaffar barn och varför i helvete jag "låser mig "18 år framåt igen !!??"

Har inte berättat för så många och efter gårdagens kommentar så vill jag inte heller. Orkar inte.

Önskar att jag inte hade testat med digitalt och gjort vul , allt känns bara förvirrande och hopplöst.

Förlåt ett deppinlägg, men hormonerna sprutar verkligen ...
  • Patricia4
    Lejoninna77 skrev 2013-11-19 09:43:59 följande:
    Åh,vad tråkigt när föräldrarna reagerar på det viset! Jag har inte haft lätt med mina heller när jag berättat att jag skulle få barn.... Min mamma sa till mej på BB när jag fått mitt första barn:Jaha,nu vet du vad du ska göra 18-20år framöver..... Det var ju inte så smart sagt när hormonerna löper amok efter förlossningen :( 
    Man kan tycka att vanligt hyfs inte skulle skada...! Min syster som är 6 år äldre fick sin fjärde ungefär i min ålder och fick mycket kritik från vår mamma när hon berättade nyheten. Mamma är död sen 3 år men min syster har fortf inte glömt de elaka sakerna hon sa....

Och ja visst vet vi vad vi ska göra de närmaste 18-20 åren och gör det med glädje. Det känns ju att ens föräldrar inte tyckte det var så kul och att man mest var till besvär. Då dumt att säga så till sitt barn!
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-19 09:45:53 följande:

Oj! Det var extremt okänsligt av honom! Jag hade bett min pappa fara och flyga om han sagt så till mig... Förstår att du blev ledsen. Försök att släppa förvirringen, finns ju inget du kan göra just nu mer än att vänta och gilla läget. Att hormonerna sprutar är ju ett gott tecken! smile1.gif Vet du exakt när du hade äl?
    Jag tror jag hade ÄL den 14 oktober.

Ja jag borde ha bett honom att dra... Men han är psykopat så han förstår inte .. På riktigt.
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-19 11:58:00 följande:

Så gulligt smile1.gif

Jag bara tänker att om du inte är 100% säker på när du hade äl, så kan den ha varit senare än du tror, vilket kan förklara att du inte gått så långt som du trodde... smile1.gif Jag bara säger smile5.gif
    Jag känner mig osäker på allt... Men det visar sig nästa fredag . Idag är jag så illamående o trött så jag undrar hur jag ska orka jobba kvällspass... Ska sova ett par timmar först :)
  • Patricia4
    lindamama skrev 2013-11-19 20:57:43 följande:

Hej :) Jag är 36 år och gravid i vecka 21 ..
    Har sedan tidigare tvillingtjejer som är 14 år och en liten kille som är 1 år och så har jag två bonusdöttrar som är 8 och 4 år :) Det blir alltså barn nummer 6 i familjen.. Hade vart skoj med en liten kille till men naturen ville annat verkar det som så lillkillen kommer omges av 5 ! Systrar :)

Välkommen:) vad mysigt med tjejmaffia! Hemma hos oss är vi två tjejer och det är drama hela tiden ... Vill ha tjej ändå. Har alltså en tonårstjej, en tonårskille och sen en liten 6 årig pojke..
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35