Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-03-13 12:26:36 följande:

Misstänkte att du inte skulle förstå.

Jo. Men du och jag har väldigt olika syn på saker.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 12:38:51 följande:
    Många har inte fått någon prövning alls, de har fått avslag på grund av EU-regler som ibland gör det smått omöjligt att söka asyl på ett lagligt sätt..
    Och en del skiter blankt i att söka asyl för de vet att de inte har några skäl. Asylrätten ska inte missbrukas.
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-13 12:38:56 följande:
    Rent formellt så begick Jimmie ett brott tillsammans med landstings personalen när det inte respekterade det fattade beslutet om personal och patient säkerheten. Sen kan man tycka vad man vill om inställning och beslutet som de fattade. Men ingen får åtsidosätta ett beslut om patient säkerhet.

Vilket brott då? Det borde ju vara väldigt lätt att fälla honom då det finns bilder i tidningen.....har du ringt 112?
  • Errol Flynn
    oOOo oOOo skrev 2014-03-13 12:58:11 följande:
    Åjo, om beslutet är grundat på rappakalja som tex att porta romer från sjukhus med hänsyn till patientsäkerheten hade nog lätt kunnat åsidosättas, det kanske tom hade varit straffbart...

De får allt visa att det hotar patientsäkerheten eller hur.
    Ja där kanske man skulle börja med att porta släktingar. Om ett barn är sjukt räcker det med att ena föräldern är med. Det behövs inte 20 släktingar också.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 13:02:57 följande:
    Hur vet du detta? Jag har i flera års tid träffat dessa människor. Agerat stödperson åt människor som har blivit inlåsta, utan att ha begått några brott, som ska tvångsavvisas.

Det är verkliga människor, ofta med barn. För mig är det en helt otänkbart att ha ett så inhumant system som leder till att de inte vågar söka vård.

Nej, i en perfekt värld är regler till för att följa, men bland annat Dublinförordningen gör ju att massor av människor aldrig ens får en prövning?

Om man på riktigt flyr på sitt liv, tror du man försöker stanna på alla möjliga sätt, eller accepterar man byråkratiska regler som ofta gör det omöjligt att söka asyl enligt reglerna?
    Tycker du att Sverige har hårda inhumana regler om man jämför med resten av världen?
    Och att det finns människor som bor i Sverige som aldrig gett sig tillkänna för myndigheter kan väl inte vara en överraskning?
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-13 13:03:39 följande:

Brott mot åtsidosättandet av patient säkerheten det är allvarliga saker. Tja det är inte upp till mig att avgöra . Jag bara påtalar fakta. Men visst det är okej att bryta lagar ???

Brott mot åtsidosättandet av patientsäkerheten? Vad heter den paragrafen?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 13:09:11 följande:

Samma sak när Sd är ute och svingar järnrör då, det räcker om en gör det nästa gång väl? Resten av översittarna får stanna hemma.

Ja tar de upp onödig plats är det bättre att de stannar hemma.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 13:14:50 följande:
    Sverige lyder under Dublinförordningen, och därmed blir asylprocessen ofta parodisk, ologisk och "orättvis". Om någon får stanna eller ej beror ofta inte på om de har asylrätt eller ej, utan om vilka länder de reste igenom när de tog sig hit.

Frågan är varför de håller sig gömda? Du verkar påstå dig veta det, jag gör det inte. Känner dem ej.
    Och varför duger inte något av de europeiska länderna som man passerade på vägen hit?
    Sverige skickar inte tillbaks människor till Italien eller Grekland för de var så dumma och de asylsökande förväntades arbeta. I Sverige slipper man. Tror du att det kan ha nåt med saken att göra att man väljer Sverige? Landet där det är rasistiskt att kräva att man lär sig språket.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 14:52:15 följande:
    Är man SD-are jobbar man nog rätt sällan med äldrevård, skulle jag tro. Det kräver nämligen tolerans, empati och omtanke om verkliga människor. Inte direkt egenskaper jag lärt mig att förknippa med SD-are, i min erkänt subjektiva erfarenhet, bland annat här på FL.
    Jaha. Jag trodde att de besökte ett sjukhus. Inte ett äldreboende.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?