Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Godmorgon

Idag fyller mitt första barn 17 år:) otroligt att han har en morgonillamående ung och fräsch mamma ;)

Vi har inte fått en enda negativ kommentar från tonåringarna om att vi planerar ett fjärde barn . Möjligtvis att "bajsblöjorna får ni ta själva".. :)

Igår var vi i simhallen och jag kom på hur skönt det är att motionssimma när man är gravid. Vågar inte träna annat denna gång. Förmodligen finns det inget samband men har tränat tre graviditeter och alla slutade med missfall...

En av våra instruktörer är gravid i v 24 och hon kör stenhårt.. Hennes andra barn. Så jag säger inte att alla får missfall för de tränar men för mig har det inte varit så lyckat och nu törs jag inte..:/ men simma kanske vore nåt??

Vad gör ni andra? Jag vill inte bli årets valross.. Äter hela tiden på grund av illamåendet...

• Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-12-29 10:30:02 följande:

God morgon Patricia och ni andra.

Vad skönt att de äldre barnen är positiva, underlättar en hel del såklart smile1.gif

Förstår att du inte vill träna, hade jag inte heller vågat... Kan tycka det är lite läskigt att gå på toa ibland tom med tanke på att magen är så mkt trögare än normalt :-P... Jag gillar i vanliga fall att jogga, men med mitt dygnetruntillamående går inte det just nu. Jag tar långa promenader istället. Funderar på att starta med yoga smile1.gif Vill inte heller bli en valross smile5.gif

Går in i v 13 idag, har gått upp 3 kg. Ska på KUB ul imorgon, börjar bli väldigt nervös för det. Tänk om något är fel, eller om det ens finns en bebis därinne? Man har ju hört om sk ofostriga graviditeter, det är lite av en skräck jag har... Imorgon vet jag med säkerhet, då slipper jag spekulera mer smile1.gif

Ha en bra dag alla väntande smile1.gif

Åh vad spännande med KUB.. Det kommer att gå bra:) jag tror inte det är så vanligt med ofostriga graviditeter.. Utan några symtom i v13...Men jag kan känner igen tanken , tänk om det är tomt ??!! Det blir bättre när man känner sparkarna. Är så impad över de ul bilder som lagts ut från kub .. De ser verkligen ut som små bebisar redan i v13 :)) längtar efter att komma dit. Har inte ditt illamående släppt ngt? Har ingen tröst tyvärr, brukar själv börja spy i v9 och sluta vid förlossning :(

Jag går också långpromenader, helst tidigt på morgonen - hjälper mot illamåendet.

Kram
  • Patricia4
    Tezza skrev 2013-12-29 22:00:53 följande:

Hej!!
    Tänkte hoppa på den här tråden!! Är 35 år och väntat mitt andra barn nu i v 19+5! Min son är född sep-12. Han föddes i v 32. Var på ultraljud före jul och allt såg bra ut!! Sn härlig känsla när man får se och veta att allt ser bra ut!!

Välkommen Tezza! Skönt att du kommit halvvägs:)
  • Patricia4
    plopp76 skrev 2013-12-29 23:34:17 följande:

Hej hej!

Hittade hit efter tips från Snowgirl :)

Plussade dagen innan julafton så jag är väldigt nygravid! V 4+6 idag tror jag. Jag är 37 och min sambo 34, vi har gjort utredning under hösten för att starta IVF efter nyår. Blev alltså fravid naturligt i början på december. Känns gött!

Om allt går bra nu så har jag BF i slutet på augusti, 31:a. Har inte ringt nån BM än pga helgerna och vi har inte ringt IVF-kliniken heller då dom har stängt över helgerna. Vår sköterska på kliniken där vi gjort utredning kommer nog bli väldigt glad tror jag :)

Ska läsa ikapp under morgondagen här i tråden.

Mina enda symtom än så länge är svullna och ömma bröst. Är trött, men det kan lika gärna vara eftersom det är full fart med släktmiddagar och matlagning mest hela tiden :)

Hej Ploppen:)

Undrade när du skulle hitta hit, välkommen:)
  • Patricia4
    Bettanspettan skrev 2013-12-31 14:53:34 följande:
    Lämnar er nu då jag fått ma. Skrapning på tisdag. Lycka till.
    Vad sorgligt, skickar tusen kramar till dig! Det är så tungt jag vet.
  • Patricia4
    Bettanspettan skrev 2013-12-31 16:56:31 följande:
    v 12 men fostret hade dött för 6-7 v sen. Åkte in för att göra Kub ultraljudet men det fanns inget att se. 
    Det är så grymt och man känner sig lurad. Fick MA i v 12 1999 , fostret hade dött redan i v 4. I åtta veckor gick jag omkring med en växande livmoder , fast jag saknade andra symtom så jag misstänkte att det inte stod rätt till. Skrapades då och det gick bra. Då visste jag att allt var ute. Strax därpå blev jag gravid med min dotter som nu är 14 :) hoppas du snart kommer tillbaka!
  • Patricia4
    M39 skrev 2013-12-31 17:59:20 följande:

Jag vet vad du går igenom.. Fick bekräftat MA igår v. 11+0. Skrapning på fredag. Styrkekram till dig och alla andra som genomlider detta helvete rent ut sagt.
    Skickar en kram ! Hoppas du snart är tillbaka.
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2014-01-01 13:24:35 följande:

Köpte mina första mammabyxor igår. Kändes lite skumt... Men jag hittade ett par jättebra på hm som inte var sån där hög mudd på utan bara en väldigt mjuk elastisk kant frampå... Ser annars ut som ett par vanliga byxor. Så skönt att slippa tränga ihop de vanliga jeansen eller köra gummisnodd i knappen i midjan... Sista veckan har mitt midjemått ökat en del :-P Har ju faktiskt gjort en tredjedel av graviditeten nu smile1.gif

Åh vad mysigt med mamma kläder:) grattis, det är väl dina allra första ever ??!! Det är ju hur stort som helst :))

Min mage är svullen så jag behöver lite skönare kläder för tillfället Tur att jag är ledig så jag kan gå i mysbyxor hela tiden. Fattar inte hur jag ska kunna gå över till normalt civilt leverne.. Haha. Måste väl ...annars dör väl sexlivet ut ;)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35