Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Lejoninna77 skrev 2013-11-13 13:00:35 följande:

Jag hoppar också in här om jag får :) Jag är 36år,har 6 barn mellan 2år-13år,4 tjejer o 2 killar.Vi har tänkt försöka få en till liten,inne på 4:e försöket nu.... Hade ni lika lätt att bli gravida denna gång som innan ni var 35år?? Verkar segt tycker jag,men det kanske är för att jag vill för mycket!? :P GRATTIS till alla er som fått pluss!!! 

Wow sex barn:) grattis!

Jag var under 35 år min senaste graviditet och plussade på fjärde försöket. Nu sex år senare gick det på tredje :)

Du får gärna hänga med oss om du vill. Men de finns en tråd som heter " vi som är över 35 och vill bli gravida" och det är därifrån jag startade denna fortsättningstråd så att de som kämpar för ett pluss ska slippa höra om våra noijor;) du väljer det som känns rätt för dig:) hoppas du får pluss snart!

Idag på morgonen fick jag en ljus ljusrosa flytning, lite molvärk och inget mer. Så orolig på en gång, har mest vilat hela dagen och googlat på ljusrosa flytningar .... Blir så trött. Har dock varit illamående, kissnödig och trött så jag antar att det är positivt.

Nån annan som har haft det?
  • Patricia4

Zimba: tyvärr har de ökat och har som mensvärk. Tror att det är kört :(( ska försöka få en tid imorgon bitti !

• Patricia4
    Lejoninna77 skrev 2013-11-14 22:10:57 följande:
    Det jag reagerat lite på var att jag tyckte att brösten inte kändes ömma,jag kände mej inte gravid överhuvudtaget,men jag tänkte kanske att det var en "lätt" graviditet utan så mkt känningar,men så fick jag lite ljusröda flytningar som blev mer o mer,då var jag in o kollade mej,fick cytotec för att skynda på det hela,det var mkt jobbigt för psyket och känna alla blodklumpar som ramlade ut i toan :(
    Så hade jag .. Mellan mina två äldsta så fick jag MA i v12 . Graviditeten hade stannat av redan i V4. Precis som du hade jag inga graviditetssymtom, tog hur många tester som helst för att övertyga mig om att jag var gravid . När blödningen kom var jag inte förvånad.

Den här gången har jag dock en massa symtom även om brösten ömmar lite mindre. Nu är det inga flytningar alls. Men självklart är jag orolig men hoppas ju på det bästa.
  • Patricia4

Tack alla underbara tjejer för stöttning. Har telefontid kl 09 och får jag ingenting så åker jag till akuten. Inga blödningar än och morgonillamående...!

Välkomna alla nya som har plussat:))

• Patricia4
    MissAdelaide skrev 2013-11-14 15:55:34 följande:

Det blir en liten tjej !!! Har en av varje redan.

Det var så häftigt att se bebisen i 3D !!! Trodde inte den skulle se så "färdig" ut redan. Kan verkligen rekommendera 3D ultraljud. Kanske kan lägga in en bild senare.

Grattis till lilla tjejen:) vad kul med 3D , har aldrig upplevt det. Har hört att det är helt otroligt . Nu kan du få frossa i små babyklänningar:))
  • Patricia4

Hej

Kom precis hem från gyn och fick ett vul. Läkaren mätte graviditeten till 5+5 och jag ska enligt sista mens vara på 6+4... Plussade ju senare än vanligt denna graviditet. Förstår inget. Antingen MA eller så har jag helt enkelt blivit gravid en vecka senare. Nytt vul om två veckor . Hoppas, hoppas! Läkaren såg inga tecken på begynnande missfall.

Vad tror ni?

• Patricia4

Tack lejoninna och scarlett för pepp, det kan variera tydligen allt från 3-8 dgr innan det fäster... Och jag plussade ju senare denna än vad jag brukar. Har alltid plussat BIM -5 och denna graviditet fick jag neg BIM-2 och inte pluss förrän BIM och då väldigt svagt. Så rent Teoretiskt så kan det ju vara så. Hoppas ! Som sagt inget tecken på mf!

• Patricia4

Och en sak som var kul idag... La mina två kycklinglår som jag skulle äta till lunch i en plastpåse och gick till jobbet innan läkartiden. Väl på jobbet ska jag packa in dem i kylen och tittar förvånar ner i sonens gympakläder som låg i en påse brevid i hallen :)))

• Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-17 13:38:40 följande:

Hur mår du Patricia?

Trött och illamående, inga blödningar. Känner mig gravid, samtidigt vet jag att symtomen hänger kvar vid MA men tror inte att symtomen blir starkare iaf. Så lite lugnare är jag:)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35