Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

TheNarrator skrev 2014-03-07 19:54:59 följande:
    Det är ju inte det som är poängen! Den kommer när Digestive väl får för sig att svara på din fråga... 

Och då kommer jag med mitt svar (som bakgrundsröst), och det kommer att vara "legendary".

PS. En tråd som denna kommer inte till rätta utan en bakgrundsröst...
    Kexet svarar väl när han hinner. Det är fredag kväll. Snart är det dags för film och chips med dipp.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-07 20:17:23 följande:
    Han trotsade alla och valde istället att äta chips framför TV:n med hemgjord dipp...
    Hemgjord? Gräddfil med citronpeppar?
    När jag bodde i Nya Zealand hade de inte färdig dipp i affärerna så de blandade sour cream med pulver från löksoppa. Det var riktigt gott.
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-07 20:30:16 följande:
    Du känns nästan verklig. Som när jag blandade ut gräddfil med purjolök och grillkrydda förra helgen...
    Alrighty then. Filmtajm!
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-08 12:33:50 följande:

Har inte kollat upp det så noga, sambon som håller i planeringen där. Funderar själv på Kendo, graciöst, fokuserat och kraftfullt - riktigt nice! ;) Har den ökände Errol Flynn några hobbys måntro? :)
    Nä jag håller mig till gymmet. Sats. Brukar försöka få till 3-4 pass i veckan i alla fall. Annars är jag filmfreak. Innan barnen kom gick vi på bio ett par gånger i veckan men nu får vi nöja oss med hyr och typ tankafetast

Ha ha. Läste Keno först.
  • Errol Flynn
    PGA skrev 2014-03-08 14:44:51 följande:
    Folk hatar SD av samma orsak som folk hatar homosexuella.
    Trångsynthet?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-09 11:45:48 följande:

Uh, för tråkig träning på gymmet, bara roddmaskinen som suger, haha.. Har för mycket hobbys typ; trummor, gitarr, sång till longboard och kampsport/självförsvar, skulle väl pricka i de som sitter hårdast, dock en riktig hifi-nörd, forumsryttare därtill med mera.

Haha, Keno - skön beskrivning av ett lotto liksom.

Jag är helt omusikalisk så jag får jobba på Beach 2014 istället. Och gymmet är faktiskt kul. Förutom vikter finns det ju spinning, vipr, box, core bodypump osv. Finns alltid något som lockar!
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-09 15:38:50 följande:
    Haha, tja, strandraggarna med gitarr måste ju ha någonting som motiverar Beach 2014! Flört Ja, jo, att inte hitta något som verkar skoj på ett gym - bland alla aktiviteter och om man faktiskt har tänkt att träna - finns det nog mest undantag för. Kroppen här behöver dock mer underhåll (läs: sträckas ut) än någon form av träning som ger muskler, exempelvis siming ger väldigt mycket på den puntken.

Dock lite förbannad på kroppen just nu, den här övergången i klimatet vid vårkanten förvandlar en till en gnällig 80-åring om morgonen. Fy..
    Ha ha. Vi har kommit ifrån ämnet lite. Vi borde kasta skit på varandra istället
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:16:24 följande:
    Nej, men väl mot ursprungsbefolkningen. Fast det var ett tag sedan jag läste den, kanske är rasistisk mot jänkare också.

Jag läser den för mina barn. Jag hittar inget rasistiskt i den men däremot djurplågeri. Dom är jäkligt elaka mot sina husdjur.
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-03-10 08:25:27 följande:
    Vad somliga inte begriper är att äventyren om Tintin bygger på stereotyper som karikeras; alla karikeras ju: jänkare, kongoleser, kineser, sjömän, operasångerskor, vetenskapsmän, sydamerikaner, journalister (Tintin själv), skottar, etc.

Den som tänker efter lite inser att t.ex. Beck och Annika Bengtsson och Irene Huss också är späckade av stereotyper.
    Letar man konstant efter saker att uppröras över kommer man till slut hitta nåt. Gäller både invandring och SD-hat.
    Det är dock inte bra för hjärtat.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 01:58:32 följande:
    Om man inte kräver samma sak av svenskar, så ja.
    Men om du är svensk och född i Sverige så borde du snappat upp ett och annat ord genom åren, tror du inte? Varför skulle vi språktestas? Det är inte ett rättstavningsprov man pratar om.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?