Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

M Y L F skrev 2014-03-04 14:00:54 följande:

Vuxna ska inte bo ihop med barn. Varför håller vi på och intalar oss gula och blåa att det inte pågår fusk av stora mått i den invandringspolitik vi för . På sin höjd är det 25 % som är under 18 år och då är det antagligen högt räknat . Man är rädd om sina jobb och framför allt så är det en väldigt lukrativ bransch för som som har råd att starta upp ett boende av något slag. Inse att det är dom rika som tjänar på detta, medan vanligt folk kommer att få leva med konsekvenserna resten av våra liv. Vilket arv vi ger våra barn. Inte blir det bättre av folk som likt i denna tråden sitter och skriker rasist och tillkallar media för att varenda en ska få stanna oavsett skyddsbehov eller ej, Många som kommer av dessa sk barn och andra vuxna bor inte ens i länder där det finns ett behov av att få skydd, eller så är dom så fräcka att dom redan har PUT i annat EU land.Allt för att Sverige har mycket generösare bidragsystem än något annat land i världen Jag vill ta hand om människor som behöver skydd och inte för att dom flyr från ev fattigdom eller bara för att få ett liv försörjt av ett dumt blåögd folk. Jag uppmanar än en gång att folk borde läsa Merit Wagner blogg. Men man vågar antagligen inte se sanningen även om den kommer från miggorna själva
    Jag tycker att barn (eller vad de nu är) ska skickas tillbaks om de har en familj hemma som väntar på dem. Ensamkommande borde man vara om man inte har familj. Annars hade jag kunnat åka till valfritt land i världen i tonåren och blivit ensamkommande för min familj hade varit kvar i Sverige.
    Vissa hem för ungdomar har fått telefonräkningar på höga summor när de ringt hem trots att de vid ankomst angett att de är helt ensamma i världen. Och ensamkommande som också hävdat att de inte har någon har avvikit från boenden och flyttat hem till släktingar i Sverige. Det är inte den typen av barn vi ska ta emot i Sverige tycker jag. Då får man söka asyl på anknytning och så bör släktingen stå för försörjningen.

www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/ringde_foer_93_000_kronor
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 14:04:54 följande:
    Tycker inte att det ska finnas krig - men man får ju arbeta efter förutsättningarna som ges mot det bästa tänkbara resultatet. Har de behov utav kunskapen som kretsar i den graden så ska de såklart ha tillgång till den, huruvida de går i vanlig klass för att få den eller i något mer utformat program för ändamålet hör till en annan diskussion med tillhörande förslag om sak. Liksom inte huggit i sten att "såhär måste det göras".
    Är de vuxna tycker jag att de ska plugga SFI. Sedan har de all rätt att vidareutbilda sig.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 14:24:05 följande:
    Haha, snäppet värre? =D Benskydden för mer vuxna ben vill minnet ge en prislapp på 45 000 eller något sådant, haha.. Tror till och med att det gällde bara skyddet för ena benet! Kanske fick exemplet av någon som drog till med det värsta och grymmaste skyddet på marknaden men ändå.. Aja, inte så haj på hockeyvärlden som hobby men vet iallafall att det knappast handlar om billiga saker som målvakt och om utrustningen ska införskaffas på egen hand.

Låter som en klok mor! Men har aldrig trott något annat heller, bara åsikter som går isär och lite mjugg över att medvetenheten gärna generaliserar därborta (och här kan den flippa och bete sig helt brokigt emellanåt). För övrigt nog väldigt nyttigt att vi svenskar "lättar på trycket" såhär och inte på typ krogen eller dylikt efter att "hållt igen på trycket" - ändå så att vi ska leva under "samma tak" ett bra tag till och samtliga jobbar ju på att den biten ska utvecklas till något bra och samlade erfarenheter och idéer har ju många gånger visat sig höra till en bättre utgångspunkt än ren enfaldighet (bara att se på diktaturer hur bedrövligt det kan gå). Nog inga problem för svensken att mötas upp i slutändan, det enda som oroar handlar väl om de svenskar som faktiskt vill skapa konflikter (som AFA, SMR och dylikt) - de jobbar liksom inte efter samma princip, utan där råder just enfaldighet.

