Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-03-15 11:06:38 följande:
    Tror du att alla som går på SFI är analfabeter? Jag har då inte stött på SFI-analfabeter ännu...Vad som dock är problematiskt för många nyanlända är att bokstäverna i deras modersmål inte är likadana som svenska bokstäver. Därför som det tar sådan jävla tid att lära sig svenska i skrift och läsning.
    www.vt.se/opinion/ledare/

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5293680

Alla har jag aldrig sagt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2014-03-15 18:49:55 följande:

Den anordnades av Ung Vänster och bilderna visar att div AFA-plakat fanns i folkmassan.

Tror du SD ens var medbjudna?
    Demonstrationen var ju i princip MOT SD, eller det folk tror att de står för. Allt är SDs fel.
    Jag såg att killen som blev knivhuggen på Möllan har vaknat. Det var ju trevligt. Vad står denna kille för egentligen då? Jo han uppskattar politiskt våld. Han tycker att det är okej att sparka människor i huvudet när de ligger ner. Och han tycker inte att det är fegt att gå på många mot en ensam. Allt enligt hans egna Facebook.
    Men det kanske bara är okej när det drabbar meningsmotståndare, vad vet jag.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 22:20:50 följande:
    Aha. Så att vi har AFA beror på att vi har ett faktiskt problem med SD och extremhögern alltså, annars skulle de ju inte finnas, enligt din egen logik? Att IRM, Expo och andra finns visar att vi faktiskt har att göra med ett rasistiskt parti, annars skulle de ju inte finnas, eller hur?
    Lustigt. Jag har läst hundratals artiklar om hur SD är ett missnöjesparti. Vad mynnar missnöjet ut i då.......är det månne den höga invandring vi har? Det tror jag. Jag röstar endast på SD för deras invandringspolitik. Jag hoppas att de kommer få inflytande om de får fler röster. Jag har inga illusioner om att de ska styra Sverige. Dom kommer aldrig få något att säga till om om homosexuella och adoption. Sverige är ett öppet land och ska så förbli. Men volymerna på invandring bör gå ner för det funkar inte idag. Du behöver bara titta på Husbykravallerna så ser du att jag har rätt. Det jäser i Sverige och inte på ett bra sätt.
    AFA är bara ett gäng misslyckade individer som inte förstår hur världen fungerar.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 22:31:46 följande:
    * Hon kan ha lidit av stroke och förlorat alla språk utom modersmålet

* Hon kan vara i svår chock och inte kunna prata sammanhängande på främmande språk

* Hon kan ha inlärningssvårigheter (se tex Jimmie som efter långt mer än 26 år i Sverige ännu inte talar korrekt rikssvenska).

Att utgå ifrån att hon är en lat parasit är lågt. Och ack så typiskt för SD.
    Svår chock? Efter 2 år? Det borde gå över någon gång.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 22:40:36 följande:

Vilka är dessa "de"?

Tja, vi kan ju dra samma grejer om SD - folk som varit på listan för att sitta i kommunfullmäktige och liknande, men som bangat för att de skulle förlorat bidrag om de tog stolen. SDs evennerliga försök att lura till sig pengar och kontroll. Ska jag ta det som intäkt på att "de", SD-arna, alla är sådana då?

Finns det några politiker som inte vill fylla sina egna fickor? Lika grisigt oavsett parti.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 22:40:36 följande:

Vilka är dessa "de"?

Tja, vi kan ju dra samma grejer om SD - folk som varit på listan för att sitta i kommunfullmäktige och liknande, men som bangat för att de skulle förlorat bidrag om de tog stolen. SDs evennerliga försök att lura till sig pengar och kontroll. Ska jag ta det som intäkt på att "de", SD-arna, alla är sådana då?

www.kuriren.nu/nknyheter/domda-for-ssu-bedrageriet-7517501.aspx

• Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-15 22:48:46 följande:
    Hur många är det tal om?

Jag har jobbat med MÅNGA flyktingar i över två år nu och jag har bara stött på två analfabeter. En gammal man från Iran som inte kunde skriva på persiska och en kvinna från Afghanistan som heller inte kunde skriva på sitt språk. Men tack vare SFI kunde nu kvinnan både läsa och skriva på svenska.

Så hur ska man resonera tycker du, kring de som tidigare varit analfabeter i sina hemländer men som i Sverige lärt sig skriva och läsa - på svenska?
    Folk verkar ha det uppfattningen att de som är analfabeter är korkade också och aldrig går att lära någonting. Men ni kan inte så mycket om dessa människor ser jag. Och då spelar det ingen roll att du lägger fram två länkar som säger att antalet analfabeter i Sverige har dubblats.
    Vissa menar att det är lättare att lära sig ett andra språk om man redan kan läsa och skriva på sitt modersmål, men det gäller självklart inte alla. De som är analfabeter på sitt modersmål kan ju åtminstone TALA språket. De har således också intelligens nog att lära sig ett nytt modersmål eftersom de åtminstone HAR ett språk sedan tidigare. De bara måste lära sig att läsa och skriva på ett nytt språk - i detta fall svenskan.
    Jag tycker mig inte se att det är så mycket svårare för en som är analfabet på sitt modersmål att lära sig läsa och skriva på svenska än det är för någon som kan skriva och läsa på sitt modersmål...
    De är inte dumma. De har haft andra förutsättningar. Och all heder åt dem som anstränger sig och vill lära sig.
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-03-15 23:21:56 följande:
    De som faktiskt levde på 60-talet håller inte med dig.
    De jag känner som är födda på 50-talet får fortfarande nåt glansigt i blicken när de talar om Sverige på 60-70-talet. Inkluderade mina föräldrar som är hårdföra Moderater.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?