Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

www.aftonbladet.se/nyheter/article18535695.ab

Skulle inte ett signalement hjälpa här? Varför skriva 4 män (de var dessutom 5)? Det skulle ju kunna vara min pappa och farbror. Ska verkligen killens storebrorsa behöva leta själv? Patetiskt.

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2014-03-16 09:27:55 följande:

Den huggne är ett typexempel på en vänsterextremist ja. Men det var ju tydligt tidigt och alla vet om det.

Men orka bry sig.

Jag är less på skiten redan nu och 2014 har bara börjat. Det kommer att komma 100 fall till fram till valdagen.
    Nej jag orkar inte bry mig om bråk mellan nazister och vänsterextremister. Jävla idioter allihopa. Jag lägger min röst på SD och hoppas att fler gör detsamma så kanske vi kan ändra debattklimatet i Sverige. I andra länder går det ju att diskutera invandring och problem som kan uppstå.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 09:36:49 följande:

Om Sd och andra kan debattera utan att kränka andra och förvanska fakta så kan debattklimatet bli mer nyanserat. Men när Sd-politiker har för vana att uttrycka sig rasistiskt så blir debatten snabbt infekterad.
    Mmmm. Vi säger det. Du löste problemet.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 09:46:54 följande:

För varje gång som svastikor sprayas på skolor och synagogor, eller feminister och vänster-orienterade politiker attackeras så är högern (ja även Sd-politiker) väldigt snabba med att kalla det iscensatt.
    Det är ett tydligt hinder mot att kunna debattera invandring i Sverige på ett nyanserat sätt.
    Betrakta dig som upplyst.
    Vad håller vänstern på med egentligen? Går det att hitta våldsammare otrevligare människor? Och ja, jag tror det kan vara iscensatt i vissa fall. Som i Frankrike där en imam klottrade slagord på den egna moske`n. Han fick 30 dagar på sig att lämna Frankrike. Ord och inga visor.

www.dn.se/ledare/signerat/tag-som-latt-sparar-ur/

arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6924816-fyra-gripna-for-hot-mot-svenskarnas-parti
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-16 10:14:02 följande:
    Ja, det finns nog fortfarande många som minns ett Sverige före nyliberalism och massiva kampanjer från Svenskt Näringsliv med budskapet att den enskilda individen inte når sin fulla potential i ett välfärdssamhälle.

Pratar man med folk som upplevt det gamla Sverige så är det väl ofta solidariteten, utvecklingsoptimismen och inte minst det faktum att det handlar om deras förlorade ungdom som gör att det blänker till i deras ögon.

Och omvärlden var lätt att förstå, nästan lika lätt som i en politisk pamflett - USA hade attackerat ett litet asiatiskt land som på något besynnerligt sätt lyckades stå emot år efter år och till slut var på väg att besegra militärjätten.

Jag har knappast mött särskilt många som tänker på det gamla Sverige som ett Bullerbyn fritt från invandrare, utan snarare som en Saltkråka fri från nyliberalism. Varje tid tycks behöva sina egna förenklingar.

Så här skrev förresten Tage Danielsson på 1970-talet:

Vi som satts att leva i besvikelsens epok
    - ja, vad gör vi nu? Vad ska vi tala på för språk?
    Ett sätt är att, även om det blåser lite kallt,
    tro på det vi trodde på – trots allt!
    Ja ack denna nostalgi.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:31:56 följande:

Motdemonstrationer är naturligtvis bra, dom här fula trynena ska inte få härja fritt och oemotsagt.
    Våld däremot är aldrig bra.
    Hur var demonstrationen i Bollnäs mot rasism tycker du? En ung tjej blir gruppvåldtagen av ett gäng invandrarkillar och reaktionen blir........en demonstration mot rasism. Hur i hela friden är det möjligt? Såhär skrev tjejens pappa på arrangörernas Facebooksida angående demonstrationen (den raderades snabbt såklart):

Hej.

Jag heter Daniel Mårtensson och är pappa till offret som blev utsatt för misshandel samt våldtäkt i onsdags. Jag och min familj har följt diskussionerna på den här sidan. Jag vädjar till de som ligger bakom denna manifestation att tänka om en extra gång och ställa in på fredag.

