Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-03-12 11:30:45 följande:

Bra, då är du åtminstone delvis konsekvent där.
    Sen att jag inte håller med dig, är en annan sak, jag tycker inte att dina barn förtjänar uthängning oavsett så att en sensationslysten mobb ska få gotta sig i dom.
    Jag värnar både dom och alla andra från sånt, försöker iallafall.

Nu läser inte du vad jag skriver, jag skrev att det saknar betydelse huruvida du är misstänkt för ett brott eller ej.
    Ska vi hänga ut en så ska vi kunna hänga ut alla, det handlar inte överhuvudtaget om brottslighet, det handlar om människors rätt till privatliv och integritet.
    Läs gärna mitt inlägg innan det här igen, där jag förklarar utförligare.

Du avgör inte om andra finner dig intressant eller ej.
    Det är inte din sak att avgöra.

Vad det gäller kvällstidningarna så håller jag med dig, just därför läser jag aldrig såna.
    Jag talar ju enbart för mig själv när jag skriver här. Och dömda brottslingar och brottslingar som erkänt grova brott tycker jag är okej att hänga ut. Tant Asta som går till torget och köper en melon har inget nyhetsvärde. Och jag är ungefär lika intressant. Jag har svarat på frågor om mig själv.
    Orkar inte läsa ditt andra inlägg igen. Sitter på jobbet med begränsad tid.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-12 10:44:48 följande:
    I vår nuvarande lagstiftning står det att man icke får ha andra krav på människor enbart på grund av ursprung. Håller du med om det?

I så fall tycker du att en person som enligt rådande definition kallas etnisk svensk, också måste tycka om Sverige och svenskarna för att anses vara svensk?

Jag känner ju ett gäng "svenska självutnämda nationalister" som verkar tycka väldigt illa om vårt nuvarande Sverige och om det folk som bor här, "nationalister" som sitter hela dagarna och tittar på engelska filmer/serier/TV-spel och som tänker flytta till varmare breddgrader så fort de får råd? Är de svenskar enligt dig?
    Jaaa du. Etniska koreaner som vill flytta från Nordkorea, är dom koreaner?
    När jag pratar om att tycka om Sverige så syftar jag på människor utifrån. Om man ogillar demokrati, frigjorda kvinnor osv så bör man endast få en spark i baken ut härifrån. Jag hade ett par invandrarungdomar i mitt gymnasium som snackade konstant skit om Sverige och svenskarna. Sverige var ett skitland, svenskar var fula, fega, horor bla bla bla. Jag hade inte saknat dem om de åkte hem till Gudvetvar.
    För att få privilegiet att bli medborgare i ett annat land anser jag att man bör uppskatta landet. Om jag skulle flytta från Sverige skulle det bli Nya Zealand eller Mallorca just för att det är platser som jag verkligen uppskattar och jag gillar befolkningen. Jag skulle aldrig flytta till ett arabland under några omständigheter. Och återigen talar jag om mina egna åsikter, inte lagstiftning.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-12 15:41:26 följande:

Vad menar du nu?
    Talar för dig själv, vi diskuterar väl en samhällsfunktion, media, vi diskuterar ju inte dig som person?

Varför är det ok att hänga ut människor för att dom begått grova brott, men inte andra?
    Vad är nyhetsvärdet i det?
    Vad är det för nyhetsvärde i att vi får veta detaljer om en brottsling, låt oss säga Englas mördare.
    På vilket sätt gagnar det oss att få veta
    hans matvanor, hans ursprung, hans motionsvanor, om han är en slusk eller pedant, om han är en bra älskare (uäck), hans ev religion, hans telefonnummer, hans litteratur och musikpreferenser?
    Jag kan omöjligt se ett nyhetsvärde i det, enlighten me.

Det är lugnt, du behöver inte svara mig på jobbet, jag går ingenstans, svara när du har tid.

