Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Blifyra skrev 2013-11-07 11:19:36 följande:

Hej! Hänger gärna på här. Jag är 35 och väntar andra barnet. Gick in i vecka 13 idag och ska på kuben på måndag. Är nervös!
    Jag har varit såååå trött. Känns bättre de senaste dagarna. Innan ville jag lägga mig på golvet på jobbet flera gånger om dagen och sova. Förstår din trötthet Patricia4.

Välkommen. Ja jag kan också tänka mig att lägga mig på golvet och sova en stund så kan kollegorna kliva över om de ska förbi:)

Spännande med kub test . Jag ska nog göra v11 men tycker det verkar komplicerat med siffror och det är sannolikhetslära. Åh jag vet inte hur man ska tänka,man vill ju veta också. ...berätta gärna den hur det går till. Lycka till!
  • Patricia4
    Purlan skrev 2013-11-07 11:17:13 följande:

Är på väg upp ur koma-perioden smile1.gif Är i v 9+2 och har sett ljuset. Vissa dagar ramlar jag ner igen, men gud så skönt det är när de första 10 veckorna är över smile1.gif
    ? Underbara E Charmiga A?
    Åh vad skönt att se ljuset :) längtar dit!
  • Patricia4
    Zimba78 skrev 2013-11-07 15:32:00 följande:

7+2ska det vara ;)
    Hej Zimba :)) Kul att du hittade hit! Ja det undrar jag med, jag vet att det blir bättre om ett tag. Tror runt v10-12 händer det. Klarar inte av att läsa mer än två rader i nånbok om kvällen eller följa nån serie på tv . Hopplöst läge, sambon är jättenöjd han får kolla hur mkt fotboll som helst medan jag sover ;)
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-08 11:33:00 följande:

Fick värsta nojjan igår... Typ: kanske gör brösten liiiite mindre ont... Kanske inbillar jag mig bara illamåendet... Tröttheten kan ju bero på något annat... Graviditeten håller på att avstannar...

Gick till Apoteket i morse och köpte ett digitalt, hade bara hållit mig i 2.5 timme, men fick ändå gravid 2-3 veckor... Ska sluta nojja nu!!! smile1.gif

Känner igen mig:) och faktum är att brösten ömmar mindre nu och illamåendet är bara runt 05 på morgonen :/ men på kvällen när jag tar av mig bh:n känner jag att det är så skönt att jag bara måste va gravid :)) ja vi är det , på riktigt ..! Och vi måste våga tro att det går bra!

Köpte amelias gravid tidning och jäklar vad bra tips på nätshopping för gravidkläder :) köp den ,annars kan jag tipsa vidare här ...
  • Patricia4

Hej tjejer

Surfar runt bland mamma kläder och vad mycket fint det finns! Mina favoriter än så länge på nätet är zalando, mamalicious, asos. Till amning kommer jag köpa boob och polarns amningslinnen och toppar.

Börjar bli rund om magen och längtar efter bekväma trosor till att börja med. Har flaggat till sambon att de sexiga underklädernas tid är förbi;) han svarar typiskt grabbigt att han ändå föredrar mig näck :))

Går in i v7 imorgon och i morse kändes det som blodsmak i munnen. Funderade om jag bitit mig i tungan eller nåt men sen slog det mig att det måste vara det här som är metallsmak i munnen ..:) minns inte att jag skulle haft det tidigare ..? Å andra sidan minns jag knappt nåt för jag är helt virrig ! Hoppas ni mår bra allihop!

• Patricia4
    Bettanspettan skrev 2013-11-11 12:32:16 följande:

Nämnde för min sambo att förra gången jag var gravid så gick det mycket dokumentärer och serier om barnafödande som jag tyckte om att se men nu finns det inga. Sen kom han igår kväll och sa att han laddat ner 3 säsoger av en engelsk serie, "One born every minute" plus lite andra dokumentärer så nu har jag att göra i flera månader smile1.gif

Ja vad kul, vilken bra idé. Den svenska versionen var så bra, synd att den inte visas längre.

Ikväll ska jag och sambon på stand up comedy och ut på middag:) ska bli så skönt att göra nåt kul på en tråkig vanlig måndag. Bara jag kan hålla mig vaken ...
  • Patricia4
    Blifyra skrev 2013-11-11 19:47:51 följande:

Scarlett01- jag har redan börjat få mage. En kula som inte borde misstolkas och jag har också en bakåtlutad livmoder så det stämmer inte på mig iaf. Idag var det dags för kuben för oss och det gick bra. Fick resultatet 1/16600. Känns riktigt bra. Hen var så fin. Låg där och mös. Patricia4- hur gick det för dig ikväll? Somnade du? Jag ligger redo för sängen nu och ska släcka lampan. Är så trött idag. Hur mår ni tjejer?

Bra siffror på kuben:) börjar bli ängslig inför det, räcker det inte med oroande mf??

Vi hade jättekul igår. God mat och sen flera timmar rå humor:) skrattade så jag nästan grät ! Behövligt vill jag tillägga. Tröttheten har inte gett sig och jag är hungrig hela tiden ...!
  • Patricia4
    MissAdelaide skrev 2013-11-12 19:26:26 följande:

Hoppas ni mår bra tjejer !? Dags för privat ul i morgon hos Selbing i Linköping. Ska bli kul men är rätt nervös. I morgon vet vi förhoppningsvis könet på vår skrutt. Spännande !

Åh vad kul!! Berätta för oss hur det gick !! Längtar så efter att se vår lilla, jag kommer oxå fråga om könet :)
  • Patricia4

Nån mer med gröt i huvet? Kom hem efter att ha lämnat yngsta på skolan och resten av familjen åkt till skola/ jobb och är UTELÅST. Nycklarna har jag lämnat på byrån,. Ringer sambon som kommer och öppnar efter dryga 40 minuter. Stelfrusen och förbannad , slutar med att jag gråter ...omg hur ska detta sluta? Känner mig helt slut och jag som ska jobba kväll/ natt. .. Skulle underlätta om hjärnan funkade...!

• Patricia4
    Bettanspettan skrev 2013-11-13 11:29:24 följande:
    Jag!! Igår åkte jag förbi dagis och direkt mot jobbet, femåringen i bak frågade om han inte skulle va på dagis?
    Bara att vända så klart, sen körde jag fel när vi  skulle till badhuset.
    Jag blandar ihop dagar också och ringde in en tjej att jobba idag när passet egentligen är imorgon. detta vaknade jag och insåg klockan halvett inatt... Super gravid hjärna!! 
    Haha skönt att höra att jag inte är ensam! varför ha det enkelt när man kan ha det svårt liksom ;)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35