Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-03-01 15:33:06 följande:
    Sverige har för mycket samvete och har ingen anledning till att drabbas utav konsekvenserna utav ett ekonomiskt system som drabbar hela den övriga världen och kommunernad välstånd bör gå före hela nationens; har man förstått sverigedemokraternas ställning här korrekt?
    Vi har dragit vårt strå till stacken i många år. Jag har absolut inte dåligt samvete.

Räknat i absolut antal är Sverige (9 milj inv) en "stormakt" i flyktingmottagande och hamnar på fjärde plats i UNCHR-statistiken. Endast USA (314 milj inv), Tyskland (82 milj inv) och Frankrike (64 milj) tar emot fler flyktingar. Sverige har "klättrat" från sjätte plats år 2009 i rankinglistan till alltså fjärde plats 2012. Med den prognos för 2013 som Migrationsverket lämnat är det sannolikt att Sverige kommer passera Frankrike och även Tyskland under 2013.

Södertälje kommun har ensamt tagit emot fler flyktingar från Irak än USA och Kanada tillsammans (trots att det inte var Södertälje som startade kriget). Detta redogjorde Södertäljes kommunalråd Anders Lago för då han, efter inbjudan, talade inför USA:s kongress
    för några år sedan.

alternativfakta.net.preview.citynetwork.se/internationellt/invandring-internationell-statistik.html

Intressant statistik.

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 15:50:28 följande:
    "Otaliga"???

Övervåningen står tom och efter votering beslutade fullmäktige med 31 röster för och tre röster från SD mot att de blir boende för ensamkommande flyktingbarn. Själv är jag inte för boenden överhuvudtaget, men det finns inte nog med familjer för att placera alla i ett privat hem.
    Ja googlar man på problem på hem för ensamkommande så kommer nedslående många artiklar upp. Och är det barn vi pratar om? Den här artikeln fick Centerns Staffan Danielsson löpa gatlopp för. Man får inte ifrågasätta trots att de ensamkommande äter upp 40% av de totala kostnaderna för de som söker asyl. FYRTIO PROCENT. Boendet kostar 1900-15800 kr/dygn.

www.dn.se/debatt/unga-man-over-18-ar-ska-inte-behandlas-som-barn/

I Danmark genomfördes år 2009 120 åldersundersökningar där 73 procent av de undersökta bedömdes vara 18 år eller äldre. Av de 83 åldersundersökningar som genomfördes på asylsökande i Finland 2010 bedömdes 50 vara över 18 år. År 2010 genomgick 600 personer åldersundersökning i Norge. 289 av dessa personer, eller 48 procent, bedömdes då vara 18 år eller äldre.

Eftersom så många av de ensamkommande väljer att ta sig till Sverige, vanligen genom kanske 7–8 länder, har Sveriges kostnader för mottagningen ökat kraftigt och uppgår nu till cirka 1.500 miljoner kronor per år, vilket är hela 40 procent av de totala kostnaderna för alla som söker asyl. Migrationsverket betalar 1.900 kr per dygn till kommunerna som ordnar boendet, och årskostnaden ligger runt 500.000 kr för en ensamkommande under 18 år. Kapaciteten för att kunna ta emot de ensamkommande är mycket ansträngd.

meritwager.wordpress.com/2013/12/01/en-anstalld-vid-ett-boende-for-ensamkommande-barn-ett-antal-killar-som-pa-pappret-ar-16-ar-har-kommit-till-mig-for-att-fa-hjalp-med-att-kopa-medel-pa-apoteket-for-att-motverka-deras-aldershara/

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 16:00:14 följande:
    Ditt människoförakt går inte av för hackor. Du utgår från att man sätter pensionärer i livsfara av att de bor i närheten av ensamkommande flyktingbarn. I olika kommunder arbetar varje sommar ett antal ensamkommande flyktingbarn på bland annat äldreboenden genom de feriepraktikplatser kommunen erbjuder ortens ungdomar.
    Jag hade flyttat min gamla mamma på studs om hon satt på ett hem där övervåningen skulle användas till svenska problembarn eller ensamkommande flyktingbarn. Varför ens ta risken?
    Alla ensamkommande är inte 5-åringar med snutten under armen som media vill påskina med sina tramsiga bilder. Vissa har åkt tillbaka till hemländerna och gripits för terrorism och andra har utvisats för grova brott. Jag skulle inte ta några risker. Måste finnas bättre boenden utan att man blandar ganska hjälplösa äldre människor med unga män.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 16:41:22 följande:
    alternativfakta.net - en ny privat aktör på banan, en anonym person som sammanställer statistik i syfte att försvara sin egen syn om att Sverige förstörts av alla invandare som kommer hit med sin medeltida religion. Väldigt populärt att länka dit från Avpixlat och fria tider.

Jo, Sverige tar emot många flykingar jämfört med många andra länder och det vore bra om fler la sig på Sveriges nivå isf tvärtom.

Fast det betyder inte alls att Sverige passerade Frankrike och Tyskland under 2103. Jag har redan gett dig siffrorna för totalen för 2013 och de var avsevärt lägre än prognoserna.

Behöver jag påminna om att det fortfarande pågår ett inbördeskrig i Syrien och att det betyder fler flyktingar?

Du har aldrig frågat dig varför inte fler irakier sökte asyl i USA?
    Jag har aldrig sett den sidan förut faktiskt. Googlade lite bara. Men det verkade finnas källor till tabellerna och siffrorna.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 17:08:39 följande:
    Nej, det kommer inte upp nedslående många artiklar, men det är nedslående att det kommer upp några artiklar under detta ämne alls.

