Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 23:45:10 följande:
    Vi är alla olika. Du och jag kanske var mognare än snittet vid tjugo, andra är barnsligare. Man kan inte räkna med att alla är som en själv.

Är det inte lite märkligt att det är en fritidsgård riktad till utländska män? Som sagt, den hade inte behövts i Danderyd, Lidingö, Östermalm eller Södermalm. Vi hade aldrig behövt en där jag växte upp heller.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 23:46:59 följande:
    Knappast. Du förstår att man straffar barnet för faderns brott här va? Skulle du gilla om din son straffades för något du gjort?

Jag tycker att det var en klockren utvisning. Säkerheten före allt. Vad hindrar honom att ta med sig sonen? Sonen har ju inte utreseförbud mig veterligen.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 23:48:21 följande:
    Är det just "aboooo" du inte vill höra? Är det mer okey om det är svenska ord och fraser som skriks?
    Folk ska hålla käften på bio oavsett ursprung. Men jag har aldrig upplevt att svenska ungdomar vrålar okontrollerat en hel film. Jag kanske hade tur.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-17 07:26:18 följande:

Med andra ord så är det den svenska kulturen som är en våldskultur om man nu ska prata Sd-språk.

Aber guten morgen. SD-språk? Tänkte du vänstertänk nu?
    Ja jämför man Sverige med mellanöstern så är vi rena barbarerna.
  • Errol Flynn
    Kofot skrev 2014-03-17 08:29:55 följande:
    Vad är märkligt med det?
    Jag tänker som så att vi i Danderyd eller Lidingö kanske inte har samma behov av stöd och samma uppväxtförhållanden och erfarenheter som flyktingbarn.
    Det värsta där är väl att aktieportföljen slokar eller att grannens växthus blåser bort.
    Flyktingbarn? Alla flyr inte från bomber och vinande kulor. Hur vet du att de inte är födda här? Jag får inte intrycket att detta är för krigstraumatiserade alls. Snarare klicken som ställer till med skit och kastar sten på polis.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-17 09:22:28 följande:

Appellera?
    Nä du, 90 % av svenskarna ser med milt förakt på sd med tanke på deras inkompetens och okunskap.
    Kom igen det är ju småpojkar dom allra flesta.
    Inte ens i närheten av vad Per Albin Hansson stod för,
    Jag har ju förklarat det en gång, men ok, en gång till.

Per Albin Hansson stod för inkluderande av människor.
    Sd står för exkluderande av människor.

Per Albin Hansson stod för en tro på mänskliga rättigheter och människans lika värde.
    Sd tror inte på det.

Per Albin Hansson stod för att människor skulle få det bättre.
    Sd vill gynna en liten grupp människor som stämmer in på deras världsbild, vita heterosexuella män.
    Resten skiter dom i, i bästa fall.

Inte mycket till likheter där inte.
    Så med samma retorik ser 89% på Miljöpartiet med milt förakt?
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-17 09:26:57 följande:

Fast nu gör du det igen.
    Du tror saker om andra människor, du får intryck av.
    Men du vet inte.
    Du väljer att tro det mesta om människor igen.
    Sen angriper du dom människorna verbalt baserat på vad du själv hittat på.

Tycker du att det är schysst att bete sig så?
    Ska man inte ha lite mer på fötterna innan man anklagar andra
    Ja. Det är de ungdomar som är födda i Sverige som bor i miljonområdena som bråkar och ställer till jävelskap. Inte nykomna flyktingar som flytt undan krig. Det är pinsamt att behöva en fritidsgård som vuxen.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-17 09:40:21 följande:
    Mmm, skitjobbigt låter det som Visst har de nog sett en kyss förut, men om de gick apeshit över lite filmkyss måste det nog ha berott på morsan och farsan som demoniserat sådant tidigare.

Jag själv har slutat gå på nattklubbar och krogar pga svenska killar som fyllestöter på mig hela tiden, tar på mig och är allmänt äckliga och skräniga.

Du får väl sluta vara så oemotståndlig.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-17 10:09:17 följande:
    www.dn.se/ledare/huvudledare/akessons-vagmast.../

Bör man vara orolig plötsligt? Bör man vara beredd på ökad (osynlig) diskriminering av invandrare i olika samhällsinstitutioner med ökad utanförskap och orättvisa? En listig sverigedemokrat visar ju inte att denne är det om denne får en viktig samhällsposition, som t.ex. handläggare på myndighet, lärare osv. Denne har makten och friheten att göra vad denne vill med folk. Det finns visserligen lagar, men det är ingen nyhet att handläggare o.dyl. vet sätt att gå runt lagar för att gynna/inte gynna folk.

Hur kommer Sverige att se ut med en massa sverigedemokrater överallt? De har ju inte viljan att vara rättvisa, i synnerhet inte mot "svartskallar"? Kul för en "svartskalle" att vända sig till en sverigdemokratisk person och fråga om sina rättigheter och vägledning och inte alls få det som "svartskallen" enligt lag säkerligen har rätt till Obestämd Det är otroligt skrämmande tanke.
    Kanske som migrationsverket?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/harvan-kring-migrationsverket-svaller/

http://www.skanskan.se/article/20130129/MALMO/130129715/-/tva-greps-for-mutbrott

De är väl uppe i 10 handläggare som bla plockat in varandras mammor. Alla har MENA-ursprung.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-17 10:14:51 följande:
    Tänk er en massa sverigedemokrater på Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket, Socialen, Migrationsverket, skolor, förskolor, fackföreningar, som arbetsgivare, läkare (fast det är väl inte så troligt ) osv. osv.

De påverkar ju redan på politisk nivå, så tanken att påverka ännu mer negativt i samhället känns skitjobbigt...

En granne är lärare och SD. Och enligt Expressens avpixling och avslöjande av donatorer så hittade de både forskare, docenter, högt uppsatta chefer och läkare. Så det finns nog redan. Varför skulle det skrämma dig?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?