Huhu, ja, det där med tonårsdöttrar ligger då och väntar på en som en, he, trevlig suprise. Där kan det nog hända att man får springa en del på den punkten. =P Dragen av sociopati har ju läkt över på dottern och vilka sociala experiment som komma skall - liksom så man får lära sig förstå både känslor och den sociala dynamiken på, då den inte kommer lika lätt och på många vis gratis med sådan grad (sedan så finns det givetvis grader utav sociopati samt olika resultat ihop med personligheten i övrigt, men just det tillhör ju grunddragen) - kan det bara spås i, vet bara att spring, det kan nog förväntas. Precis som den här människan kan växla mellan upplevd känsla, personlighet och dittan och dattan medvetet, kan även dottern göra det samma och det kan ju bädda för alla möjliga konstiga sällskap och sociala experiment. Hu..
    Jag är klok som en bok.
    Ja alla tycker inte likadant. Lyckligtvis. Mitt motto är ju dock att jag har alltid rätt, även när jag har fel så det är svårt att lära gamla hundar att sitta.
    Mina söner går i en skola med mestadels svenska barn men båda har lyckats hitta varsin bästa vän som är mulatt. Ha ha. Dom är så söta ihop. Ser ut som små magnecyler i soffan när de sitter bredvid sina vänner. Jag hoppas att det är sån vänskap som kommer hela upp i vuxen ålder för de har verkligen funnit varandra.
    Jag har fått för mig att söner är lugnare i tonåren men deras far var ganska vild så jag kanske får se den illusionen grusas.
    Om din dotter påminner om dig så tror jag att du kommer få jobba lite. Jag var lugn och snäll men mina föräldrar slet nog sitt hår ändå. Även solen har ju sina fläckar.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 14:24:05 följande:
    Haha, snäppet värre? =D Benskydden för mer vuxna ben vill minnet ge en prislapp på 45 000 eller något sådant, haha.. Tror till och med att det gällde bara skyddet för ena benet! Kanske fick exemplet av någon som drog till med det värsta och grymmaste skyddet på marknaden men ändå.. Aja, inte så haj på hockeyvärlden som hobby men vet iallafall att det knappast handlar om billiga saker som målvakt och om utrustningen ska införskaffas på egen hand.

Låter som en klok mor! Men har aldrig trott något annat heller, bara åsikter som går isär och lite mjugg över att medvetenheten gärna generaliserar därborta (och här kan den flippa och bete sig helt brokigt emellanåt). För övrigt nog väldigt nyttigt att vi svenskar "lättar på trycket" såhär och inte på typ krogen eller dylikt efter att "hållt igen på trycket" - ändå så att vi ska leva under "samma tak" ett bra tag till och samtliga jobbar ju på att den biten ska utvecklas till något bra och samlade erfarenheter och idéer har ju många gånger visat sig höra till en bättre utgångspunkt än ren enfaldighet (bara att se på diktaturer hur bedrövligt det kan gå). Nog inga problem för svensken att mötas upp i slutändan, det enda som oroar handlar väl om de svenskar som faktiskt vill skapa konflikter (som AFA, SMR och dylikt) - de jobbar liksom inte efter samma princip, utan där råder just enfaldighet.

Huhu, ja, det där med tonårsdöttrar ligger då och väntar på en som en, he, trevlig suprise. Där kan det nog hända att man får springa en del på den punkten. =P Dragen av sociopati har ju läkt över på dottern och vilka sociala experiment som komma skall - liksom så man får lära sig förstå både känslor och den sociala dynamiken på, då den inte kommer lika lätt och på många vis gratis med sådan grad (sedan så finns det givetvis grader utav sociopati samt olika resultat ihop med personligheten i övrigt, men just det tillhör ju grunddragen) - kan det bara spås i, vet bara att spring, det kan nog förväntas. Precis som den här människan kan växla mellan upplevd känsla, personlighet och dittan och dattan medvetet, kan även dottern göra det samma och det kan ju bädda för alla möjliga konstiga sällskap och sociala experiment. Hu..
    Angående hockeyskydden så tror jag min bekanta betalade 25 000 för sina till sin son. Låter INTE frestande alls.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 15:03:31 följande:
    Hehe..
    Med självinsikt kommer man dock långt! Här ligger en brist i personen näst intill likadant men med en twist, anser att "det duger som jag är/var/gjorde/tänkte/och så vidare" lite väl lätt och även om mycket tid i livet har gått åt till att utvecklas som människa (en tänkare som tänker så att det många gånger blöder för att nå insikter) så finns det svårigheter med att acceptera och se när något faktiskt inte duger (som påverkar andra negativt och inte märker av att egna intressen prioriteras före andras på ett obalanserat vis med mera).
    Låter fint. =)
    Jo, på sätt och vis så kan det säkert stämma att grabbar i tonåren lugnar ner sig, typ sover och hänger typ mest hela tiden, orkar knappt kämpa emot målbrottsrösten och så vidare, haha.. Kanske därför tjejerna tenderar att göra lite tvärtemot då, att deras chans att ta större plats i det sociala ges under den tiden? Bara en fundering, höhö..

Haha, 25 000 - för barnskydd? Skrattande Vilket som häftiga summor för en fritidsaktivitet - men Sverige ska ju såklart hålla sin hockeytradition i form! Det borde fan subventioneras utav staten via någon slags kulturpeng.
    Bidrag till sport/fritidsaktivitet får du om du är invandrare/socialbidragstagare. 3000 kr per år   Jag kvalar inte in.
  • Errol Flynn

Nu blir jag snart bortsparkad från datorn. Vi har bara en hemma just nu och sambon ska jobba. Tji fick jag. Får hålla till godo med att moppa golv och vika tvätt. Vad är väl en bal på slottet......