Snälla gör det åtminstone för min dotters skull. Det kom som ett slag på käften när vi fick höra om detta. Vi kan inte förstå att ni har bjudit in hundratals människor för att demonstrera mot rasism så här tidigt efter allt som hänt.

Jag trodde sådana som ni kämpade för medmänniskor men tydligen tillhör väl inte min dotter dit i era ögon.

Jag har nu märkt mycket väl vilka det är som bryr sig och tar hand om de drabbade och förtryckta i samhället och det är inte så kallade anti-rasister kan jag lugnt säga.

Jag och min dotter tänker ta bilen och åka bort denna dag för att hon ska slippa se, höra och uppleva detta vidriga sätt att hantera det som hon blev utsatt för.

Förstår ni inte att ni sliter upp totalt allt! Vi sitter vakna dygnen runt och försöker på alla sätt stötta varandra att släppa hatet men det är helt omöjligt och denna manifestation ni tänker genomföra ökar vårat hat ännu mer!

Detta är bedrövligt att ni går ut öppet med att det är helt okej att våldta och misshandla kvinnor. Att ni får tillstånd dessutom går över mitt förstånd.”

• Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-16 10:44:54 följande:
    Det borde ha blivit en demonstration mot våld överhuvudtaget. Dock blev det såhär när pack som SD och andra rasister försökte plocka rasistpoäng och skapa kaos genom att ställa grupp mot grupp. Då förflyttades fokus från själva våldtäkten till att handla om rasism. 
    Skyll på rasisterna...
    Det var absolut inte tal om någon demonstration när tjejen blev våldtagen. Ingen hade tänkt demonstrera mot det faktum att en ung tjej blev gruppvåldtagen överhuvudtaget. Intresset fanns inte. Men när några delade ut flygblad med vad som uppfattades som rasistiskt innehåll då JÄVLAR tog det hus i helvete och det ska demonstreras.
    Så det finns inget att skylla på rasisterna. Ingen av demonstranterna brydde sig ett skit om tjejen.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:46:44 följande:
    Ställer du mig till svars för den demonstrationen?
    Jag kan förstå och sympatisera med pappan och självklart dottern.
    Men kan samtidigt förstå varför demonstrationen uppstod, om högerextrema, rasister och sd i vanlig ordning extrapolerade och generaliserade den här våldtäkten till att alla invandrare beter sig så.
    Kort sagt om man använder våldtäkten som slagträ för sin egen agenda, då förstår jag att inte humanistiska människor kan hålla tyst.
    Då blir man mer eller mindre tvingad att agera.
    Jag frågade vad du tyckte. Som du säkert läste.
    Jag tycker det var märkligt att ingen ville demonstrera mot våldtäkten. Rasistiska flygblad var visst snäppet värre än att bli gruppvåldtagen.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-16 11:06:43 följande:
    Inte alls konstigt. Logiskt och lättidentifierat så, om du tar med mellanledet.

Om nästa gång en kvinna våldtas av en etnisk svensk man och det kickar igång kommentarer och krav på att deportera alla män, tror du det skulle kunna utlösa en demonstration mot könsdiskriminering?

Att flickans och familjens hat riktar sig mot gärningsmännen är fullt förståeligt, men man behöver inte stötta eller se på passivt när ett allmänt hat mot invandrare och flyktingar uttrycks av främligsfientliga krafter i samhället.
    Behöver man spotta tjejen i ansiktet genom att demonstrera mot rasism? Tänk om det varit din dotter och samhället reagerar med att demonstrera mot rasism pga våldtäktsmännen är invandrare. Hade du inte tyckt att det var en märklig reaktion?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-16 11:17:07 följande:
    Det behövs inte demonstreras mot en våldtäkt. Det är redan olagligt att våldta. Om de skyldiga frias är det däremot läge att demonstrera.
    Ja och frias gör det ju allt som oftast. Min systers kompis dotter tog livet av sig efter att ha blivit gruppvåldtagen av invandrarkillar. Av 5 st blev EN fälld. Och han fick 4 månaders ungdomshem eller vad det kallas.  Ytterligare en sån som bara hånflinade i rätten.
    Det blev inga demonstrationer där heller.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?