Varför hatar folk SD?
M Y L F skrev 2014-03-04 14:00:54 följande:
Vuxna ska inte bo ihop med barn. Varför håller vi på och intalar oss gula och blåa att det inte pågår fusk av stora mått i den invandringspolitik vi för . På sin höjd är det 25 % som är under 18 år och då är det antagligen högt räknat . Man är rädd om sina jobb och framför allt så är det en väldigt lukrativ bransch för som som har råd att starta upp ett boende av något slag. Inse att det är dom rika som tjänar på detta, medan vanligt folk kommer att få leva med konsekvenserna resten av våra liv. Vilket arv vi ger våra barn. Inte blir det bättre av folk som likt i denna tråden sitter och skriker rasist och tillkallar media för att varenda en ska få stanna oavsett skyddsbehov eller ej, Många som kommer av dessa sk barn och andra vuxna bor inte ens i länder där det finns ett behov av att få skydd, eller så är dom så fräcka att dom redan har PUT i annat EU land.Allt för att Sverige har mycket generösare bidragsystem än något annat land i världen Jag vill ta hand om människor som behöver skydd och inte för att dom flyr från ev fattigdom eller bara för att få ett liv försörjt av ett dumt blåögd folk. Jag uppmanar än en gång att folk borde läsa Merit Wagner blogg. Men man vågar antagligen inte se sanningen även om den kommer från miggorna själva
Vissa hem för ungdomar har fått telefonräkningar på höga summor när de ringt hem trots att de vid ankomst angett att de är helt ensamma i världen. Och ensamkommande som också hävdat att de inte har någon har avvikit från boenden och flyttat hem till släktingar i Sverige. Det är inte den typen av barn vi ska ta emot i Sverige tycker jag. Då får man söka asyl på anknytning och så bör släktingen stå för försörjningen.
www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/ringde_foer_93_000_kronor