Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-03-14 23:29:46 följande:

Nu kan du tänka om, bra va?
    www.svt.se/nyheter/sverige/afa-hotar-ung-vans...
    Även i Västerås märks spänningarna. Lokalt har Ung vänster inget emot att Afa och Revolutionära fronten deltar i demonstrationen men centralt säger organisationen stopp.

Lokalt har ju Ung Vänster inget emot AFA. Och det är säkert inte enda lokala som tycker likadant. Så vi behöver inte tänka om.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 04:15:22 följande:
    Beror givetvis på varifrån i Norge personen kommer; vissa norska dialekter är enkla, andra får danska att verka som rena stockholmskan.

Du kanske inte minns det, men när nyheterna tog in en norska som väderdam så blev det ett himla hallå över hur svårt det var att förstå henne. Medges, hon hade inte bott här i 20 år, såvitt jag vet.
    Och efter 26 år är jag säker på att damen hade talat helt perfekt. Säkert efter redan 5 år.
    Jag har svårt för att förstå vissa norska och danska dialekter men om vi står och pratar skulle vi ändå finna ett sätt att förstå varandra för språken har ändå många likheter. Detsamma kan inte sägas om jag pratade med någon från Afghanistan.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 04:16:06 följande:
    Aha. Så britter är smartare än afghaner. Men du var inte rasist, eller..?
    Precis. Jag är inte rasist. Hur vet du vilken hudfärg min väns man har?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 04:22:02 följande:
    Vet du, jag skulle nog vilja se Sverige helt invandrarfritt, om så bara för att se vilka SD ska börja skylla på istället, när allt fortfarande är likadant som tidigare. Om vi låtsas att romer, judar och samer också är invandrare, alltså. Är det vänstern som ska "kastas ut", eller är det månne HBTQ-folket? Och när de är borta, vems fel är "allting" då? Det vore, som rent socialt experiment, kul att se. På lagom distans, alltså.
    Tror du verkligen SD funnits om vi inte hade problem med invandringen? Ingen invandring = Inget SD.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 07:59:42 följande:

På vilket sätt är det ens relevant i historien.
    Att fokusera på hennes bristande språkförmåga i det här sammanhanget är som att fokusera på kvinnors klädsel vid en våldtäkt.
    Victimblaming kallas sånt.
    Skamligt och lågt.
    Ett sätt att förskjuta fokus och sudda bort det hon blivit utsatt för.
    Nä. Frågan kom på tapeten och diskuterades. Misshandel är alltid skamligt.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 08:06:25 följande:

Frågan är också varför det kom på tapeten i det här sammanhanget, där det inte är relevant för sakfrågan.
    För att det är väl en väldigt stor del i att SD växer. Integrationen fungerar inte. Jag personligen blir provocerad när jag läser att någon behöver tolk efter 26 år. Vad har hon gjort i Sverige alla dessa år? Inte lärt sig svenska eller arbetat med största sannolikhet.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-15 09:26:12 följande:
    När man talar om hela nationer tror vissa att det inte handlar om rasism när man gör svepande nedsättande uttalanden om människorna därifrån.

Notera också att det aktuella inlägget är bortplockat...
    Jag noterade och tyckte det var löjligt. Som sagt, Dorian har inte en aning om vilken hudfärg min väns man har så att slänga sig med ordet rasist är patetiskt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-15 09:33:09 följande:

Tydligen är det värre för sverigedemokrater att inte ha lärt sig språket än att bli misshandlad. Allra helst om det är en muslim.
    Gör dina egna tolkningar. Det blir nog bra.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-15 10:05:06 följande:

Japp nästa gång en sverigedemokrat blir utsatt för ett attentat (eller iscensätter ett mot sig själv) så pratar jag om vädret. Samma sak.
    Exakt!

www.dt.se/nyheter/borlange/1.5980377--burkabraket-blev-nedlagt

petterssonsblogg.se/2014/01/25/imam-fejkade-hatbrott-pa-egen-moske-utvisas/

Det finns idioter till allt.
    Vad hände med hijabkvinnan som blev misshandlad i Farsta egentligen? Som startade hijabupproret. Misstankarna riktades mot hennes man och dessutom ljög hon om en andra misshandel tre veckor senare igen.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 10:08:46 följande:

Förstå mig rätt nu, för jag håller med dig i sak.
    Har man vistats i ett land i 26 år så bör man ha lärt sig språket, helt klart.
    Det gör även mig fundersam.

Men grejen här är att det är helt fel tillfälle för den diskussionen.
    När man tar upp den i det här sammanhanget, då ägnar man sig åt att förminska brottet mot henne och man vänder skuldbördan tillbaka på offret.
    Victimblaming.

Och det är så fegt och ynkligt, hade man lite ryggrad så hade det i det här läget varit dags för självrannsakan och självkritik.
    Men istället så väljer man att ge sig på den som redan ligger, och ja, det är ju i och för sig sd:s, rasister:s och nazister:s signum, men det gör det inte mindre lågt och inte mindre ynkligt.
    Jag tycker i och för sig att hela tråden svänger som en pendel. Folk diskuterar lite vad de vill blandat med pajkastning.
    Och hur många svenskar har inte blivit misshandlade pga sitt ursprung? Jävligt många. Men det brukar inte bli så stora rubriker. Om en svensk man misshandlas av invandrare samtidigt som de skriker svennehora så blir det inget hatbrott ändå.

www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-krigar-mot-svenskar-med-ran/

Tänkvärda artiklar.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/nej-svenskarna-ar-inte-rasister_8930490.svd

www.expressen.se/ledare/sakine-madon/sakine-madon-aven-invandrare-kan-vara-rasister/

Svar på tråden Varför hatar folk SD?