Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-03-02 12:17:54 följande:
    Det enda jag kan läsa ut av de siffrorna är att man inte testade alla och av dem man testade var det en hög andel som bedömdes som mycket sannolikt över 18 eller med felspannet över 18 eller under 18 år.

OK. Varför testar man inte alla?
    Man testar inte barn som kan styrka sin identitet och ålder om man inte särskilt misstänker att något inte stämmer, man testar inte heller barn som uppenbart är under 18, som exempelvis 3-åringar, man testar inte heller vanemässigt barn som rimligen bedöms som under 18. Det är dyrt med medicinska ålderbestämningstester men framförallt är det ett väldigt trubbigt instrument.

Vad gäller handledsröntgen tittar man på om tillväxtzonen är sluten eller inte. Du slutar växa när kondrocyterna i skelettets tillväxtzoner slutar dela sig och genomgår apoptos. Detta innebär att blodkärl växer in i tillväxtzonerna och området förbenas. Det kan dröja en bit in i vuxen ålder innan tillväxtzonen är helt sluten. Ärftlighet, sjukdom, undernäring/felnäring, pubertet och droganvändning som påverkar östrogennivåer är exempel på faktorer som kan påverka i vilken takt tillväxtzoner sluts både uppåt och nedåt i ålder. Så länge du växer betyder det att dina tillväxtzoner är aktiva och du vet vad individuellt det är när människor slutar att växa på längden! Lika stor variation är det på vilka som testas och faller ut som 18 år och över, eller under 18 år.

För tandtester se länkar nedan.

Många har en övertro till medicinsk testning medan det säkraste svaret får du av att kombinera  många informationer. Efter fackfolkets bedömingar är observation under lång tid en god hjälp . Dels märker man och dels försäger de sig ofta förr eller senare. Ett exempel är en kille som stolt berättade om sin flickvän som hade eget hus, högskoleutbildning, några års yrkeserfarenhet och hade jobbat ihop allt själv. Han visade kort på henne och jag sa att hon såg gullig ut och frågade hur gammal hon var och han svarade snabbt "vi är lika gamla". När man räknade baklänges var det en omöjlig bedrift om inte både hon och han var minst 5 år äldre...

Jag har mött några exempel på "barn" som aldrig i helvete var under 18 . Ett av dem är åldersbestämd och hör och häpna kvalade in som under 18 fast alla i hans omedelbara omgivning var övertygad om att han är betydligt äldre, runt 30. Jag tror vi har rätt och testen fel och här var det fördel "barnet".

www.dn.se/nyheter/sverige/osakra-metoder-avgo.../

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

www.tandlakartidningen.se/arkivet/nyhet/alder.../ (se även kommentaren)

Mycket av skriverierna har baserats på slutsatser som inte går att dra, men det får inte lika stora rubriker när osteologer och tandläkare förklarar hur man ska tolka siffrorna. Hos mobben som vill tro att 85% av alla ensamkommande flykting"barn" är vuxna och dessutom bor på slottt med personliga butlers och golflektioner blir varje försök till förklaring en "undanflykt" eller försök till "mörkning". Jag har sett hur snacket går på Avpixlat och fria tider. Statistik i fel händer är verkligen farlig.

Merit Wager är en privatperson med en blogg där ett urval av människor som väljer att skriva där skriver när de har något att säga som de inte känner sig nöjda med. Jag skulle tro att de som skriver är mestadels ärliga och kunniga i sitt omedelbara område och de har mycket att tillföra, men deras ord är inte lag.
    Vad händer den dag dessa "barn" ska gå i pension? Ska de jobba tills de är 75-80? Om de jobbar vill säga, det verkar inte helt lätt att få folk i arbete i Sverige idag.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 13:23:19 följande:
    För att svenskar inte vill jobba med äldrevård. Därför måste det vara invandrare.
    Nu generaliserar du grovt.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 13:42:00 följande:
    Fortfarande 49 procentenheter bättre än Avpixlat som hittar på 99% av sitt innehåll.
    Finns alltid källor för den intresserade.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 14:39:59 följande:
    Så skåningar ska inte få jobba norr om götalandsgränsen på äldrevården heller? De är också svåra att förstå, nämligen.

Och som sagt, alternativet var nog att hon låg där helt själv, utan någon som tog hand om henne.
    När du inte vet vad du pratar om är det bättre att du håller tyst. Du lever i en fantasi om du tror att det inte finns svenskar som arbetar inom äldrevården. Sluta fabulera ihop din egen sanning.
    Att jämföra svenska dialekter är patetiskt. En skåning hade förstått vad min mormor sa och hade kunnat förklara sig. Det är värre om människan inte har en aning om vad mormor säger och inte kan svara tillbaks på svenska språket.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 14:41:50 följande:
    Nejnejnej, försök inte! De ENDA som hackar på bidragstagare är SD-fansen. Det vi kritiserar är hur SD gnäller om "bidragsfusk" medan de själva försöker fuska, sno, bedra och göra allt de kan för att få litet extra slantar.
    Jag avskyr bidragsfuskare. Tycker att de är parasiter som förtjänar en lavett och gå direkt i fängelse utan att passera gå.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-02 14:48:52 följande:
    Jag tycker inte att det är relevant om man lever på bidrag eller inte - inte för diskussionen i alla fall.