Och att tillfredsställa nyfikna människors behov av att få snaska i skvaller och förfasa sig är inte ett nyhetsvärde.
    I fallet Anders Englund tycker jag att det är fantastiskt bra att hans namn och fula nuna hängts ut. Nu vet alla hur äcklet ser ut den dagen han släpps. Likadant som jag tycker att det är bra att Flashback håller koll på var Bobbys mamma och styvpappa befinner sig. Sen skiter jag i om dom älskar Melodifestivalen och tacos, sån info behöver tidningarna inte skriva ut.
    Jag talar om mina egna åsikter borde du förstå tycker man. Jag kan inte tala för alla Sverigedemokrater/Stockholmare/2 barnsmammor osv. Jag säger vad JAG tycker.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-12 18:05:03 följande:
    Notera att ovanstående skrev MISSTÄNKT. Du gör kardinalfelet att jämställa misstanke med skuld. Vore det verkligen okey om ditt barn blev uthängt, demoniserat och fick sin framtid förstörd som biltjuv/våldtäktsman/mördare, fastän hen egentligen är oskyldig?
    Jag skrev dömt/erkänt. Läs noggrannare så slipper du sitta och pula ihop egna ideér.
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-12 21:59:11 följande:
    "-Religionen återspeglade, trots allt, ett tvivel om vad som sant eller falskt hos Errols angripare.

Errol behöll lugnet och förtydligade att det är väldigt viktigt att läsa raderana istället för att läsa emellan dem.  Att ord stod mot ord, var inte detsamma som att ord var tagna ur luften längre..."
    Ja precis.
    God natt då.
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-12 22:06:06 följande:
    "Att rösterna i huvudet var en tillfällighet, bortförklarades genom att de skulle försvinna för att kvällen led mot sitt slut...."
    Det blir nog bra det där. Lycka till med boken.
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-12 22:27:15 följande:
    Tack min vän!

Och glöm inte....

It´s bussiness in the front and party in the back, som gäller...
    Aaaahhhh....och där fick du in mitt absoluta favoritcitat i hela världen.......the mullet.....

TheMullet
  • Errol Flynn
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18530442.ab

Tänk att personalstyrkan blev så oroliga av ett besök av Jimmie Åkesson att patientsäkerheten äventyrades....
    vad är det för fel på folk? Är man så klen i psyket kanske man inte ska jobba med människor.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:34:34 följande:

Jodå, gång på gång visar det sig att Sd-lobbyister skapar nya konton på löpande band för att försöka påvisa nån sorts opinion. Gång på gång visar det sig att det finns rasister som röstar på Sd eller iallafall sprider propaganda för partiet.
    Och det är ingen pajkastning, det finns mycket bevis för Sd-politikers rasism inkl Jimmie Åkesson. Jag tänker inte ge mig förrän partiet åker ur riksdagen.

Ska du kriga bort Sverigedemokraterna ur Riksdagen via Familjeliv? Då har du lite jobb framför dig. Carry on!
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:25:58 följande:

Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom...
    Så här svarade jag i en annan tråd om samma ämne:

"Nej inte alls, men åkessons "upplevelser" av sin uppväxt gjorde honom till partiledare för ett främlingsfientligt parti. Läkarens upplevelser hindrade samma person från att besöka av avdelning på ett sjukhus.

Helt ärligt, åkesson var rasist redan då. Det var inga upplevelser av invandrargäng som styrde honom till det på den tiden über-rasistiska Sd. Personer som också växt upp i Sölvesborg vittnar om att det snarare var Åkesson själv som spred oro och om hans rasistiska åsikter redan då. Åkessons pinsamma försvar blir då att det var hans UPPLEVELSE av elaka invandrargäng som är det enda som räknas i sammanhanget och att hans UPPLEVELSE var att Sd inte alls var rasistiskt på den tiden. Med den retoriken så kan man komma undan med vad som helst. Så läkarens UPPLEVELSE är alltså att Åkessons partis värderingar är så främmande för sjukvården att det skapar oro hos sjuksköterskor och undersköterskor så att patientsäkerheten blir drabbad.

Och jag förstår läkaren."
    Läkaren var endast pinsam.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?