Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Vår nyårsfest avstyrdes på grund av magsjuka bland deltagarna och vår dotter kräktes dagen innan nyår bara en gång men tillräckligt för att vi misstänkte att även hon var magsjuk. Rätt skönt tyckte jag som är trött på att underhålla gäster . Har en son och sambo som fyller i mellandagarna och en alla vill fira jul hos oss så lagom till nyår brukar jag vara less på folk:)

Slapp också förklara varför jag inte drack. Vi har alltid vit jul för barnen så det var lugnt men när sambon fyllde år var folk lite misstänksamma. Jag ljög och sa att jag var bakjour på jobbet ;) ljög dom rakt upp i ansiktet utan att skämmas :))

Tänk att vi är på rätt år nu. I år får vi våra guldklimpar .. Hoppas hoppas :))

• Patricia4

Jag är v 5+6 nu när klockan blev 00.04:) men ser ut att vara i v30 ;) bara svullen av allt moffande:))

Försöker vara positiv. Alla graviditeter slutar inte i missfall. Har ju tre bevis hemma :)

Godnatt alla i tråden:)

• Patricia4
    plopp76 skrev 2014-01-02 11:08:23 följande:

Jättespännande ju! Må dessa två veckor gå FORT nu :)
    Kul med vul tid:))

Tänkte vänta en vecka eller två innan jag ringer. Är livrädd att få missfall så jag tänkte vänta till v 8 med att ringa.

Korkat att tro att genom att boka tid till bm så får jag missfall men känner att jag vill avvakta denna gång. Vara lite försiktig.

Nu ska jag äntligen få äta:) vi har parmesantoppar kvar sen nyår och till det vill jag ha viktväktarkorv och tsatsiki. Ja jag vet... Konstig blandning :/ men har gått 7 km promenad och nu SVÄLTER vi ;)
  • Patricia4

Välkomna alla nya:)

Vad kul att vi är flera som väntar fjärde barnet . Mina är 17,14 och 6 år och det här blir min sambos andra barn. De äldsta och yngsta är pojkar så jag hoppas det blir en tjej så har jag två av varje.

Spelar absolut ingen roll vad det blir, nu när man är äldre betyder orden " bara barnet är friskt" mer. Noijar mig för allt möjligt. Först ska jag komma längre i graviditeten , har precisbörjat v 7. Två missfall tidigare 2013 så nu tycker jag att jag haft min beskärda del. Min sjunde graviditet. Jag är 38 år hinner bli 39 innan bebisen kommer. Med sexåringen hade jag Bf 27 augusti , nu har vi 28 augusti. Tredje augustibarnet isf:)) Har aldrig gått över tiden.

Det verkar som de flesta har tuffa erfarenheter med sig. Hoppas det går vägen nu för alla!

• Patricia4
    Granada skrev 2014-01-04 11:49:45 följande:

Hej allihop! 
    Har smygläst trâden en tid, men med 2 Ma'n pâ raken sâ har jag svârt att ta steget in i trâdar. Vill ju inte förbittra trâden med misfalls oro Skäms Ser dock att detär flera med trâkiga erfarenheter av högst varierande grad, sâ jag tar modet till mig och hoppar in Glad

Jag är 39 âr med 2 pojkar sedan tidigare, 5 och 6 âr.  Är i vecka 11 nu och har gjort ett tidigt VUl i v: 7 och dâ var allt OK. MA'na har satt sina spâr sâ jag litar ju inte fullt ut pâ att allt fortfarande är OK men jag är ändà ganska lugn denna gâng. Har KUB den 17 januari sâ inte sâ lângt kvar. 
    Bor i Spanien och ägnar mig förutom ât familjen ocksâ ât ett heltidsjobb och är ett "privat uppsamlingshem för hemlösa djur" sâ min dagar är fullsmäckade kan man säga.

Hej

Välkommen ,vad kul med så många nya! Känner igen mig med att knappt våga sig in i trådar.. Men den här tråden startade jag redan med förra graviditeten som slutade med missfall men den känns självklar och med härligt gäng med mycket erfarenheter.

Så du bor utomlands? Älskar Spanien, favorit resmålet för vår familj. Min yngsta pojke är 6 år :)

Nyfiken på ditt hemlösa djur projekt, hur funkar det??
  • Patricia4
    Snorpan7801 skrev 2014-01-04 10:01:53 följande:

Hej! Har 2 barn, 13 och 1år. Det tredje kommer den 4 Juli om allt går vägen... Har gjort moderkaksprov, då det fanns hög risk för trisomi 13, var blodprovet som drog ner mitt resultat på kub... Denna väntan på svar är hemsk! Jobbigt att man ska gå och oroa sig för saker när man är gravid med det är väl en del av föräldraskapet, det fortsätter ju även när barnen växer upp smile1.gif

Skickar en kram! Vet inte om jag vågar mig på kub och moderkaksprov etc. Vet inte om jag fixar den där väntan ??! Två veckor va? Men du har rätt i att oron finns där hela tiden ändå.

Men efter mina missfall tänker vi lite grann att vi kommer nog att behålla oavsett.. Varför då utsätta sig för oron? Jag vet inte alls. Omen vecka har jag säkert ändrat mig och gör kub :/ önskar dig lycka till !
  • Patricia4
    Astral14 skrev 2014-01-04 09:41:00 följande:

Hej; hoppar oxå med i denna tråden:) Har beräknad födsel 7maj, blir mitt tredje barn men min sambos första, dom andra 2 är 7 och 12år, trodde inte jag skulle ha fler barn men med kärleken kom bebisen:) Tänker dock nästan varje dag på vad jag egentligen har gett mej in i, dvs orkar jag en runda till med vakna nätter, ömma bröst osv osv.

Välkommen! Ja jag undrar också hur pass bekväm man hunnit bli när de andra blivit så stora. Minns knappt hur man byter blöja ;)

Men vi är unga och pigga, vi fixar det!
  • Patricia4
    Granada skrev 2014-01-04 23:47:51 följande:

Tack för välkommnadet. Tyvärr har jag fâtt en blödning pâ kvällen. smile4.gif Vet inte vad det blir av detta. Har haft massor av hosta och hoppas pâ att det kan har fâtt nàgot blodkärl att brista men jag känner mig inte helt hoppfull smile4.gif Âker in till akuten imorgon sâ fâr vi se...

Åh nej. Blod vill man inte se! Hoppas det är ofarligt! Kram!
  • Patricia4

Granada: fan va orättvist och sorgligt! Hoppas ni orkar igen ! Tur att du har lätt att bli gravid iaf. Kram

• Patricia4
    zizuna skrev 2014-01-05 18:13:45 följande:

Har nu haft väldigt mycket yryck mer mot blygbena och jar jätte ont där. Kännt att han borrar ner sig mer och mer men behöver det betyda att jag kommer föda tidigare eller har ni andra samma känsla där nere. Typ att snart kommer väl huvudet ut :/ hade fler sammandragningar igår men ej alls idag. Tusen tack i förhand för alla svar och råd/tipsen.

är i vecka 32

Hej

Så hade jag med min son sista 6 veckorna. Foglossningen gjorde att jag fick ont i blygdbenet och hans huvud låg långt ner så jag hade svårt att gå sista mån. Eftersom det var min tredje hade jag mycket sammandragningar också. Men han kom 39+4 ! Har du foglossning ?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35