Ja, det är barn vi pratar om. Diskussionen om tillförlitligheten med åldersbestämning har tagits upp så många gånger. Statistiken handlar om hur många som bestämdes som överåriga tillsammans med en stort antal som KUNDE ha varit 18 och äldre, men ändå låg inom spannet för att vara under 18. Om det är ett felspann på 4 år så kommer ALLA 17-åringarna att KUNNA vara 19, men de KAN också vara 15. Detta är rent teoretiskt eftersom det i verkligheten går att befinna dig utanför det statistiska spannet också - både uppåt och nedåt. Det gäller för både handledsröngen och tandstatus samt båda i kombination.

Ja, det kostar att ha ensamkommande barn i boenden. Själv skulle jag vilja satsa ännu mer på dem och ha dem i famlijer. Här tror jag kommunerna tänker lite kommunekonomi och vill använda sina lokaler, skapa jobb etc isf att hitta familjeplaceringar, men jag tror man har igen det i slutändan. Tonårsbarn behöver föräldrastyrning och vuxna människor att kyta an till ordentligt.

meritwager.wordpress.com/2013/10/09/en-migga-116-av-134-pastatt-minderariga-bedomdes-inte-vara-minderariga/

www.nrk.no/norge/avslorer-aldersjuks-med-rontgen-1.11138309

Jag är inte övertygad.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 18:57:33 följande:
    Så invandrarna får gärna ta hand om din mamma på jobbet, men bo nära henne får de inte. Spännande dubbelmoral, måste jag säga.
    Vem har sagt att det måste vara invandrare? Det får gärna vara svensk personal. Inte som när min mormor låg för döden och hon inte kunde förstå viss personal för de talade för dålig svenska. Hon tyckte det var väldigt obehagligt.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-01 19:05:09 följande:
    Jag tror att många sverigedemokrater har en mycket klent utvecklad förmåga att bedöma hur deras aktiviteter uppfattas av oss svenskar. Kanske främst för att de är så osvenska i sitt sätt att vara.

Själv skulle jag gärna vilja att opinionsinstituten la till en fråga till sina undersökningar:
    Vilket parti anser du har den gnälligaste framtoningen i de politiska partierna:

Med svaren på den frågan skulle SD för första gången kunna uppnå absolut majoritet inom ett område.

Självömkan - ditt namn ska vara sverigedemokrat, typ.
    Nja ska vi snacka bedrägerier och utnyttja system ligger våra assistansfuskande invandrare i topp som låtsas vara multihandikappade och får ut miljoner från Försäkringskassan. Jag har aldrig levt på bidrag själv och det är mer än man kan säga om vissa som härjar i den här tråden och de är nödvändigtvis inte Sverigedemokrater.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-02 10:45:26 följande:
    Jag hade en anhörig som dog relativt nyligen i en mycket utdragen process som innebar sjukhusvård och slutligen hospice.

Ja, gillar man inte invandrare ska man nog hålla sig borta från vården - eller kanske vara öppen för nya intryck.

Min anhöriga var den i släkten som var mest negativ till invandrare men kom helt att ändra uppfattning på slutet.

När min anhöriga hade dött fick jag ett samtal från en "invandrarvårdare" som dels berättade vad min släkting betytt för henne och dels om hon kunde närvara vid begravningen.
    Min mormor hade inte en rasistisk tanke i hela sitt lilla huvud men hon tyckte det var jobbigt att inte förstå vad de sa. Särskilt när man är så utsatt och vet att man kommer aldrig komma därifrån förutom i en liksäck.

• Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-02 10:50:59 följande:
    Jag har inte förmåga att bedöma vilka av trådens deltagare som är bidragstagare.

För mig är det snömos att tro sig ha den förmågan. Eller snömos är för lindrigt uttryckt - hur kan man vara så inbilsk att man tror sig veta vad andra tycker, tänker och känner.

Själv tycker jag att du tillhör de sverigedemokrater som det är möjligt att resonera med - men jag har ingen aning om min uppfattning delas av andra som brukar debattera med sverigedemokrater.
    Jag har faktiskt inte en jävla aning heller men är bara så trött på detta ickeargument som man får kastat på sig hela tiden. Dock vet jag att några av dem som hackar mest på SD och bidragstagare själv levt på bidrag och skrivit ut det här. Dubbelmoral deluxe.
  • Errol Flynn
    korp3n skrev 2014-03-02 11:56:24 följande:
    Jag trodde att denna tråd enligt Ts handlade om varför folk som Ts skriver hatar Sd. Då svarade jag på Ts att det kan vara för texter som denna. Där en journaliststuderande tjej från Somalia som skriver om sina upplevelser. Hur får du det till en vänster extremistisk undersökning? Eller du menar att arbetsmarknadsdepartementet är vänsterextremister? Vilka anser du vara seriösa människor? de som delar din syn på hur världen är skaffad? 

Ts ställer en fråga, jag svarar på den med den artikeln att det kan vara en av anledningarna till "hatet" mot Sd. 

Men du orkade i alla fall bry dig såpass mycket att du läste texten sen svarade. Det tackar jag för.

Med tanke på hur många vänsterextremister det finns hos en del av de som stödjer Sd så är det underligt att V inte är större än vad de är, om nu alla utom Sd är vänsterextremister, såsom jag tolkar hur du skriver.
    Jag väntar på en krönika av en svensk tjej som är trött på att kallas svennehora. Tänk att det är straffbart att säga negerjävel men inte svennehora. Trots att det var den svarta mannen som skrek svennehora först. Kanske dags att ändra lagen så även svenskar kan utsättas för rasism för det går åt båda hållen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?