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 16:17:49 följande:
    Som det där med aktivitetsbidrag där en blandad grupp med både invandrare och långgenerationssvenskar inte får några bidrag till aktiviteten men en grupp med bara invandrare får det. Smart tänkt! Gynnar framförallt integrationen/assimilering/gemenskap/whatever!!
    Förstår dock om socialbidragstagare får sådant bidrag, det borde ju ingå, iallafall för deras barn.

Mycket känns som gjort för att det ska väcka irritation mellan folk, skulle fan inte förvåna om det låg i planen så galet som det ser ut ibland.
    Ja det är bättre att de sysslar med sport än hänger på stan.
    Ibland undrar jag om våra politiker försöker provocera oss med dumma påhitt. Som "fritidsgårdar" för vuxna invandrare så de inte vandaliserar.

Ett av ungdomsproblem i Oxie är att fritidsgården inte släpper in ungdomar över 18 år. De är i stället hänvisade till att hitta på annat, som att hänga på torget.

www.sydsvenskan.se/malmo/fortsatt-polisbevakning-i-oxie/

Det här tycker jag skickar signaler att invandrarmännen är helt oförmögna att ta ansvar för sig själva. En vuxen man borde rimligen arbeta och sköta sig själv, inte hänga på torget. Vad fan liksom.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-04 18:11:41 följande:
    Varför stoppade du där? Texten du länkar till fortsätter:

"Kanske skulle den sanna historien många gånger vara tillräcklig för att få uppehållstillstånd med tanke på att det faktiskt pågår en politiska och religösa konflikter i Somalia, Afghanistan och andra platser så det finns skäl att söka sig från många länder."

Något som inte nämns någonstanns är de som är under 18 år som uppger att de är ännu lite yngre. På så vis får man lite mer tid på sig att klara det nya språket och skolan.  Som sagt är min bedömning 20% över 18 och 80% under 18 när de kommer. Hur det ser ut på andra håll i landet kan jag inte uttala mig om. Sedan kan de under sin tid här hinna fylla 18, men räknas fortfarande i folkmun som ensamkommade flyktingbarn eftersom de var det när de kom.
    Jag länkade artikeln för jag räknade med att om man var intresserad skulle man läsa den i sin helhet.
    Och det är ju det jag säger, sluta ljug om att du är ett barn och sök asyl som vuxen om du nu har rätt till det. Men ta inte enorma resurser från de riktiga barnen och samhället bara för att "säkra upp".
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 18:17:35 följande:
    Aha. Så när svenska sportfans är sura och går bärsärkargång efter en misslyckad match, så är det inte på grund av matchen, utan på grund av kulturkrockar?
    Så svenska sportfans som INTE är på väg till någon match brukar kalla random brudar för horor medan de väntar på bussen?
    Man lär sig något nytt varje dag.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-04 18:59:02 följande:

Ja, det tycker jag. Ett barn kan ha alldeles egna asylskäl samtidigt som hela familjen eller delar av familjen också har det eller så har ingen mer i familjen egna asylskäl. Det är inte vår sak att bedömma vem som ska fly utan bara vem vi ska släppa in. Om ett barn med egna asylskäl kommer kan vi inte säga att eftersom du kommer utan din familj får du inte stanna. Resten av familjen kanske inte är lika utsatta eller så är de det men man har inte möjlighet att skicka fler så de andra får lita på fru Fortuna. Jag känner till fall där ungdomarna frivilligt valt att återvända eftersom man inte pallar här utan familjen.

Lögnerna och fuskandet är naturligtvis en del av det hela, men debatten från exempelvis SD-håll handlar inte om att komma åt lögner och fusk utan att lägga fram argument för att slå igen butiken. Det framhålls att det är i stort sett bara lögner och fusk.

Det har pågått krig i 20 år i Somalia, men tydligen har ingen som kommer hit några anhöriga som har dött i kriget och ingen behöver skydd. Det är hittepå alltihop. Hit kommer bara 9-barnsfamiljer med mamma och pappa samt deras åldriga föräldrar i bidragssläptåg. Sedan behåller alla afghanska mödrar sina underåriga barn hemma i kriget när man vet att man kan få ett gott omhändertagande av ensamkommande och skickar medelålders gubbar i stället. Och från Syrien där 5000 människor om dagen väller in över grannländernas gränser tar Sverige emot alla Syriens terrorister och hårt belastat kriminella tillsammans med resten av arabvärldens terrorister och hårt belastat kriminella som påstår att de är syrier - om man ska tro på SDs hatsajt Avpixlat.

Medan jag träffar flyktingar. Märkligt.
    Visst har vi flyktingar. Och fuskare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?