Jag har själv haft a-kassa under en kort period i mitt liv. Kanske inte vad man menar med bidrag - men jag kan inte förstå hur det skulle påverka värdet eller bristen på värde i det jag skriver om jag fick sparken med omedelbar verkan i morgon måndag och var tvungen att söka bidrag för att klara mig.

Ok. Jag ser vad du skriver om att kasta sten - men är det särskilt vanligt att sverigedemokrater utpekas som bidragstagare. 

Jag vet inte om det förhåller sig så att det finns en överrepresentation bland sverigedemokrater, men generellt anser jag inte att värdet av en människas åsikter ska påverkas av om hen är långtidssjukskriven, går på soc eller a-kassa eller arbetar.
    Nej jag tror inte det finns en överrepresentation. När Expressen skulle göra sin lilla Avpixlingsgrej var chocken total när det visade sig att bidragsgivarna till stor del bestod av forskare, egna företagare och relativt högt uppsatta chefer. Och dessa är även SD-röstare.
    Vissa i tråden vill ofta påskina att SDare skulle vara socfall. Genom sig själv känner man andra.
    Man är inte mindre värd om man inte KAN arbeta av någon anledning. Om man däremot inte IDS arbeta ska man ha en spark i arslet och jag kan tillstå att sådana människor inte står högt i kurs hos mig. Man ska anstränga sig till 100% att vara självförsörjande.
  • Errol Flynn
    korp3n skrev 2014-03-02 14:53:13 följande:
    Absolut hade varit intressant att läsa den krönikan, tycker att det är minst lika illa när det skriks skit åt båda hållen, mig veterligt så gör väl inte rasims skillnad på hudfärg utan hur tillvida man utsätter någon annan för rasism? Finns det någon som skrivit en sådan artikel så skulle jag jätte gärna vilja läsa den. Tycker absolut inte man skall göra skillnad på folk och folk. Men när man drar alla som är av en härkomst över en kam då rimmar det illa och när man skyller all världens problem på en viss grupp människor då blir det snett.

Har du prövat att anmäla någon för rasistska uttalanden när det skett att någon blivit kallad för svennehora? de skolor jag arbetat så har det gjorts anmälningar där socialen blivit inkopplad när sådant har förekommit. Det har förbjudits för fd serber att använda chetnik symboler, när ny nazister använt symboler som visar på att de uttrycker rasistiska tendenser. Man har kategoriskt anmält all form av rasism på de skolor jag arbetat.

INRIKES. När en främling kallade en ung kvinna för ”jävla svenne” svarade hon med att kalla främlingen för ”neger”. Nu döms kvinnan till böter för sitt uttalande.

I oktober uppstod en dispyt mellan en 29-årig man och en 17-årig kvinna utanför McDonalds i Udevalla. Mannen ska ha sagt ”håll käften jävla svennar” till kvinnan och hennes kompis. 17-åringen svarade då genom att säga ”jävla neger”. Mannen polisanmälde kvinnans uttalande och det hela gick till rättegång.

I tingsrätten anklagades kvinnan för både förolämpning och olaga hot, men friades från det senare. Udevalla tingsrätt har nu dömt kvinnan till 1500 kronor i dagsböter.

Förolämpning är en ovanlig brottsrubricering som sällan leder till åtal, trots det så valde åklagaren Katarina Olsson att driva målet. Hon menar att målet är viktigt ur ett samhällsperspektiv.

– Påkallat ur allmän synpunkt betyder att det krävs något större bakom förolämpningen än att personen bara tar illa upp. Till exempel att en större grupp kränks av förolämpningen, eller att ett större samhällsfenomen, som rasism, visar sig i förolämpningen, uppger Olsson i en intervju.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-02 14:55:58 följande:
    Vem hackar på bidragstagare, mer än de som påstår att det är invandrarna som suger ut bidragssystemet?

Sedan har jag fått kastat på mig otaliga gånger i den här tråden (inte av dig) att jag är arbetslös och går på soc fast jag har sagt att jag inte kan kombinera detta med mitt arbete. Det får rinna av bara. Det är sådant som ansatta människor säger när de vill slå sig upp ur sitt underläge, men det sänker dem bara mer.
    Jag har ingen aning ifall du arbetar eller inte. Men det finns en viss "herre" i tråden som älskar att prata om bidragstagare och fusk.
    Lite luddigt, går du på soc och arbetar samtidigt?
  • Errol Flynn
    korp3n skrev 2014-03-02 15:12:33 följande:
    Visst är det tokigt och konstigt men valde kvinnan att polisanmäla eller göra en motanmälan? jag tycker inte att någon av dem har gjort rätt. Tycker du det ? jag tycker att jävla svenne är lika illa som jävla neger inget av det är okej, tycker du att jävla svenne är värre än jävla neger? som sagt det står inget om kvinnan gjorde en motanmälan och vad som isåfall hände med den. Jag kan tycka att det är en förolämpning att kalla någon jävla neger, precis som jag tycker att är förolämpning att kalla någon jävla svenne.

Negern utnyttjade sin lagliga rätt att polisanmäla kvinnan, åklagaren ansåg att det var illa nog att driva det vidare är det negerns fel eller du tycker att negern skulle svalt förolämpningen såsom den svenska kvinnan gjorde eftersom nu denna historia inte visar om hon gjorde en motanmälan. 
    Båda är fel men hade någon kallat mig jävla svenne hade jag kanske svarat jävla neger om jag var yngre och mer lättprovocerad.
    Och negern skulle svalt, han började. Hon stod inte oprovocerat och skrek jävla neger.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?